Törölték a Lufthansa-járatát? Így juthat segítséghez

Többféle segítség és szolgáltatás járhat a légitársaságok utasainak sztrájk miatti járattörlés esetére - mondta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központjának vezetője.

Kriesch Attila a Lufthansa-sztrájk kapcsán kiemelte: a vonatkozó uniós rendelet szerint járattörlés esetén a légitársaságnak többféle szolgáltatást kell felajánlania, ez lehet ingyenes átfoglalás egy másik járatra, vagy a jegyár visszatérítése.

Ha az elutazás mellett dönt az utas, a légitársaságnak a lehető legközelebbi időpontra kell átfoglalást biztosítania, vagy az utas által kért későbbi időpontra. A jogszabály nem mondja ki, hogy ugyanannak a légitársaságnak kell elvinnie az utast. Tehát ha a Lufthansa leállt, másik társaság járatával is utazhatnak, összehasonlítható szállítási feltételek mellett - tette hozzá a hatóság szakértője.

Ha az utas a járattörlés miatt nem utazik, és visszakéri a pénzt, akkor a jegyár visszatérítését 7 napon belül meg kell kapnia.

Az átfoglalás miatti várakozási idővel összefüggésben szintén költségei merülhetnek fel az utasoknak. Kriesch Attila példaként említette, ha a repülőtéren kell éjszakáznia az utasoknak, akkor a légitársaság köteles szállást felajánlani, és ésszerű arányban étkezést, frissítőt biztosítani a várakozás idejére - mondta.

Nyugta vagy számla kell az igazoláshoz

Hangsúlyozta, hogy az utasoknak minden esetben nyugtával vagy számlával kell igazolniuk a felmerült költségeket, ha a légitársaság nem biztosította a szállást, ellátást. Ezt később köteles megfizetni az utasnak.

A légitársaságnak az ellátás mellett kommunikációs eszközöket is fel kell ajánlania az utasoknak, tehát az ingyenes telefonálás és e-mail küldés lehetőségét. Ha ez nem történik meg, de az utasnak költsége keletkezett, és ezt számlával igazolja, utólag a cég köteles kifizetni azt - sorolta.

Járattörléskor és háromórás vagy hosszabb érkezési késéseknél az utasok kártalanításra jogosultak, ami távolságtól függően 250, 400, vagy 600 euró lehet. Kivétel az, ha a késést rendkívüli körülmény okozta, például időjárási esemény, és ezt a társaság igazolja.

Kriesch Attila arról nem tudott állást foglalni, hogy a Lufthansánál folyó sztrájk rendkívüli körülménynek minősül-e, erről a törölt járat indulása szerinti kijelölt tagállami végrehajtó hatóság dönt. A magyar hatóság a Budapestről induló járatok esetében illetékes - jelezte.

Közölte: minden utasnak segítenek abban, hogy melyik hatósághoz kell fordulnia, vagy miként tudja érvényesíteni a felmerült költségeit bírói úton kívül.

Szólt arról az esetről is, amikor nem törlik a járatot a sztrájk alatt, hanem a járat a távolságtól függően legalább 2-3-4 órás várható indulási késéssel tud csak közlekedni. Már ekkor gondoskodnia kell a légitársaságnak étkezésről és frissítőkről, a jegyár visszakérésére pedig öt óra elteltével van mód.

Közlése szerint az utasok az EU-n belül másik tagállami, valamint izlandi vagy norvég céggel szemben felmerülő fogyasztói panaszokkal a Magyarországon működő Európai Fogyasztói Központhoz (www.magyarefk.hu) fordulhatnak. Éves szinten 300-400 panasz érkezik a központhoz légi utasoktól, de ez a szám folyamatosan nő - jelezte Kriesch Attila.

Forrás: MTI


A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat

Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat  

Az új La Dolce Vita gyártmány nyolc gondosan megtervezett útvonalon kínál művészeti élményeket, festői tájakat és gasztronómiai élményeket.
Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron

Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron 

Jelentős átalakulás előtt áll a Balaton északi partjának közlekedése.
A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.