Több száz milliós tartozást hagyott a sármelléki repülőtér üzemeltetője

Az eddigi becslések szerint mintegy 600-700 millió forint körüli tartozást halmozott fel a sármelléki repülőteret bérlőként üzemeltető Cape Clear Aviation (CCA) Kft., amelynek jelenleg nincs könyvelése, és szeptember óta bért sem fizetett a dolgozóinak - közölte hétfőn az MTI megkeresésére a felszámoló Vectigalis Zrt.

Varga Jenő elnök-igazgató azt mondta: legalább 8-10 felszámolási kérelem volt már a cég ellen a Zala Megyei Bíróságon, amely végül november 10-én jogerősen elrendelte a CCA felszámolását. Hozzátette: a legfőbb szempontja a felszámolás során az, hogy a már meglévő ingatlanvagyonra és az itt lévő eszközökre alapozva "Sármellék legyen a Dunántúl legjelentősebb légi bázisa". A CCA egy ideje már a fegyveres biztonsági őrzést sem tudta kifizetni, ami egy nemzetközi repülőtér esetében elengedhetetlenül fontos többek között a radartechnika, az éjszakai leszállást is lehetővé tévő fény- és biztonságtechnikai rendszer megóvása érdekében. A cég ingatlanvagyonát a repülőtéren lévő épületek és az ahhoz kapcsolódó eszközök jelentik, de Varga Jenő azt is elmondta, hogy az itt lévő berendezések egy részére már jelentettek be igényt azzal, hogy a CCA azokat csak bérelte. A tartozás összegéről azért sincsenek még pontos adatok, mert a hitelezőknek 40 nap áll rendelkezésére igényeik bejelentésére, másrészt a társaság ügyeit megismerve az derült ki, hogy a CCA-nak jelenleg "könyvelése sincs" - fogalmazott a felszámoló.

Varga Jenő kifejtette, hogy a balatoni turizmus és a környék felemelkedése szempontjából rendkívül fontos a Fly Balaton. Szándéka szerint ezért legkésőbb jövő tavasszal ismét működőképessé kell tenni a repülőteret. Szabó Vendel, Sármellék polgármestere az MTI-nek hétfőn arról számolt be, a két tulajdonosnak, vagyis Zalavár és Sármellék önkormányzatának a felszámolóval együttműködve szintén az a törekvése, hogy ne szakadjon meg az üzemeltetési jogosítvány, a nemzetközi kereskedelmi besorolás sem. Kifejtette, hogy a két önkormányzatnak több mint 30 millió forinttal maradt adósa a társaság, amely az utóbbi két évben nem fizette ki sem a bérleti, sem a koncessziós díjat. Idén kora ősszel szerződést is bontottak a CCA-val úgy, hogy a repülőteret változatlan feltételekkel használhatják ameddig szükséges, ezzel a még korábban szerződött járatok érkezését biztosítani lehetett.

A Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács napokban megjelentetett, az elmúlt 10 év fejlesztéseiről szóló kiadványa szerint a sármelléki Fly Balaton repülőtér egy - pontosabban nem meghatározott - 130 millió forintos összköltségvetésű projektjéhez 53 millió forintos támogatást nyert az elmúlt években. Szabó Vendel az MTI-nek ezzel kapcsolatban meglepődve mondta: erről eddig nem volt tudomása, "ebbe nem voltunk beavatva". Hozzátette, hogy amikor 2005-ben a CCA bérlőként elindította a fejlesztéseket, a Balatoni Fejlesztési Tanács a tervek elkészítéséhez, a fénytechnika és a biztonsági berendezések beszerzéséhez 65 millió forintos támogatást biztosított. Az önkormányzatok már hónapokkal ezelőtt tárgyalásokat kezdtek azért, hogy új bérlőt találjanak a repülőtérre, és az érdeklődések azóta is folyamatosak. Ezen a héten két külföldi érdeklődő magyarországi képviselőivel is találkoznak, de a légimentők itt működő bázisának jövőjéről is tárgyalni fognak - mondta el Szabó Vendel.

A nyilvános cégadatok szerint a Cape Clear Aviation Repülőtér Üzemeltető és Fejlesztő (CCA) Kft. tulajdonosai között a legutóbbi, idén márciusi változásbejegyzés szerint egy brit és három ír magánember szerepel - közöttük a 2009 januárjától ügyvezető Jonathan Moore -, továbbá 2008-tól a ciprusi bejegyzésű Roxino Investments és 2006-tól a budapesti székhelyű, ingatlanhasznosítással foglalkozó Quadrator Kft. Ez utóbbi tulajdonosai közt szerepel a 2009 elején a CCA ügyvezetői posztjáról lemondott Gubicza Ágoston, valamint Parditkáné Nógrádi Cecília. A CCA október 10-én jelentette be, hogy ideiglenesen ismét bezárja az általa üzemeltetett sármelléki Fly Balaton repülőteret, amelyet a téli szüneteltetés után idén áprilisban nyitott meg újra. Az akkori közlés szerint áprilistól októberig mintegy 15 ezer utas vette igénybe a sármelléki repülőteret. A Fly Balatont bérlőként üzemeltető CCA 2004-ben 99 évre vette bérbe a tulajdonos Zalavár és Sármellék önkormányzatától a repülőteret. A tavaly még közel 120 ezer utast fogadó leszállóhelyet 2008. október végén elhagyta legnagyobb partnere, a Ryanair, ezt követően idén áprilisig zárva volt a repülőtér. Az újbóli indítás érdekében Hévíz, Keszthely és Zalakaros önkormányzata, valamint térségbeli szállodák és a hévízi Mutsch Ungarn Reisen összesen közel 30 millió forintot adtak össze. (MTI)


Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek 

Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.
Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat 

A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.
Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.