Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója azt mondta, az értékesítések nagyon jól állnak, a római tapasztalatok - ahol már bevezették a csatlakozások biztosítását - rendkívül pozitívak.
A foglalások a többi olasz útvonalon is emelkedtek Róma irányába, ennek köszönhetően növekedett piaci részesedésük az olasz piacon. Hangsúlyozta, egy éven belül London Stansted és Dublin repülőterén is bevezetik a szolgáltatást.
Fiumicino repülőtéren a Ryanair 2,5 órás csatlakozási időt garantál, az üzemelés eddigi tapasztalatai szerint fennakadás és probléma nélkül.
A vezérigazgató azt is kijelentette, hogy ha összeomlik a csődközelbe került Alitalia, az ír fapados rövid határidőn belül akár harminc darab Boeing 737-800-ast tud Olaszországba telepíteni, és beállítani az Alitalia járatainak helyére.
A Ryanair egyébként nagyobb piaci részesedéssel rendelkezik Olaszországban, mint az Alitalia: előbbi 23 százalékos, utóbbi 18 százalékos szeletet hasít ki a dél-európai ország légiközlekedéséből.
Pár nappal ezelőtt pedig azt is bejelentették, hogy együttműködési megállapodást kötöttek az Air Europaval, így mostantól a spanyol légicég 20 hosszútávú járatára lehet jegyet foglalni a Ryanair honlapján keresztül.
A mallorca-i székhelyű Air Europa Spanyolország harmadik legnagyobb légitársasága az Iberia és a Vueling után, jelenleg 53 gépes, Boeingokból, Airbusokból és ATR-ekből álló flottájával 44 célállomásra közlekedik. A társaság a SkyTeam légiszövetség tagja.
A Ryanairnek ez már a harmadik interline-megállapodása, korábban a Norwegiannel és az Aer Lingusszal állapodtak meg hasonló szolgáltatásról.
Forrás: AIRportal.hu