A Wizz Air Hungary Kft, mint azt Kázmér Natasa kommunikációs igazgató lapunkkal közölte, tudomásul vette az EBH döntését, amiért megtagadták a látássárült nő utaztatását, kifejezetten annak fogyatékossága miatt - derül ki a hatóságnak a napokban nyilvánosságra hozott határozatából. Az utas tavaly áprilisban Rómába tervezett utazni, két hónappal az utat megelőzően testvére segítségével váltott jegyet az interneten a Wizz Air járatára.
A történet szerint az utas utazása megkezdése előtt több mint egy héttel jelezte, fogyatékát ekkor megtudta, hogy egyedül nem utazhat, de a jegy árát visszakapja. A Wizz Air üzleti szabályzata értelmében az utasnak foglaláskor kellett volna jeleznie, hogy nem lát, ami által fel tudtak volna készülni fogadására. Ekkor vált világossá az utas számára, hogy a cég honlapján a "Hasznos tanácsok" rovatban szintén szerepel, hogy vak vagy siket utasok csak egészséges kísérővel utazhatnak, azaz plusz egy jegyet kell vennie.
A nő ezután fordult az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz, sérelmezve azt is, hogy mivel Rómából már megváltott jeggyel utazott volna tovább, annak a jegynek az árát is elveszítette, így anyagi kár is érte. A vizsgálat során az EBH felfigyelt arra, hogy csak a magyar nyelvű tájékoztatóban szerepel az információ, miszerint a hallás- és látáskárosultak csak egészséges kísérővel utazhatnak, amennyiben ezt időben nem jelzik. Ugyanakkor az angol nyelvű tájékoztató szerint a társaság a látássérült utasoknak ingyen "fogadás és segítség" szolgáltatást nyújt, kötelező kísérőről itt szó sincs.
Kázmér Natasa a Turizmusonline-nak eljutatott közleményében kifejtette, hogy a Wizz Air látás- vagy hallássérült utasainak az előírások szerint a repülőjegy megvásárlásakor szükséges jelezniük, hogy az utazás során biztonsági okból külön figyelemre szorulnak és ez a továbbiakban sem változik. A bajba jutott utas ezt csak később tette meg, ugyanakoor a társaság elismeri, hogy telefonos ügyfélszolgálatuk hibázott, amikor az utaztatást felnőtt kísérő jelenlétéhez kötötte. A hiba oka a már említett magyar nyelvű tájékoztató téves fordítása volt, melyet a Wizz Air kijavított. A társaság a hatósági döntésben érintett utasnak a megvásárolt menetjegy árát már az utazás lemondásakor visszatérítette, továbbá 100 eurós kreditet kínált fel, mely bármely időpontban felhasználható repülőjegy vásárlására. Kázmér fontosnak vélte hangsúlyozni, hogy a Wizz Air továbbra is szabályozza a látás, hallás, illetve mozgássérült utasok utaztatásának feltételeit, mivel ez biztonsági kérdéseket vet fel. A kommunikációs igazagató az uniós szabályozásra hivatkozva közölte, hogy az Európai Parlament és a Tanács a légi járműveken utazó fogyatékkal élő, illetve csökkent mozgásképességű személyek jogairól szóló 1107/2006 EK rendelet is elismeri szükségességét és lehetővé teszi olyan korlátozó intézkedések bevezetését, amelyek az adott személyek illetve a többi utas biztonságát hivatott szavatolni. Kázmér hozzátette, a Wizz Air számára a repülés biztonsága mindenek feletti prioritás, ezért a szigorú előírások betartásától semmilyen esetben nem tekinthetünk el.