Továbbra is fennakadások a párizsi repülőtereken a légiirányítók sztrájkja miatt

A légiirányítók sztrájkja miatt csütörtökön is fennakadások voltak a párizsi repülőtereken: az Orly-n a járatok felét, a Roissy Charles de Gaulle termináljain pedig 15 százalékát törölték.

Ugyan a Nike nem hivatalos szponzora a futball világbajnokságnak, a fogyasztók mégis összekapcsolják a sportszermárkát a Dél-Afrikában éppen zajló legnagyobb sporteseménnyel – derül ki a Nielsen felméréséből, melynek során internetes oldalakat – blogokat, közösségi site-okat, üzenfalakat – vizsgáltak. A vébéhez kapcsolódó elemzésünket most a szponzoráció bemutatásával egészítjük ki.

A kutatócég szerint a Nike-t angol nyelvi közegben kétszer annyian említették a foci vb-vel kapcsolatban, mint versenytársát, a FIFA-partner Adidast, amely egyébként a hivatalos szponzorok közül a legtöbbbször emlegetett brand volt.

A világbajnokság 32 csapata közül kilenc – köztük az amerikai és az ausztrál játékosok - Nike öltözéket viselnek, míg Adidasban 12 ország focistái mérkőznek.

A netezők körében a legnagyobb aktivitást a „Write the future“ kampány váltotta ki, a május közepén a Youtube-ra felkerült videóban olyan futballista sztárok szerepelnek, mint Wayne Rooney és Christiano Ronaldo, de feltűnik Kobe Bryant kosárlabdázó és Roger Federer teniszező, vagy éppen a Simpson családból Homer.

A nielsenes kutatás publikálásakor a filmet mintegy 14 millióan látták – most 15,1 milliónál tart -, míg a konkurens Adidasét – ami a Star Wars témára épült David Beckham focista közreműködésével – egy hét alatt kétmillióan, ami azóta 3,1 milliónál jár.
 

{video|id=1303|width=560|height=340}

{video|id=1304|width=560|height=340}


 
A Nielsen készített egy táblázatot arról, hogy foci-vb kapcsán május 7-e és június 6-a közötti időszakban milyen brandeket – vb-szponzorokat és ezeknek a két-két legnagyobb versenytársát – említik a netezők.

Részesedés a Futball Világbajnoksághoz kapcsolódó webkettes aktivitásból
1. Nike (nem hivatalos partner) 30,2 százalék
2. Adidas (FIFA-partner) 14,4 százalék
3. Coca-Cola (FIFA-partner) 11,8 százalék
4. Sony (FIFA-partner) 11,7 százalék
5. Visa (FIFA-partner) 7,3 százalék
6. Carlsberg (nem hivatalos partner) 3,9 százalék
7. McDonald’s (FIFA világbajnokság szponzor) 2,8 százalék
8. Pepsi (nem hivatalos partner) 2,5 százalék
9. Hyundai/Kia (FIFA-partner) 2,4 százalék
10. Panasonic (nem hivatalos partner) 1,9 százalék
Forrás: Nielsen Company


A táblázatból jól látszik, hogy nem a Nike-n kívül van más brand is, amelyre sokan utaltak a vb-vel összefüggésben, annak ellenére, hogy nem hivatalos támogatója az eseménynek. Ilyen az angol nemzeti válogatottat szponzoráló Carlsberg, valamint a Pepsi és a Panasonic. A Carlsberget például négyszer annyian említettek, mint a hivatalos sörszponzort, a Budweisert.

A Carlsberg május elején indította el kampányát, szerepel benne a Kasabian együttes, Ranulph Fiennes felfedező, Steve Redgrave evezős és Kelly Holmes atléta.
 
{video|id=1305|width=560|height=340}



Persze a legtöbb szponzor jó eredményeket ért el, hiszen jóval többen társították a vb-hez, mint versenytársait. Ilyen a Coca-Cola, amit ötször többen említettek meg, mint a Pepsit, annak ellenére, hogy ez utóbbi márka több világbajnokot is szerepeltetett az Oh, Africa reklámjában.
 

{video|id=1306|width=560|height=340}


 
A Visa is jobban szerepelt, mint a Mastercard, itt tizenötszörös a társítás a szponzor javára. De a 3D-s készülékét éppen a vb-kezdőnapján bevezető Sony is jól szerepelt, több mint ötszörösét érve el a Panasonic eredményének.

Pete Blackshow, a Nielsen Company digitális stratégiáért felelős vezetője szerint ha egy társaság szeretne mély nyomokat hagyni az emberekben, akkor természetes, hogy azonosítani akarja magát egy olyan nagy eseménnyel, mint a világbajnokság. Ez a kutatás is azt támasztja alá, hogy a fogyasztók szemében drága szponzorszerződések nélkül is létrejön a kapcsolat, csak hatásos marketing kell hozzá.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.