A csehországi keresőrendszer lecserélte a Mapy.cz térképszolgáltatás szerverét és elérhetővé tett egy olyan útvonaltervezőt, amelyen nemcsak a csehországi közúthálózaton lehet navigálni, mint a Google Maps-en, hanem a kijelölt erdei túraútvonalakon is, írja az Index.
A webkereső egyébként 2011-es üzleti évét nagyon jó eredménnyel zárta. A vállalat forgalma 2,681 milliárd cseh korona (30,38 milliárd forint) volt, míg a nyeresége várhatóan meghaladja az egymilliárd koronát (11,33 milliárd forint). A bevétel 30 százalékát az Sklik nevű online eszköz hozta, ami úgy működik, mint a Google Adwords. Az érdeklődők a Sklik segítségével választhatják ki azokat a kulcsszavakat, amelyek beírásakor megjelenik a hirdetésük a keresőben. A Seznam alkalmazottainak száma 2011 végén már 867 fő volt, ami tízszázalékos növekedés az előző évhez képest. A vállalat most az emailszolgáltatására fókuszál, amelyben egy újítást készülnek bevezetni, amit több tízezer felhasználó tesztel. Ahhoz azonban, hogy mind a 7,5 millió postafiókban érvényesítsék a változásokat, három hónapra lesz szükség, írja a lap.