A BKK szerint a kampányra azért van szükség, mert amikor „valaki a megállóban várakozik vagy felszáll egy járműre, akkor egy közösségbe kerül. Ezzel együtt el kell fogadnia, hogy a közösségi közlekedésnek ugyanúgy megvannak a szabályai, mint az autós közlekedésnek. Sokan azonban ezekkel nincsenek tisztában, vagy egyszerűen nem tartják be, ezzel akár kellemetlen pillanatokat szerezve a többi utazónak vagy kárt téve a járművekben, megállókban. Az oda- és egymásra figyelés pedig apróságokon múlik."
Nyugat-Európában nagyobb hagyománya van annak, hogy „humoros vagy meghökkentő formában neveljék az ügyfeleket", tehát az utasokat, a BKK mostani kampánya is ezt a „friss, fiatalos" szemléletet követi. A kampány megalkotásánál az elsőrendű szempont az volt, hogy ne tiltó, hanem kreatív formában juttassa el az edukációs üzenetet a célközönségnek, az egyik cél pedig a párbeszéd generálása volt.
A felhívások és a hozzájuk kapcsolódó grafikai megoldások a BKK szerint minden korosztály érthetők és feldolgozhatók, mégsem sértők, és a Kreatívnak eljuttatott közlemény szerint az eddigitől eltérő, kevéssé hivatalos kommunikációt az első visszajelzések alapján értékelik az ügyfelek (az utasok) is.
Az első fázisban a 4-6-os villamos vonalán járó Combino szerelvényeken és a megállókban kihelyezett citylightokon megjelenő plakátok az ügyfeleket többek között arra kérik, hogy vigyázzanak az értékeikre, ne hangoskodjanak, legyen tekintettel a többi utasra, ne egyenek a járműveken, tegyenek szájkosarat kutyájukra.
A kampány külső cég bevonása nélkül, teljes egészében a BKK tervezésében és kivitelezésében valósult meg. Folytatása is lesz, néhány héten belül más forgalmas csomópontokon, központi vonalakon további üzenetek jelennek meg, amelyek szintén olyan témákat helyeznek a fókuszba, amellyel nap mint nap találkoznak az ügyfelek, miközben igénybe veszik a közösségi közlekedést.
A BKK közleményét azzal zárja, hogy a kulturált utazásra nevelést nem lehet elég korán elkezdeni, ezért a további kommunikációnak kiemelt eleme lesz az óvodás és iskoláskorú gyermekek oktatása.
Forrás: Kreatív Online