Több nyelven tud majd a vandálbiztos jegyautomata

A jövő év elejétől ütemezetten 300 db teljesen új, a mai kor követelményeinek megfelelő, a legtöbb jegy- és bérlettípust árusító, érmét és bankjegyet elfogadó és visszaadó, valamint bankkártyaterminállal rendelkező jegykiadó automatát üzemel be a főváros.

Az új, vandálbiztos jegyértékesítő eszközök gyártásáról, telepítéséről és üzemeltetéséről szóló szerződést ma írták alá a januárban kiírt közbeszerzési eljáráson nyertes T-Systems Magyarország Zrt-vel.

Jövő évtől fokozatosan cserélik le a jelenlegi elavult, olykor használhatatlan budapesti jegyárusítóautomata-hálózatot. Az elektronikus jegyrendszer projektjébe illeszkedve 2014 elejétől ütemezetten, egy év alatt Magyarország legnagyobb jegykiadóautomata-hálózata épül ki, így az utasok több nyelven is kommunikáló, a legtöbb jegy- és bérlettípust árusító, érmét, bankjegyet és bankkártyát is elfogadó, érintőképernyős, vandálbiztos automatákból vásárolhatnak jegyet.

Az új jegyértékesítő eszközöket a közbeszerzési eljárás nyertese, a T-Systems Magyarország Zrt. szállítja; a vezető infokommunikációs szolgáltató vállalat nettó 5,7 milliárd forintos ajánlattal nyerte a tendert. Ez az összeg magában foglalja a készülékek gyártását, szállítását, telepítését és 5 éven át tartó teljes körű üzemeltetését. A döntés során bírálati szempont volt a készülékek beszerzési, telepítési és üzembe helyezési, valamint üzemeltetési költsége, a jótállás időtartama és az automaták szállításának határideje.

Az elektronikus jegyrendszer beruházásával összehangoltan, annak első ütemeként 300 db modern, új jegyértékesítő eszközökből készpénzzel vagy bankkártyával vásárolhatnak majd az utasok jegyet vagy akár bérletet is. Az automatákat úgy tervezik, hogy az elektronikus jegyrendszer bevezetése után megfeleljenek az új követelményeknek is, ezért a készülékek képesek lesznek a majdani utazási kártyák kiadására vagy az utasoknál már meglévő kártyák feltöltésére is. Az első automaták 2014 elején megjelennek a fővárosban, a teljes kiépítésére mintegy másfél éve van a T-Systems Magyarországnak; ezzel párhuzamosan leszerelik a jelenleg üzemelő régi automatákat.

A kamerákkal és riasztórendszerrel is felszerelt, vandálbiztos automaták üzemeltetése egyebek mellett 0-24 órás online monitoringot is magába foglalja, ami azt jelenti, hogy a karbantartó azonnal értesül bármilyen esetleges meghibásodásról, annak elhárítására nyomban intézkedést tesz. A jelenleg üzemelő hálózaton szélsőséges esetben két-három napba is telhetett, amíg az üzemeltető észlelte a meghibásodást.

Az új hálózat kiépítésekor az automaták elhelyezkedését is újragondolják. Azok megtalálhatók lesznek minden metró- és sok HÉV-állomásnál, valamint a város összes fontos nappali és éjszakai közlekedési csomópontján – ott is, ahol jelenleg nincs vagy csak időszakosan van nyitva pénztár. A cél, hogy minél több helyen legyen éjjel-nappal elérhető és használható automata Budapesten.

Az új készülékek többnyelvű menürendszerrel rendelkeznek, így a külföldi turistáknak is segítséget jelentenek majd. Az új készülékek kialakítása során nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentességre, hogy a mozgásukban vagy látásukban korlátozott utasok is igénybe vehessék a gépeket. Korszerű, érintőképernyős felhasználói felülettel, intuitív menürendszerrel találkozhatnak majd az utasok. Egy tranzakcióval több termék is megvásárolható lesz, ezáltal csökkentve az egy vásárlásra jutó időt.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.