Szerelem a Vörös-tenger partján

Végigjárta az utaztatói szakmai ranglétrát Lambrecht Beáta, aki Várpalotán kezdett ismerkedni az irodai munkával, majd Budapesten folytatta karrierjét. A véletlen is fontos szerepet játszott pályája alakulásában. Egy jól sikerült egyiptomi tanulmányútnak köszönheti belga férjét, illetve állását a The Three Corners közép-európai képviseletét ellátó 1st Step Utazási Irodánál.

Hogyan indult a pályája?

1989-ben kezdtem dolgozni a Balatontouristnál, a várpalotai kirendeltségen, ahol egyebek mellett fizető-vendéglátással, pénzváltással, kiutaztatással, kalkulációk készítésével foglalkoztunk. Buszos túrákat szerveztünk Törökországba, Olaszországba, görög apartmanokat értékesítettünk. Jó szakmai bevezetés volt számomra ez a kétszemélyes iroda, mindenbe beleláttam. Közben elvégeztem az idegenvezetői tanfolyamot, majd az alap- és középfokú idegenforgalmi szakiskolát. Utána Veszprémbe, majd Alsóörsre kerültem a Komfort Touristhoz. Ekkor vezették be az utazási irodák számára a minősítő szakvizsga- előírást, engem is beiskoláztak, elvégeztem a tanfolyamot, és idegenforgalmi menedzser vizsgát tettem.

Azután váltott, és nemcsak új munkahelyet, hanem férjet is talált. Igen, de ez hosszabb történet.

Pestre kerültem a Queen Tourshoz, először értékesítő, majd referens voltam. Többször is jártam Egyiptomban, az egyik alkalommal egy study túrát vittünk a Budapest Tourist és a Queen Tours közös szervezésében. Megnéztük a Three Corners Village-et (most Triton Empire Beach) Hurghadán, ahol megismerkedtem a Three Corners egyik belga tulajdonosával, Didier Lambrechttel, aki később a férjem lett. Akkor még csak az az egy szállodája volt a The Three Cornersnek Egyiptomban.

Szerelem volt első látásra?

Hát, nem egészen. Didier meghívott egy italra, beszélgettünk, aztán én hazajöttem. Egy-két évig alkalmanként találkozgattunk, aztán 1997-ben kimentem dolgozni a kinti szállodába. Akkor már egyértelműen szerelem volt közöttünk. A Triton Empire Hotelben kezdtem, először a recepción, majd a szobafoglaláson. Szépen, fokozatosan minden üzletágat megismertem, beletanultam. Később El Gounára kerültem, ott két kisebb, néhány tucat szobás szállodát üzemeltettem. Közben kezdték el építeni a Rihana Resortot, ott már a szobaszám kialakításától elkezdve az összes preopening teendőben részt vettem.

Mikor tért vissza Magyarországra?

1999-ben jöttünk haza, összeházasodtunk, Didier családja megvásárolta a Sahara Tourst az alapítótól. Elkezdtük Tunézia mellé Egyiptomot is programozni. Közben sorban születtek a gyermekeink, három lány.

Mi történt a Sahara Toursszal?

2006 novemberében nevet váltottunk, megszüntettük a kiutaztatási üzletágat, de a beutaztatást nem. Korábban voltak helyeink charterjáratokon, de a charterezéshez magas biztosítás kellett, túl nagy volt a rizikó. Közben a Three Cornersnek már tíz szállodája nyílt meg Egyiptomban, (az idén nyílik a 11. Marsa Alamban és jövő ősszel a 12. hotel Hurghadán), és a legfontosabb az lett, hogy azokat töltsük a magyar tour-operátorok révén. Így stratégiát váltottunk, kiemelt partnerünk lett a Best Reisen, bekerültünk a katalógusukba, ők volumenben árulják szállodáinkat. Tervezzük, hogy más tour-operátorokkal is szerződünk a téli szezonra.

Mivel foglalkozik most a 1st Step?

A magyar iroda elsősorban az internetes értékesítésre koncentrál, hozzánk tartoznak a kelet- európai kapcsolatok és a marketingkampányok. Képviseljük a The Three Cornerst, helpdesk szerepet vállalunk a magyar irodák számára. Mi tartjuk a kapcsolatot az úgynevezett worldwide internet tour-operátorokkal (például HRS, TUI, transhotel.com, fastbooking.com) nemcsak a viszonteladói, hanem nagyközönségi foglalások szintjén is. Mi állítjuk be az árakat a foglalási rendszerekben, ugyanis látjuk a szállodák töltöttségét, naprakészen tudjuk tájékoztatni a kairói értékesítési központunkat és a tour-operátorokat, hol mennyi hely van üresen. Látjuk, meddig lehet akciózni, mikor kell leállni. Angol nyelvű weboldalunkat rendszeresen frissítjük, onnan nagy felbontású képeket is le is lehet tölteni. Utazási csomagokat nem árulunk, ha megkeres egy utazási iroda, az idén már a magyar partner tour operatorokhoz küdjük őket. Korábban ezzel szemben csak rajtunk keresztül lehetett foglalni a Three Corners szállodákba.

Mi a The Three Corners szállodák különlegessége?

Tiszták, szép a fekvésük, és nagyon jó ellátást kapnak a vendégek. Gyerekklubok minden szállodában működnek, a konyhát belga szakember felügyeli. Jók az animációs programok, és sokféle aktív üdülési lehetőséget kínálunk. Köztudott, hogy Egyiptomban két négycsillagos szálloda között is óriási a különbség, ami nálunk az, az Európában is az lenne. Sok hotel van, amely ott tíz éve megkapta a minősítést, azóta meg a tulajdonos nem újította fel, nem költött rá. Hurghadán a mienk volt az első olyan háromcsillagos szálloda, ahol a kültéri medence vizét temperálják, tehát télen is tudnak benne fürdeni a vendégek.

Mit ajánl a gyerekes családoknak, illetve a pároknak?

Kisgyerekkel érkezőknek a Rihana Resortot és a Rihana Innt, valamint a Triton Empire Beachet Hurghadán. Nászutasoknak, pároknak az Ocean View El Gouna az ideális hely, ott rengeteg wellnessprogramot és jógaajánlatot is kínálunk.

Milyen forgalomra számítanak az idén?

2006-ban ezerötszáz magyar vendég fordult meg a szállodáinkban, az idén meg akarjuk duplázni ezt a számot, hiszen eddig Sharm el-Sheikhre nem volt charterünk, de a Bestnek van. Elég sok visszatérő vendégünk volt már eddig is, úgy vélem, a márkát sikeresen bevezettük a piacra.

Hogy sikerül a magyar, a belga és az egyiptomi kultúrát ötvözni a munka során?

Még két nemzetiséget meg kell említeni, a három Lambrecht fiúnak ugyanis három különböző nemzetiségű felesége van: a legidősebb fiúnak svéd, Pascalnak pedig orosz származású a neje. Ha együtt vagyunk, angolul beszélünk. Igyekszünk egy évben egyszer egy hétre közösen elmenni síelni, általában februárban, amely Egyiptomban nem csúcsszezon.

Megszokta, hogy sűrűn van távol a férje?

Mindig így éltünk, erre vagyunk berendezkedve. Havonta néhány hétköznapot és három hétvégét mindig együtt töltünk.

Született:
Várpalota
Végzettség:
idegenforgalmi menedzser
Nyelv:
angol
Hobbi:
utazás, síelés, olvasás

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.