Travelclick akadémia – Hogyan láttassuk magunkat online?

Elsősorban szállodai szakemberek számára tartott kedden ingyenes szemináriumot a Travelclick tanácsadó cég a Sofitel szállodában Budapesten.

A globális tanácsadó cég az online szállodai marketing területén tevékenykedik immáron tíz éve, jelenleg 150 tanácsadója és 400 alkalmazottja van, portfoliójába 12000 szálloda tartozik. A rendezvény elsődleges célja az volt, hogy a résztvevők az online marketing trendjeibe nyerjenek bepillantást, s ezzel optimalizálják online jelenlétüket. A szervezők munkatársain kívül a google kereső és a booking.com foglalási rendszer szakemberei is tartottak prezentációt. Az előbbi a világ legismertebb keresője, a booking.com pedig piacvezető a lefoglalt éjszakák számát illetően.

Elsőnek Robert Post, a Travelclick igazgatója videón keresztül üdvözölte a megjelenteket és rövid áttekintést adott a Travelclick és maga a web jelentőségéről. Ezt a fonalat folytatta Tamara Jenewein, a rendezvény háziasszonya is, aki a Travelclick népszerűségét a legfrissebb adatokkal és statisztikákkal támasztotta alá. A cég a hozzájuk forduló szállodák számára komplett megoldást kínál, melynek során megvizsgálja, hogy az adott szálloda a keresők alapján milyen pozíciót foglal el a konkurenciához képest, hol találhatók az online utazási irodák rangsoraiban, vagy éppen megfelelő-e az osztályba sorolásuk.

Jerome Wise a Web 2.0 jelentőségéről beszélt, ezen belül a szállodák számára különösen fontos felhasználók által generált tartalmakról. Ilyen például a Tripadvisor, ahol a felhasználók véleményezik az általuk meglátogatott szállodákat. Az oldalon 15 millió kritika található 230 ezer hotelről. Meglepő módon 68 százalékuk pozitív. A szakember tanácsokat adott arra vonatkozóan is, hogy hogyan kezeljük a negatív kritikákat, milyen megfontolások alapján döntsenek a szállodák arról, hogy honlapjukról elérhető legyen-e mondjuk a tripadvisor oldala. A szakember egyértelműen hasznosnak találta a youtube-ot vagy a picasa képmegosztó oldalt, annak ellenére, hogy valószínűleg a legnagyobb forgalom nem innen generálódik majd.

A Booking.com részben már magyarul is hozzáférhető, foglalásainak 70 százaléka 20 napon belül történik, tehát last minute-nek tekinthető. A magyarországi szállodákba történő foglalások többsége három csillagos hotelekbe történik és Budapesten 3,45 nap az átlagosan lefoglalt éjszaka. Egy böngésző körülbelül 27 másodpercet tölt egy oldalon, ami azt jelenti, ha egy szálloda nem képes egy pillanat alatt felhívni magára a figyelmet, elveszett az üzlet. A délután folyamán még számos ötletet és tippet hallhattak a résztvevők, melyek a gyakorlatban akár holnaptól is alkalmazhatók és nagyban hozzájárulhatnak a hosszú távú sikerhez.


Skócia és Észak-Írország fő repterein estig szinte az összes járatot törölték

Skócia és Észak-Írország fő repterein estig szinte az összes járatot törölték 

Az utóbbi évek legnagyobb vihara érte el a Brit-szigeteket.
A török légitársaság újraindítja járatait Damaszkuszba

A török légitársaság újraindítja járatait Damaszkuszba 

Korábban a bizonytalan politikai helyzet miatt hosszú évekre felfüggesztették a légi összeköttetést – most újraindítják járataikat Szíria felé.
Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France

Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France  

Az előzetes elképzelések szerint január 25-én újraindítja tel-avivi járatait az Air France, a Transavia France január 28-tól repülhet ismét a közel-keleti térségbe.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között

Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között 

Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál

2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál 

A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren

Gigaméretű napelempark a római reptéren 

Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.