Szinte teljesen széthordták a Thomas Cook vagyonelemeit

A csőd után alig két hónappal később szinte teljesen széthordták a Thomas Cook vagyonelemeit, az irodák, a légitársaságok, sőt, még a márkanév is új tulajdonsohoz került.

A Thomas Cook szeptember végén ment csődbe és ezzel az Egyesült Királyság békeidőben legnagyobb hazaszállítási akcióját indította el, 135 ezer utast kellett hazaszállítani. A cég felszámolása már megkezdődött, most a Skift gyűjtötte össze, hogy mi lett a korábban a Thomas Cook tulajdonában, vagy használatában álló vagyonelemekkel.

A legfontosabb, a márkanév - amely oly nagyot sérült a csőddel, és az azt megelőző hosszadalmas huza-vonával - végül a kínai Fosun Tourism Grouphoz került, akiknek kiemelkedő szerepe volt abban, hogy a Thomas Cookot nem sikerült megmenteni. Úgy tűnik,  kínaiak továbbra is kezdeni szeretnének valamit a márkanévvel, sőt, már Indiában, Srí Lankán és Mauritiuson is bejegyezték a nevet.

Az utazásokat szervező észak-európai leányvállalatot, illetve az országspecifikus társaságokat helyi cégek vásárolták meg, miután a Nordic Choice Hotels összeállt két kockázati tőkealap-kezelővel és átnevezték a céget Nordic Leasure Travel Groupra.

Az utasokat szállító Condor légitársaságnak szerencséje volt és a német csődvédelmet kihasználva sikerült túlélnie és állami segítségnyújtással a téli időszakban is képes lesz repülni, addig pedig folytatják az új tulajdonos utáni kutatást.

A brit repülőtéri résidőket szintén kiosztották már, és ezekből a két legnagyobb versenytárs, a Jet2, és az Easyjet profitált. A Jet2 a manchesteri, birminghami és stanstedi slotokat vette meg, az Easyjet pedig a Gatwick-repülőtéren és Bristolban kezdte meg a résidők birtokában saját csomagajánlatainak értékesítését.

Jó hír a korábbi Thomas Cook-alkalmazottaknak, hogy az utazási irodákat is szépen "viszik", az Egyesült Királyságban a Hayes Travel üzemelteti tovább a mintegy 550 utazási irodát, és a többi európai egységre is van már kereslet. Németországban az RTK Group és az Anex Tourism Group is beszállt az irodák átvételébe.

A Thomas Cook összesen 2300 irodát üzemeltetett a csőd előtt.

Forrás: Skift


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.