Májustól még több airberlin Magyarországról

Májustól heti tizenkétszer repül az airberlin Budapest és Berlin között. A piacot pedig új, Lengyelországért is felelős country manager felügyeli.

Nem ül babérjain az airberlin a 2012-es februári indulása óta. Tavaly a Malév leállását követően egyik napról a másikra lépett be a németek valaha charterezőként indult második legnagyobb légitársasága a Budapest-Berlin viszonylatra. Az utasokon azóta három légitársaság - airberlin, easyJet és Lufthansa - osztozik.  

2013. május 6-tól hétfőtől péntekig napi két járat közlekedik az útvonalon, így heti 12 járat repül majd a két főváros között. Az útvonalon Boeing 737-es, és Q400-as típusok üzemelnek majd. A menetrend elsősorban az üzleti utazóknak illetve az átszálló utasoknak kedvez. Különösen, hogy a tavalyihoz képest 44%-kal növelte csatlakozási lehetőségeit a légitársaság düsseldorfi és berlini bázisain. 

Gergye Ottó, az airberlin kereskedelmi elnökhelyettese elmondása szerint az airberlin büszkélkedhet Budapestről indulva a legrövidebb - egy órányi - New York-i átszállási idővel. A Berlinből idén hetente tizenhétszer, Düsseldorfból tízszer repült New York mellett megnövelt járatszámmal közlekedik idén az ab Chicago-ba (hetente ötször), Miami-ba (heti 12), Los Angeles-be (heti 3). De az American Airlines-szal kötött codeshare-egyezmény révén további 56 észak-amerikai város érhető el.

A skandináv piacból

is rendesen kiveszi a részét az airberlin napi 4 Berlin-Stockholm járatával. Utóbbi piac igencsak nagy versenynek lesz terepe idén. A fapadosok mellett - Ryanair, Wizz Air, Norwegian - idén visszatér Budapestre a nemrég még kis híján tönkrement SAS. A skandináv az a piac, melyen a Malév, azaz a közvetlenül repülő full service fuvarozó eltűnése igen negatívan jelent a beutazó üzleti és MICE-turizmusban. Kelet felé az airberlinben 2011-ben 29,21 százalékos részesedést szerzett Etihad jelenti az elsődleges kapcsot.

A jól teljesítő magyar,

egyben a lengyel piacért Hanyi Tamás felel majd, de az z értékesítésért továbbra is Saly Sándor lesz a felelős. Hanyi Tamás elmondta: a piacokon pozitív változások lesznek csak, hiszen ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani. Eladásaikból származó bevételeiket az utasai 30-40%-át kitevő corporate utasok jelentik.

A lengyel piacról szólva tájékoztatott: a magyarhoz hasonlóan ígéretes piac. Idén március 23-tól repül a társaság a Varsó-Berlin útvalon. Így az egy éve működő Gdansk és Krakkó mellett háromra bővül az airberlin lengyelországi célállomásainak száma. Tavaly 68 ezer Budapestről induló utasa volt az airberlinnek, a járatok átlagos 87%-os kihasználtsággal üzemeltek.  

Megtudtuk, bécsi indulással szintén jelentős magyar utazóközönsége van a légitársaságnak a nyugat-magyarországi régióból. Nem véletlen, hogy a légitársaság az Utazás Kiállításon a bécsi repülőtérrel együtt állít ki.


Ismeri Budapesthez közel ezt a sportrepülőteret?

Ismeri Budapesthez közel ezt a sportrepülőteret? 

Egy harmincas éveiben járó nő viszi a hátán a fejlesztéseket.
Hétfőn, ha teheti, hagyja ki a szlovákiai vonatozást!

Hétfőn, ha teheti, hagyja ki a szlovákiai vonatozást! 

Mert az arra induló illetve onnan érkező nemzetközi járatok esetén jelentős késésekkel kell számolni.
A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva

Tömeges technológiai zavarok a világban - az európai légi közlekedésben is súlyos gondokat okozva 

Az Egyesült Államok teljes légi forgalmát érintette és több repülőterén is ideiglenes zárlatot okozott az egész világra kiterjedő technológiai üzemzavar, ami egy amerikai kiberbiztonsági világcégtől, a Crowdstrike-tól indult pénteken.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.