Továbbra is fennakadások a párizsi repülőtereken a légiirányítók sztrájkja miatt

A légiirányítók sztrájkja miatt csütörtökön is fennakadások voltak a párizsi repülőtereken: az Orly-n a járatok felét, a Roissy Charles de Gaulle termináljain pedig 15 százalékát törölték.

Ugyan a Nike nem hivatalos szponzora a futball világbajnokságnak, a fogyasztók mégis összekapcsolják a sportszermárkát a Dél-Afrikában éppen zajló legnagyobb sporteseménnyel – derül ki a Nielsen felméréséből, melynek során internetes oldalakat – blogokat, közösségi site-okat, üzenfalakat – vizsgáltak. A vébéhez kapcsolódó elemzésünket most a szponzoráció bemutatásával egészítjük ki.

A kutatócég szerint a Nike-t angol nyelvi közegben kétszer annyian említették a foci vb-vel kapcsolatban, mint versenytársát, a FIFA-partner Adidast, amely egyébként a hivatalos szponzorok közül a legtöbbbször emlegetett brand volt.

A világbajnokság 32 csapata közül kilenc – köztük az amerikai és az ausztrál játékosok - Nike öltözéket viselnek, míg Adidasban 12 ország focistái mérkőznek.

A netezők körében a legnagyobb aktivitást a „Write the future“ kampány váltotta ki, a május közepén a Youtube-ra felkerült videóban olyan futballista sztárok szerepelnek, mint Wayne Rooney és Christiano Ronaldo, de feltűnik Kobe Bryant kosárlabdázó és Roger Federer teniszező, vagy éppen a Simpson családból Homer.

A nielsenes kutatás publikálásakor a filmet mintegy 14 millióan látták – most 15,1 milliónál tart -, míg a konkurens Adidasét – ami a Star Wars témára épült David Beckham focista közreműködésével – egy hét alatt kétmillióan, ami azóta 3,1 milliónál jár.
 

{video|id=1303|width=560|height=340}

{video|id=1304|width=560|height=340}


 
A Nielsen készített egy táblázatot arról, hogy foci-vb kapcsán május 7-e és június 6-a közötti időszakban milyen brandeket – vb-szponzorokat és ezeknek a két-két legnagyobb versenytársát – említik a netezők.

Részesedés a Futball Világbajnoksághoz kapcsolódó webkettes aktivitásból
1. Nike (nem hivatalos partner) 30,2 százalék
2. Adidas (FIFA-partner) 14,4 százalék
3. Coca-Cola (FIFA-partner) 11,8 százalék
4. Sony (FIFA-partner) 11,7 százalék
5. Visa (FIFA-partner) 7,3 százalék
6. Carlsberg (nem hivatalos partner) 3,9 százalék
7. McDonald’s (FIFA világbajnokság szponzor) 2,8 százalék
8. Pepsi (nem hivatalos partner) 2,5 százalék
9. Hyundai/Kia (FIFA-partner) 2,4 százalék
10. Panasonic (nem hivatalos partner) 1,9 százalék
Forrás: Nielsen Company


A táblázatból jól látszik, hogy nem a Nike-n kívül van más brand is, amelyre sokan utaltak a vb-vel összefüggésben, annak ellenére, hogy nem hivatalos támogatója az eseménynek. Ilyen az angol nemzeti válogatottat szponzoráló Carlsberg, valamint a Pepsi és a Panasonic. A Carlsberget például négyszer annyian említettek, mint a hivatalos sörszponzort, a Budweisert.

A Carlsberg május elején indította el kampányát, szerepel benne a Kasabian együttes, Ranulph Fiennes felfedező, Steve Redgrave evezős és Kelly Holmes atléta.
 
{video|id=1305|width=560|height=340}



Persze a legtöbb szponzor jó eredményeket ért el, hiszen jóval többen társították a vb-hez, mint versenytársait. Ilyen a Coca-Cola, amit ötször többen említettek meg, mint a Pepsit, annak ellenére, hogy ez utóbbi márka több világbajnokot is szerepeltetett az Oh, Africa reklámjában.
 

{video|id=1306|width=560|height=340}


 
A Visa is jobban szerepelt, mint a Mastercard, itt tizenötszörös a társítás a szponzor javára. De a 3D-s készülékét éppen a vb-kezdőnapján bevezető Sony is jól szerepelt, több mint ötszörösét érve el a Panasonic eredményének.

Pete Blackshow, a Nielsen Company digitális stratégiáért felelős vezetője szerint ha egy társaság szeretne mély nyomokat hagyni az emberekben, akkor természetes, hogy azonosítani akarja magát egy olyan nagy eseménnyel, mint a világbajnokság. Ez a kutatás is azt támasztja alá, hogy a fogyasztók szemében drága szponzorszerződések nélkül is létrejön a kapcsolat, csak hatásos marketing kell hozzá.


Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART

Hasított tavaly a BAHART 

Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing

Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing  

Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között

Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között 

Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.