Tovább húzódik a Malév felszámolásának befejezése

Folyamatban lévő bírósági eljárások és a Bombardier CRJ200-as repülőgép eladásának nehézségei is hátráltathatják a Malév felszámolásának menetrendjét, így a tervezett június 30-i határidőre nem biztos, hogy befejeződhet a felszámolás - közölte a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit (NRN) Zrt.

A Malév felszámolója szerint bíznak abban, hogy a felszámolás lezárásáig el tudják adni a repülőt. A HA-LNA lajstromú, 15 ezer órát repült gépért a felszámoló 3,6 millió dollárt (817 millió forintot) kért, alkatrészként való értékesítése nem merült fel.

A többi vagyonelemre az NRN folyamatosan írja ki a pályázatokat, jelenleg a balatonlellei üdülőre és az abban lévő vagyontárgyakra, dolgozói lakáskölcsönökre és a Külügyminisztériummal szemben fennálló követelésekre lehet pályázni.

Konzorcium nyerte a pályázatokat

Korábbi pályázatokon személyautókat, speciálisan a repülőgépekre gyártott szőnyeget, fémdetektort, bankjegyvizsgáló berendezést, catering eszközöket, rakomány-ellenőrző röntgent, promóciós eszközöket hirdettek meg. Ezekre három érvényes pályázat érkezett, a nyertes végül egy konzorcium lett, a szerződést aláírták, a pénzt a pályázó kifizette, de az átadás-átvétel áprilisig is elhúzódhat, mivel a repülőtér teljes területén, elszórva vannak az értékesített tárgyak.

9,1 milliárdnyi követelés

A Malév egykori dolgozóinak elmaradt juttatásaival kapcsolatban az NRN azt közölte, hogy a jelenleg még fennálló követelés bruttó 9,1 milliárd forint, ebből 2,6 milliárd a nettó munkabér, a többi pedig a munkabért terhelő adó és járulékfizetési kötelezettség. Hozzátették: a felszámolási vagyon a dolgozói követelések mintegy 27 százalékára nyújtana fedezetet: 2,5 milliárd forint vagyonból mintegy 700 milliót lehetne a dolgozóknak átutalni, 1,5 milliárd forint az államkasszába kerülne adók és járulékok formájában.

A fizetési ütemezésről a bérekkel kapcsolatos bírósági eljárások miatt a felszámoló nem tudott tájékoztatást adni.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI megkeresésére azt közölte: a 2,6 milliárdos munkabérkövetelést a több mint ezer fős létszám és a magas átlagkeresetek okozzák. A dolgozók a bérüket és az állásidőre járó juttatásukat 2012. januárra és februárra a Malév saját forrásaiból megkapták, a márciusi és áprilisi béreket a bérgarancia alapból folyósították, de ennek mértéke személyenként 1 millió forint lehet, ezért egyes munkavállalók már a márciusi bérüket sem kapták meg teljes mértékben. Az alapból összesen 1,36 milliárd forintot fizettek ki.

Közölték továbbá: a járandóságok kifizetésének ütemére a felszámolónak nincs befolyása a folyamatban lévő perek miatt. Jelezték: a követelések kiegyenlítésére a törvényi előírásoknak megfelelően a bérgarancia alap biztosíthat fedezetet.

A Malév 2012 február 3-án reggel 6 órakor állt le 66 év működés után, felszámolásának határidejét a bíróság legutóbb az idén hosszabbította meg június végéig.

A légitársaság egykori munkavállalói március 29-re, a Malév 68. születésnapjára demonstrációt szerveztek, mert az érdekvédelmi szervezetek szerint több mint ezer volt Malév dolgozó még mindig nem kapta meg jogos jussát.

Forrás: MTI


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.