A légitársaság nagyszabású tervekkel rukkolt elő a 2016-2020 közötti időszakra: meg akarják duplázni a jelenlegi évi 5 milliós utasszámot, flottájukat is kétszeresére bővítenék és 60%-kal több járatot indítanának a következő öt év során. Ennek részeként három új interkontinentális járat indítását jelentették be.
A LOT-é lesz a középkelet-európai régióból az első közvetlen járat Japánba. Az első gép 2016. január 13-án indul a varsói Chopin légi kikötőből. A repülőgép 10 óra alatt teszi meg a két város közötti távolságot, hetente háromszor. A járat utasai rövid átszállási idővel számíthatnak számos európai úti cél, így például Riga, Budapest, Prága és Genf felé.
Nyolc év után ez az első új európai járat a Narita repülőtéren. Az útvonalon Boeing 787 Dreamliner típusú repülőgépek közlekednek majd, három – LOT Economy, LOT Premium és LOT Business Class – osztályos elrendezésben. A gépen japán menüt és japán nyelvű szórakoztató programokat is kínálnak majd.
2013-ben 15 ezer japán turista kereste fel Lengyelországot, ami 45%-os növekedés 2012-höz képest. A közép-kelet-európai régiót évente 245 ezer japán turista keresi fel. Lengyelországban 300 japán vállalat működik, ezek közül 80 gyártócég.
A tokiói lesz a LOT második ázsiai járata, a 2012-ben elindított pekingi után. Tokió mellett Szöul és Bangkok is szerepel a LOT légitársaság 2016-os új úti céljai között. Bangkokba és Szöulba 2016. őszétől tervez repülni a lengyel légitársaság. Az interkontinentális járatok képezik a LOT új stratégiájának gerincét. A Dreamliner-ekkel repült járatok – New York, Chicago, Toronto és Peking - már most is a légitársaság legnyereségesebb útvonalai.
A jelenleg is szerkezetátalakítási programot megvalósító légitársaság jövőre több olyan európai útvonalat is újraindít, amelyeket korábban éppen a megszorító program miatt le kellett állítania, ezek közé tartozik Belgrád, Athén, Barcelona, Bejrút, Jereván, Kisinyov, Zágráb és Gdansk. Tucatnyi új európai úti cél is felkerül jövőre a LOT térképére, így Ljubljana, Zürich, Kolozsvár és Nizza.
Forrás: Turizmus Online