Tovább húzódik a Malév felszámolásának befejezése

Folyamatban lévő bírósági eljárások és a Bombardier CRJ200-as repülőgép eladásának nehézségei is hátráltathatják a Malév felszámolásának menetrendjét, így a tervezett június 30-i határidőre nem biztos, hogy befejeződhet a felszámolás - közölte a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit (NRN) Zrt.

A Malév felszámolója szerint bíznak abban, hogy a felszámolás lezárásáig el tudják adni a repülőt. A HA-LNA lajstromú, 15 ezer órát repült gépért a felszámoló 3,6 millió dollárt (817 millió forintot) kért, alkatrészként való értékesítése nem merült fel.

A többi vagyonelemre az NRN folyamatosan írja ki a pályázatokat, jelenleg a balatonlellei üdülőre és az abban lévő vagyontárgyakra, dolgozói lakáskölcsönökre és a Külügyminisztériummal szemben fennálló követelésekre lehet pályázni.

Konzorcium nyerte a pályázatokat

Korábbi pályázatokon személyautókat, speciálisan a repülőgépekre gyártott szőnyeget, fémdetektort, bankjegyvizsgáló berendezést, catering eszközöket, rakomány-ellenőrző röntgent, promóciós eszközöket hirdettek meg. Ezekre három érvényes pályázat érkezett, a nyertes végül egy konzorcium lett, a szerződést aláírták, a pénzt a pályázó kifizette, de az átadás-átvétel áprilisig is elhúzódhat, mivel a repülőtér teljes területén, elszórva vannak az értékesített tárgyak.

9,1 milliárdnyi követelés

A Malév egykori dolgozóinak elmaradt juttatásaival kapcsolatban az NRN azt közölte, hogy a jelenleg még fennálló követelés bruttó 9,1 milliárd forint, ebből 2,6 milliárd a nettó munkabér, a többi pedig a munkabért terhelő adó és járulékfizetési kötelezettség. Hozzátették: a felszámolási vagyon a dolgozói követelések mintegy 27 százalékára nyújtana fedezetet: 2,5 milliárd forint vagyonból mintegy 700 milliót lehetne a dolgozóknak átutalni, 1,5 milliárd forint az államkasszába kerülne adók és járulékok formájában.

A fizetési ütemezésről a bérekkel kapcsolatos bírósági eljárások miatt a felszámoló nem tudott tájékoztatást adni.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI megkeresésére azt közölte: a 2,6 milliárdos munkabérkövetelést a több mint ezer fős létszám és a magas átlagkeresetek okozzák. A dolgozók a bérüket és az állásidőre járó juttatásukat 2012. januárra és februárra a Malév saját forrásaiból megkapták, a márciusi és áprilisi béreket a bérgarancia alapból folyósították, de ennek mértéke személyenként 1 millió forint lehet, ezért egyes munkavállalók már a márciusi bérüket sem kapták meg teljes mértékben. Az alapból összesen 1,36 milliárd forintot fizettek ki.

Közölték továbbá: a járandóságok kifizetésének ütemére a felszámolónak nincs befolyása a folyamatban lévő perek miatt. Jelezték: a követelések kiegyenlítésére a törvényi előírásoknak megfelelően a bérgarancia alap biztosíthat fedezetet.

A Malév 2012 február 3-án reggel 6 órakor állt le 66 év működés után, felszámolásának határidejét a bíróság legutóbb az idén hosszabbította meg június végéig.

A légitársaság egykori munkavállalói március 29-re, a Malév 68. születésnapjára demonstrációt szerveztek, mert az érdekvédelmi szervezetek szerint több mint ezer volt Malév dolgozó még mindig nem kapta meg jogos jussát.

Forrás: MTI


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.