Mint írják, az A321XLR (Xtra Long Range) nagy hatótávolságának köszönhetően a légitársaság utasai távolabb juthatnak el, mint eddig, és olyan új célállomások felé repülhetnek a közeljövőben, amelyeket eddig csak szélestörzsű repülőgépekkel, drágán voltak elérhetőek.
Amire az utasok számíthatnak:
- Tágas, modern kabin, kényelmes ülésekkel
- Több közvetlen járat, így nem kell átszállni és csökken az utazási idő
- Alacsonyabb jegyárak
- Jelentősen alacsonyabb karbonlábnyom a szélestörzsű repülőgépekhez képest.
Fotó: Wizz Air
Az Airbus hamburgi átvételi központjában Owain Jones, a légügyi cég vezérigazgató-helyettese elmondta:
Ez a repülőgép az Airbusszal, mint kulcsfontosságú partnerünkkel közös, két évtizedes sikeres együttműködésünk egyik kiemelkedő eredménye. Forradalmat hoz a légi közlekedésbe, lehetővé téve számunkra, hogy átszállás nélküli interkontinentális járatokat kínáljunk verhetetlen árakon, miközben továbbra is elkötelezettek maradunk a hatékonyság és az alacsonyabb kibocsátás mellett.
Benoît de Saint Exupéry, az Airbus kereskedelmi vezetője:
Az A321XLR bevezetése a flottába, rendkívüli esemény. Ez a legújabb generációs repülőgép a keskenytörzsű gépek között legnagyobb hatótávolságot és ezzel egyedi gazdasági előnyöket kínál.
Az Airbus A321XLR az előző generációs repülőgépekhez képest egy székre vetítve 30 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás mellett üzemeltethető.
A Wizz Air a környezeti lábnyom-csökkentési törekvéseinek részeként a Gen Phoenix Essence ülésanyagát választotta új XLR flottája számára. Az Essence újrahasznosított anyagokból készült termék. Az Essence teljes mértékben újrahasznosítható élettartama végén, ami azt jelenti, hogy a légitársaságok nagy mértékben csökkenthetik hulladéktermelésüket.