Továbbra is fennakadások a párizsi repülőtereken a légiirányítók sztrájkja miatt

A légiirányítók sztrájkja miatt csütörtökön is fennakadások voltak a párizsi repülőtereken: az Orly-n a járatok felét, a Roissy Charles de Gaulle termináljain pedig 15 százalékát törölték.

Ugyan a Nike nem hivatalos szponzora a futball világbajnokságnak, a fogyasztók mégis összekapcsolják a sportszermárkát a Dél-Afrikában éppen zajló legnagyobb sporteseménnyel – derül ki a Nielsen felméréséből, melynek során internetes oldalakat – blogokat, közösségi site-okat, üzenfalakat – vizsgáltak. A vébéhez kapcsolódó elemzésünket most a szponzoráció bemutatásával egészítjük ki.

A kutatócég szerint a Nike-t angol nyelvi közegben kétszer annyian említették a foci vb-vel kapcsolatban, mint versenytársát, a FIFA-partner Adidast, amely egyébként a hivatalos szponzorok közül a legtöbbbször emlegetett brand volt.

A világbajnokság 32 csapata közül kilenc – köztük az amerikai és az ausztrál játékosok - Nike öltözéket viselnek, míg Adidasban 12 ország focistái mérkőznek.

A netezők körében a legnagyobb aktivitást a „Write the future“ kampány váltotta ki, a május közepén a Youtube-ra felkerült videóban olyan futballista sztárok szerepelnek, mint Wayne Rooney és Christiano Ronaldo, de feltűnik Kobe Bryant kosárlabdázó és Roger Federer teniszező, vagy éppen a Simpson családból Homer.

A nielsenes kutatás publikálásakor a filmet mintegy 14 millióan látták – most 15,1 milliónál tart -, míg a konkurens Adidasét – ami a Star Wars témára épült David Beckham focista közreműködésével – egy hét alatt kétmillióan, ami azóta 3,1 milliónál jár.
 

{video|id=1303|width=560|height=340}

{video|id=1304|width=560|height=340}


 
A Nielsen készített egy táblázatot arról, hogy foci-vb kapcsán május 7-e és június 6-a közötti időszakban milyen brandeket – vb-szponzorokat és ezeknek a két-két legnagyobb versenytársát – említik a netezők.

Részesedés a Futball Világbajnoksághoz kapcsolódó webkettes aktivitásból
1. Nike (nem hivatalos partner) 30,2 százalék
2. Adidas (FIFA-partner) 14,4 százalék
3. Coca-Cola (FIFA-partner) 11,8 százalék
4. Sony (FIFA-partner) 11,7 százalék
5. Visa (FIFA-partner) 7,3 százalék
6. Carlsberg (nem hivatalos partner) 3,9 százalék
7. McDonald’s (FIFA világbajnokság szponzor) 2,8 százalék
8. Pepsi (nem hivatalos partner) 2,5 százalék
9. Hyundai/Kia (FIFA-partner) 2,4 százalék
10. Panasonic (nem hivatalos partner) 1,9 százalék
Forrás: Nielsen Company


A táblázatból jól látszik, hogy nem a Nike-n kívül van más brand is, amelyre sokan utaltak a vb-vel összefüggésben, annak ellenére, hogy nem hivatalos támogatója az eseménynek. Ilyen az angol nemzeti válogatottat szponzoráló Carlsberg, valamint a Pepsi és a Panasonic. A Carlsberget például négyszer annyian említettek, mint a hivatalos sörszponzort, a Budweisert.

A Carlsberg május elején indította el kampányát, szerepel benne a Kasabian együttes, Ranulph Fiennes felfedező, Steve Redgrave evezős és Kelly Holmes atléta.
 
{video|id=1305|width=560|height=340}



Persze a legtöbb szponzor jó eredményeket ért el, hiszen jóval többen társították a vb-hez, mint versenytársait. Ilyen a Coca-Cola, amit ötször többen említettek meg, mint a Pepsit, annak ellenére, hogy ez utóbbi márka több világbajnokot is szerepeltetett az Oh, Africa reklámjában.
 

{video|id=1306|width=560|height=340}


 
A Visa is jobban szerepelt, mint a Mastercard, itt tizenötszörös a társítás a szponzor javára. De a 3D-s készülékét éppen a vb-kezdőnapján bevezető Sony is jól szerepelt, több mint ötszörösét érve el a Panasonic eredményének.

Pete Blackshow, a Nielsen Company digitális stratégiáért felelős vezetője szerint ha egy társaság szeretne mély nyomokat hagyni az emberekben, akkor természetes, hogy azonosítani akarja magát egy olyan nagy eseménnyel, mint a világbajnokság. Ez a kutatás is azt támasztja alá, hogy a fogyasztók szemében drága szponzorszerződések nélkül is létrejön a kapcsolat, csak hatásos marketing kell hozzá.


Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.