Összesen 47 ezer magyar turista járt tavaly a török tengerparton, ezzel szemben az ötmilliós Szlovákiából 116 ezret regisztráltak – világít rá egy érdekességre Merdol Göktas, a Green Travel ügyvezetője, aki szerint évről-évre zsugorodik a magyar charterpiac.
Az utazók ugyanakkor egyre jobban odafigyelnek, mire költik a nyaralásra szánt pénzüket, ezért is sikeres annyira Törökország: nagyon jó az ár-érték arány. Ezért lett minden eddiginél vastagabb a Green Travel idei török katalógusa, mely óriási választékot tartalmaz: a Török Riviérán és az Égei-tengeri régióban összesen 250 szállodát kínál az utazásszervező.
Újdonság az idei évben Marmaris, - melyet a bodrumi járattal érhetnek el az utasok – melynek köszönhetően szolid növekedésre számít a tour operátor. Tavaly több mint 30 idegenvezetővel dolgozott a Green Travel Törökországban, akik száma az idei évben szintén növekedni fog.
A Green Travel a Malévtól bérelt két járatát török légitársaságokkal fogja helyettesíteni. Óvatosak az idei szezonnal kapcsolatban: a tavalyi két gép helyett idén csak egyet indítanak Debrecenből.
Három prospektust - Törökország, Görögország és Egyiptom, valamint egy prémium szálláshelyeket tartalmazó Exclusive katalógust – jelentettek meg az idei évre, és 2012-ben is vezetnek majd be vadonatúj slágerszállodákat a magyar piacra, mint például a júliusban nyíló, alanyai Vikingen Infinity Resort-ot.
Tavaly többször is emelte vagyoni biztosítékát a cég, mely immár közel 900 millió forintra rúg. 320 forintos euró-árfolyammal kalkulálták idei áraikat, melyeket a forint erősödése esetén akciós áraikkal kompenzálnak majd. Az előfoglalási áraik mindig kedvezőbbek, mint a last minute-árak, az Utazás Kiállításra pedig külön kedvezményekkel is készülnek. Nem folytatnak direkt értékesítést az utasok felé, saját irodáik ugyanolyan feltételekkel versenyeznek, mint a partnerirodák. „A jutalékrendszerünk nem változott, tavaly 600 millió forintot ért el a kifizetett jutalék összege. 350-400 aktív irodával dolgozunk együtt, 150 főt utaztattunk tanulmányútra tavaly” – emelte ki Merdol Göktas.
Több lábon áll a cég: beutaztatással, valamint autóbuszos szállítással is foglalkoznak. Főleg a török és olasz piacokon aktívak, a beutaztató forgalmuk 42%-kal nőtt tavaly. A charterláncaikat tehát nem csak ki-, hanem beutaztatásra is használják.
- Miközben jelenleg 1000 dollár egy tonna kerozin, ehhez képest van utazásszervező, amely csak 5-600 dollárral számol. A stabilitás idén a legfontosabb, nem az utasszám növelése - zárta gondolatait a Green Travel ügyvezetője.