Szóviccekkel és rímekkel kampányol a BKK

Június elején edukációs kampányt indított a Budapesti Közlekedési Központ, hogy felhívja a figyelmet az utazóközönség figyelmét a kulturált közlekedésre. A Kreatív Online bekérte a kampány kreatívanyagait a BKK-tól, ezeket a mellé csatolt közleménnyel együtt mutatjuk most be olvasóinknak.

A BKK szerint a kampányra azért van szükség, mert amikor „valaki a megállóban várakozik vagy felszáll egy járműre, akkor egy közösségbe kerül. Ezzel együtt el kell fogadnia, hogy a közösségi közlekedésnek ugyanúgy megvannak a szabályai, mint az autós közlekedésnek. Sokan azonban ezekkel nincsenek tisztában, vagy egyszerűen nem tartják be, ezzel akár kellemetlen pillanatokat szerezve a többi utazónak vagy kárt téve a járművekben, megállókban. Az oda- és egymásra figyelés pedig apróságokon múlik."



Nyugat-Európában nagyobb hagyománya van annak, hogy „humoros vagy meghökkentő formában neveljék az ügyfeleket", tehát az utasokat, a BKK mostani kampánya is ezt a „friss, fiatalos" szemléletet követi. A kampány megalkotásánál az elsőrendű szempont az volt, hogy ne tiltó, hanem kreatív formában juttassa el az edukációs üzenetet a célközönségnek, az egyik cél pedig a párbeszéd generálása volt.



A felhívások és a hozzájuk kapcsolódó grafikai megoldások a BKK szerint minden korosztály érthetők és feldolgozhatók, mégsem sértők, és a Kreatívnak eljuttatott közlemény szerint az eddigitől eltérő, kevéssé hivatalos kommunikációt az első visszajelzések alapján értékelik az ügyfelek (az utasok) is.



Az első fázisban a 4-6-os villamos vonalán járó Combino szerelvényeken és a megállókban kihelyezett citylightokon megjelenő plakátok az ügyfeleket többek között arra kérik, hogy vigyázzanak az értékeikre, ne hangoskodjanak, legyen tekintettel a többi utasra, ne egyenek a járműveken, tegyenek szájkosarat kutyájukra.



A kampány külső cég bevonása nélkül, teljes egészében a BKK tervezésében és kivitelezésében valósult meg. Folytatása is lesz, néhány héten belül más forgalmas csomópontokon, központi vonalakon további üzenetek jelennek meg, amelyek szintén olyan témákat helyeznek a fókuszba, amellyel nap mint nap találkoznak az ügyfelek, miközben igénybe veszik a közösségi közlekedést.  



A BKK közleményét azzal zárja, hogy a kulturált utazásra nevelést nem lehet elég korán elkezdeni, ezért a további kommunikációnak kiemelt eleme lesz az óvodás és iskoláskorú gyermekek oktatása.


Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.