A szerda este átadott Skytrax-díj a World Airport Survey kérdőíveken alapul, amelyeket a 8 hónapos felmérési időszak alatt több mint 100 nemzetiségű légiutas tölt ki. A felmérés során a megkérdezettek értékelik az utazási élményt, illetve a különböző repülőtéri szolgáltatásokat, az érkezéstől az utasfelvételen és a biztonsági ellenőrzésen át, egészen a beszállító kapuknál történő indulásig.
A díj átadására a Passenger Terminal EXPO március 15-i ünnepségén került sor Amszterdamban. A Skytrax-díj már nem az első fontos elismerés, amit a Budapest Airport 2023 során kapott; az üzemeltető az utasok véleménye alapján idén a legjobb 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító európai repülőtérnek járó Airport Service Quality díjat is besöpörte.
„Óriási büszkeséggel tölt el látni, hogy a repülőtéri közösség kitartó munkáját az utasok is látják, és ilyen nagyra értékelik. Egy évtized alatt rengeteget fejlődtünk: megújultak a terminálok, bővültek a repülőtéri szolgáltatások, két új, magas színvonalat képviselő utasmólónk és egy cargo bázisunk is épült, családbarát szolgáltatásokat vezettünk be és a biztonsági ellenőrzésen is a legkorszerűbb technológiát alkalmazzuk” – összegezte Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Nem állunk meg ezen az úton, de a további fejlődés csak kibővített kapacitás mellett lehetséges. Az 1. Terminál újranyitásához már csak az építési engedélyre várunk, az új 3. Terminált előkészítő tervezési és szervezési munkálatok pedig már javában tartanak.”
A Budapest Airport minőséget, kiemelkedő utasélményt, magas biztonsági színvonalat és fenntarthatóságot szolgáló fejlesztései négy év alatt idén tavaszra elérik a 100 milliárd forintot. A fejlesztés-sorozatról itt olvashat bővebben.