A globális tanácsadó cég az online szállodai marketing területén tevékenykedik immáron tíz éve, jelenleg 150 tanácsadója és 400 alkalmazottja van, portfoliójába 12000 szálloda tartozik. A rendezvény elsődleges célja az volt, hogy a résztvevők az online marketing trendjeibe nyerjenek bepillantást, s ezzel optimalizálják online jelenlétüket. A szervezők munkatársain kívül a google kereső és a booking.com foglalási rendszer szakemberei is tartottak prezentációt. Az előbbi a világ legismertebb keresője, a booking.com pedig piacvezető a lefoglalt éjszakák számát illetően.
Elsőnek Robert Post, a Travelclick igazgatója videón keresztül üdvözölte a megjelenteket és rövid áttekintést adott a Travelclick és maga a web jelentőségéről. Ezt a fonalat folytatta Tamara Jenewein, a rendezvény háziasszonya is, aki a Travelclick népszerűségét a legfrissebb adatokkal és statisztikákkal támasztotta alá. A cég a hozzájuk forduló szállodák számára komplett megoldást kínál, melynek során megvizsgálja, hogy az adott szálloda a keresők alapján milyen pozíciót foglal el a konkurenciához képest, hol találhatók az online utazási irodák rangsoraiban, vagy éppen megfelelő-e az osztályba sorolásuk.
Jerome Wise a Web 2.0 jelentőségéről beszélt, ezen belül a szállodák számára különösen fontos felhasználók által generált tartalmakról. Ilyen például a Tripadvisor, ahol a felhasználók véleményezik az általuk meglátogatott szállodákat. Az oldalon 15 millió kritika található 230 ezer hotelről. Meglepő módon 68 százalékuk pozitív. A szakember tanácsokat adott arra vonatkozóan is, hogy hogyan kezeljük a negatív kritikákat, milyen megfontolások alapján döntsenek a szállodák arról, hogy honlapjukról elérhető legyen-e mondjuk a tripadvisor oldala. A szakember egyértelműen hasznosnak találta a youtube-ot vagy a picasa képmegosztó oldalt, annak ellenére, hogy valószínűleg a legnagyobb forgalom nem innen generálódik majd.
A Booking.com részben már magyarul is hozzáférhető, foglalásainak 70 százaléka 20 napon belül történik, tehát last minute-nek tekinthető. A magyarországi szállodákba történő foglalások többsége három csillagos hotelekbe történik és Budapesten 3,45 nap az átlagosan lefoglalt éjszaka. Egy böngésző körülbelül 27 másodpercet tölt egy oldalon, ami azt jelenti, ha egy szálloda nem képes egy pillanat alatt felhívni magára a figyelmet, elveszett az üzlet. A délután folyamán még számos ötletet és tippet hallhattak a résztvevők, melyek a gyakorlatban akár holnaptól is alkalmazhatók és nagyban hozzájárulhatnak a hosszú távú sikerhez.