A Thomas Cook szeptember végén ment csődbe és ezzel az Egyesült Királyság békeidőben legnagyobb hazaszállítási akcióját indította el, 135 ezer utast kellett hazaszállítani. A cég felszámolása már megkezdődött, most a Skift gyűjtötte össze, hogy mi lett a korábban a Thomas Cook tulajdonában, vagy használatában álló vagyonelemekkel.
A legfontosabb, a márkanév - amely oly nagyot sérült a csőddel, és az azt megelőző hosszadalmas huza-vonával - végül a kínai Fosun Tourism Grouphoz került, akiknek kiemelkedő szerepe volt abban, hogy a Thomas Cookot nem sikerült megmenteni. Úgy tűnik, kínaiak továbbra is kezdeni szeretnének valamit a márkanévvel, sőt, már Indiában, Srí Lankán és Mauritiuson is bejegyezték a nevet.
Az utazásokat szervező észak-európai leányvállalatot, illetve az országspecifikus társaságokat helyi cégek vásárolták meg, miután a Nordic Choice Hotels összeállt két kockázati tőkealap-kezelővel és átnevezték a céget Nordic Leasure Travel Groupra.
Az utasokat szállító Condor légitársaságnak szerencséje volt és a német csődvédelmet kihasználva sikerült túlélnie és állami segítségnyújtással a téli időszakban is képes lesz repülni, addig pedig folytatják az új tulajdonos utáni kutatást.
A brit repülőtéri résidőket szintén kiosztották már, és ezekből a két legnagyobb versenytárs, a Jet2, és az Easyjet profitált. A Jet2 a manchesteri, birminghami és stanstedi slotokat vette meg, az Easyjet pedig a Gatwick-repülőtéren és Bristolban kezdte meg a résidők birtokában saját csomagajánlatainak értékesítését.
Jó hír a korábbi Thomas Cook-alkalmazottaknak, hogy az utazási irodákat is szépen "viszik", az Egyesült Királyságban a Hayes Travel üzemelteti tovább a mintegy 550 utazási irodát, és a többi európai egységre is van már kereslet. Németországban az RTK Group és az Anex Tourism Group is beszállt az irodák átvételébe.
A Thomas Cook összesen 2300 irodát üzemeltetett a csőd előtt.
Forrás: Skift