Tovább húzódik a Malév felszámolásának befejezése

Folyamatban lévő bírósági eljárások és a Bombardier CRJ200-as repülőgép eladásának nehézségei is hátráltathatják a Malév felszámolásának menetrendjét, így a tervezett június 30-i határidőre nem biztos, hogy befejeződhet a felszámolás - közölte a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit (NRN) Zrt.

A Malév felszámolója szerint bíznak abban, hogy a felszámolás lezárásáig el tudják adni a repülőt. A HA-LNA lajstromú, 15 ezer órát repült gépért a felszámoló 3,6 millió dollárt (817 millió forintot) kért, alkatrészként való értékesítése nem merült fel.

A többi vagyonelemre az NRN folyamatosan írja ki a pályázatokat, jelenleg a balatonlellei üdülőre és az abban lévő vagyontárgyakra, dolgozói lakáskölcsönökre és a Külügyminisztériummal szemben fennálló követelésekre lehet pályázni.

Konzorcium nyerte a pályázatokat

Korábbi pályázatokon személyautókat, speciálisan a repülőgépekre gyártott szőnyeget, fémdetektort, bankjegyvizsgáló berendezést, catering eszközöket, rakomány-ellenőrző röntgent, promóciós eszközöket hirdettek meg. Ezekre három érvényes pályázat érkezett, a nyertes végül egy konzorcium lett, a szerződést aláírták, a pénzt a pályázó kifizette, de az átadás-átvétel áprilisig is elhúzódhat, mivel a repülőtér teljes területén, elszórva vannak az értékesített tárgyak.

9,1 milliárdnyi követelés

A Malév egykori dolgozóinak elmaradt juttatásaival kapcsolatban az NRN azt közölte, hogy a jelenleg még fennálló követelés bruttó 9,1 milliárd forint, ebből 2,6 milliárd a nettó munkabér, a többi pedig a munkabért terhelő adó és járulékfizetési kötelezettség. Hozzátették: a felszámolási vagyon a dolgozói követelések mintegy 27 százalékára nyújtana fedezetet: 2,5 milliárd forint vagyonból mintegy 700 milliót lehetne a dolgozóknak átutalni, 1,5 milliárd forint az államkasszába kerülne adók és járulékok formájában.

A fizetési ütemezésről a bérekkel kapcsolatos bírósági eljárások miatt a felszámoló nem tudott tájékoztatást adni.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI megkeresésére azt közölte: a 2,6 milliárdos munkabérkövetelést a több mint ezer fős létszám és a magas átlagkeresetek okozzák. A dolgozók a bérüket és az állásidőre járó juttatásukat 2012. januárra és februárra a Malév saját forrásaiból megkapták, a márciusi és áprilisi béreket a bérgarancia alapból folyósították, de ennek mértéke személyenként 1 millió forint lehet, ezért egyes munkavállalók már a márciusi bérüket sem kapták meg teljes mértékben. Az alapból összesen 1,36 milliárd forintot fizettek ki.

Közölték továbbá: a járandóságok kifizetésének ütemére a felszámolónak nincs befolyása a folyamatban lévő perek miatt. Jelezték: a követelések kiegyenlítésére a törvényi előírásoknak megfelelően a bérgarancia alap biztosíthat fedezetet.

A Malév 2012 február 3-án reggel 6 órakor állt le 66 év működés után, felszámolásának határidejét a bíróság legutóbb az idén hosszabbította meg június végéig.

A légitársaság egykori munkavállalói március 29-re, a Malév 68. születésnapjára demonstrációt szerveztek, mert az érdekvédelmi szervezetek szerint több mint ezer volt Malév dolgozó még mindig nem kapta meg jogos jussát.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.