Továbbra is eladó a kunmadarasi repülőtér

Ismét árverésre kínálják a kunmadarasi repülőteret a szeptemberi sikertelen árverést követően.

A szeptember 23-i sikertelen árverést követően ismét értékesíteni próbálja a kunmadarasi önkormányzat a volt katonai repülőteret. Az összes kapcsolódó ingatlannal eladásra kínált bázis kikiáltási ára 4 milliárd forint.

Márki Sándor, Kunmadaras polgármestere a Napi Turizmusnak elmondta: a korábbi árverés a jelentkezésre adott túl rövid határidő miatt volt sikertelen. A nagykunsági település polgármestere tájékoztatott: amennyiben az egykori szovjet katonai bázis vevőre talál, cargo reptérként képzelnék el annak jövőbeli működését. Csak második körben gondolkodnak személyi, a közeli Tisza-tó térségébe irányuló személyi forgalomban.

Ha...

Kérdésünkre, hogy a két működő nemzetközi repülőtér - Debrecen és Ferihegy - között fekvő Kunmadarason van-e létjogosultsága egy jelentős repülőtér fejlesztésnek, Márki Sándor igennel felelt, felhívva a figyelmet arra, hogy Kunmadarason van hely terjeszkedni a bázis 750 hektárnyi területén, így ipar is megtelepülhet a reptér szomszédságában. A polgármester tájékoztatott: van már egy-két komoly érdeklődő a bázis iránt.

Ha elkezdődik a fejlesztés, 3 éven belül megindulhat a forgalom a teherbázison. Túl a „ha sikerült eladni" feltételén persze marad még egy kérdőjel: jóvá hagyja-e a szomszédos Hortobágyi Nemzeti Park igazgatósága a repülőtér fejlesztését? A polgármester úgy látja, kedvezően bírálhatja el a nemzeti park a fejlesztés terveit.

A magyar sugárhajtású repülés bölcsője

A kunmadarasi repülőteret 1943-44-ben a megszálló németek kezték el építeni, majd szovjet tábori reptérré lett. 1945-1950. között használaton kívül helyezték. 1950-1956. között magyar katonai repülőtér volt, 1956-tól 1991-ig üzemelt szovjet katonai légi bázisként. Értesülések szerint atomfegyvereket is tároltak itt, Nagykunság peremén. A bázison kezdődött a magyar sugárhajtású repülés 1951-ben. A szovjetek által teljesen lecsupaszítva hátrahagyott bázist, hosszas tárgyalásokat követően 2003 januárjában kapta meg Kunmadaras önkormányzata térítésmentesen a magyar államtól.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.