Tucatnyi nemzetközi járatot szüntetett meg a Deutsche Bahn

Az idei évben már nem közlekedik számos éjszakai nemzetközi vonat Németországból a szomszédos államokba, annyira visszaesett a kereslet az olcsó fapados légijáratok miatt. 

A német vasúttársaság a vállalhatatlan veszteségekre hivatkozva megszüntette a Berlin és Párizs közötti éjszakai járatot, pedig ezen az útvonalon a II. világháború óta folyamatosan közlekedtek vonatok. Egy időben Moszkva és Párizs között is ez volt a vasúti összeköttetés. 

A kereslet 30%-kal csökkent a jegyek iránt az említett vonalon az utóbbi tíz év során, elsősorban az egyre olcsóbb repülőjegyárak miatt. Hétközben egy útra 70 eurótól lehetett jegyet venni a vonatra a két város között, az utazás pedig 12 órás volt. Ezzel szemben a repülőút kétórás csupán, és a jegyárak 50 eurótól indulnak. A Deutsche Bahn az idei évtől más éjszakai, hálókocsis járatokat is megszüntetett, így az amszterdamit, a bázelit, a koppenhágait és prágait is. 

Az európai vasút hívei szerint sötét jövő vár az éjszakai hálókocsis járatokra általában, és csak akkor működhetnek a jövőben is ezek a környezetbarát járatok, ha a kormányok és az Európai Unió segítenek megmenteni ezt a szolgáltatást. A DB szerint egy Párizs-Berlin közötti utazás ökológiai lábnyoma kevesebb mint a fele a repülős úténak. 

 

Forrás: Skift


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.