Tényleg megszűnik a Joon

Megszűnik az Air France-KLM fiatalosnak szánt brandje, a Joon, a dolgozók és a repülőgépek is visszakerülnek az Air France-hoz – jelentette be a francia légitársaság.

A vállalat honlapján publikált közlemény szerint a Benjamin Smith vezette Air France-KLM új megállapodást ért el és írt alá három, légiutas-kísérőket tömörítő szakszervezettel (SNPNC, UNAC, UNSA-PNC), amellyel lezártnak tekintik a személyzet bérvitáját. A vezérigazgató az aláírást követően azt hangsúlyozta, reméli, hogy ezzel a közös megállapodással sikerül visszaállítani a bizalmat a vezetés és a légiutas-kísérők között. A közleményben az Air France különböző okokra hivatkozva bejelentette: megszünteti a Joon-t. A szakszervezetekkel közös döntést azért hozták meg, mert sem az utasok, sem a dolgozók, sem pedig a befektetők nem igazán értették a Joon mögötti koncepciót.

Mint írják, a csoporton belüli többféle brand gyengítette az Air France imázsát és márkáját, ezért a Joon-t visszaolvasztják az Air France-ba, ahonnan a gépek és a személyzet érkezett. Az ügylet a csoport pénzügyi teljesítményére nem lesz kihatással. A járatokat a folyamat végéig még a Joon fogja üzemeltetni, majd márka megszűnését követően az Air France átveszi őket. A Joon a múlt év október végétől üzemelteti a budapesti járatokat az Air France helyett. Az új igazgató, Benjamin Smith egyébként már november végén azt mondta, nem látja értelmét a cégnek, ezért felmerült annak beszántása.

A cég kifejezetten nem low-cost, és nem is hibrid légitársaságként akarta definiálni magát, hanem mint egy innovatív, fiatalokat célzó légitársaság, amely az Air France “kistestvére”. A légitársaság az Európán belüli rövid- és közepes távú útvonalak mellett az Air France-tól átvett A340-300-asokkal tengerentúli járatokat is teljesít. Ugyanakkor a cég a munkavállalókat meglehetősen alacsony juttatásokat biztosító kollektív szerződéssel foglalkoztatja. A társaságnál 15 Airbus landolt az Air France flottájából, arról pedig egyelőre nincsenek információk, hogy a visszalakítás mikorra fejeződhet be.

Forrás: AIRportal.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.