Szóviccekkel és rímekkel kampányol a BKK

Június elején edukációs kampányt indított a Budapesti Közlekedési Központ, hogy felhívja a figyelmet az utazóközönség figyelmét a kulturált közlekedésre. A Kreatív Online bekérte a kampány kreatívanyagait a BKK-tól, ezeket a mellé csatolt közleménnyel együtt mutatjuk most be olvasóinknak.

A BKK szerint a kampányra azért van szükség, mert amikor „valaki a megállóban várakozik vagy felszáll egy járműre, akkor egy közösségbe kerül. Ezzel együtt el kell fogadnia, hogy a közösségi közlekedésnek ugyanúgy megvannak a szabályai, mint az autós közlekedésnek. Sokan azonban ezekkel nincsenek tisztában, vagy egyszerűen nem tartják be, ezzel akár kellemetlen pillanatokat szerezve a többi utazónak vagy kárt téve a járművekben, megállókban. Az oda- és egymásra figyelés pedig apróságokon múlik."



Nyugat-Európában nagyobb hagyománya van annak, hogy „humoros vagy meghökkentő formában neveljék az ügyfeleket", tehát az utasokat, a BKK mostani kampánya is ezt a „friss, fiatalos" szemléletet követi. A kampány megalkotásánál az elsőrendű szempont az volt, hogy ne tiltó, hanem kreatív formában juttassa el az edukációs üzenetet a célközönségnek, az egyik cél pedig a párbeszéd generálása volt.



A felhívások és a hozzájuk kapcsolódó grafikai megoldások a BKK szerint minden korosztály érthetők és feldolgozhatók, mégsem sértők, és a Kreatívnak eljuttatott közlemény szerint az eddigitől eltérő, kevéssé hivatalos kommunikációt az első visszajelzések alapján értékelik az ügyfelek (az utasok) is.



Az első fázisban a 4-6-os villamos vonalán járó Combino szerelvényeken és a megállókban kihelyezett citylightokon megjelenő plakátok az ügyfeleket többek között arra kérik, hogy vigyázzanak az értékeikre, ne hangoskodjanak, legyen tekintettel a többi utasra, ne egyenek a járműveken, tegyenek szájkosarat kutyájukra.



A kampány külső cég bevonása nélkül, teljes egészében a BKK tervezésében és kivitelezésében valósult meg. Folytatása is lesz, néhány héten belül más forgalmas csomópontokon, központi vonalakon további üzenetek jelennek meg, amelyek szintén olyan témákat helyeznek a fókuszba, amellyel nap mint nap találkoznak az ügyfelek, miközben igénybe veszik a közösségi közlekedést.  



A BKK közleményét azzal zárja, hogy a kulturált utazásra nevelést nem lehet elég korán elkezdeni, ezért a további kommunikációnak kiemelt eleme lesz az óvodás és iskoláskorú gyermekek oktatása.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.