Szóviccekkel és rímekkel kampányol a BKK

Június elején edukációs kampányt indított a Budapesti Közlekedési Központ, hogy felhívja a figyelmet az utazóközönség figyelmét a kulturált közlekedésre. A Kreatív Online bekérte a kampány kreatívanyagait a BKK-tól, ezeket a mellé csatolt közleménnyel együtt mutatjuk most be olvasóinknak.

A BKK szerint a kampányra azért van szükség, mert amikor „valaki a megállóban várakozik vagy felszáll egy járműre, akkor egy közösségbe kerül. Ezzel együtt el kell fogadnia, hogy a közösségi közlekedésnek ugyanúgy megvannak a szabályai, mint az autós közlekedésnek. Sokan azonban ezekkel nincsenek tisztában, vagy egyszerűen nem tartják be, ezzel akár kellemetlen pillanatokat szerezve a többi utazónak vagy kárt téve a járművekben, megállókban. Az oda- és egymásra figyelés pedig apróságokon múlik."



Nyugat-Európában nagyobb hagyománya van annak, hogy „humoros vagy meghökkentő formában neveljék az ügyfeleket", tehát az utasokat, a BKK mostani kampánya is ezt a „friss, fiatalos" szemléletet követi. A kampány megalkotásánál az elsőrendű szempont az volt, hogy ne tiltó, hanem kreatív formában juttassa el az edukációs üzenetet a célközönségnek, az egyik cél pedig a párbeszéd generálása volt.



A felhívások és a hozzájuk kapcsolódó grafikai megoldások a BKK szerint minden korosztály érthetők és feldolgozhatók, mégsem sértők, és a Kreatívnak eljuttatott közlemény szerint az eddigitől eltérő, kevéssé hivatalos kommunikációt az első visszajelzések alapján értékelik az ügyfelek (az utasok) is.



Az első fázisban a 4-6-os villamos vonalán járó Combino szerelvényeken és a megállókban kihelyezett citylightokon megjelenő plakátok az ügyfeleket többek között arra kérik, hogy vigyázzanak az értékeikre, ne hangoskodjanak, legyen tekintettel a többi utasra, ne egyenek a járműveken, tegyenek szájkosarat kutyájukra.



A kampány külső cég bevonása nélkül, teljes egészében a BKK tervezésében és kivitelezésében valósult meg. Folytatása is lesz, néhány héten belül más forgalmas csomópontokon, központi vonalakon további üzenetek jelennek meg, amelyek szintén olyan témákat helyeznek a fókuszba, amellyel nap mint nap találkoznak az ügyfelek, miközben igénybe veszik a közösségi közlekedést.  



A BKK közleményét azzal zárja, hogy a kulturált utazásra nevelést nem lehet elég korán elkezdeni, ezért a további kommunikációnak kiemelt eleme lesz az óvodás és iskoláskorú gyermekek oktatása.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.