Új célállomás a Continentalnál: Fiji

A Continental Airlines 2009 december 18-án elindítja új járatát Guamból és Honululuból Nadiba, Fiji szigetére.

Arany Ászok-szpot
Termék: Arany Ászok
Ügyfél:
Dreher Sörgyárak
Kampánycél:
a márka újrapozicionálása, a fogyasztók hűségének és a márka iránti elkötelezettségének erősítése
Ügynökség:
Leo Burnett
Kreatívigazgató:
Farkas Vilmos
Art director:
Hárságyi Péter
Szövegíró:
Radovics Péter
Produkciós cég:
Picture Base
Rendező:
Herczeg Attila


Kockázom ki már sokadjára a snitteket, keresem az alapötletet, aztán rájövök, hogy van itt legalább háromféle: csak attól függ, éppen kinek a szemével akarom látni a filmet. Nézzük egyesével!

Van ugye a marketingötlet, amely szerint próbáljuk meg elérni a focit szerető célcsoportnak azt az elég terebélyes részét, akik maguk is rúgják a bőrt. Ez kézenfekvő, de eddig mégsem tette meg senki ennyire határozott formában, atl-en keresztül. Ezért jár egy ceruzás kisötös zölddel.

Aztán tetten érhető valamiféle kampányötlet is, hogy a filmet, amelyben a magunk örömére focizunk, folytassuk tovább. Ez is kézenfekvő, sokszor mégsem tudunk konzekvensek lenni egy reklám folytatásában, úgyhogy ez is rendben van. És van maga a reklámötlet, amely szerint a csapat kikap, de az egyik lelkes csapattag pom-pom lányok beszervezésével szerez biztatást a hazaiaknak. Bár számomra ez nem annyira ötlet, mint inkább egy sztori, de annak legalább pontos, logikus és kedves, ezért szerethető. Ha azonban a tévénéző szemével akarom látni, akkor nem biztos, hogy túl sokat fogok fel az egészből. Sőt, bizonyos részeket egyáltalán nem fogok fel – pedig ugye a lényeg mindig a részletekben rejlik.

Pedig még a megvalósítás sem csúszott félre: korrekt a rendezői és az operatőri munka. A pénzt sem sajnálták rá, és valaki megfeszült a vágóasztalon is, hogy belegyötörje harminc másodpercbe. (Erről később.) Külön öröm, hogy pocakos embert látok hazai reklámban. Meg tömpe orrút, sőt, kopaszt. Átlagembereket, nem pedig célcsoportot. Mielőtt rávágnánk, hogy egy ilyen filmben ez alap, gondoljuk végig, hány olyan szereplőt látunk manapság a nekünk szóló reklámokban, mint amilyenek mi, átlagemberek vagyunk. Na ugye.

Jó az is, hogy a márka nincs a hajánál fogva belerángatva a filmbe. Nem egy korty sör után lesz csodacsatár valamelyik játékosból, hogy csak egy nagyon rossz példát mondjak. (Aki ült már sírva ügyfélkomment fölött, most tudja, hogy miről beszélek.) Ráadásul ezen felül is dicséret illeti az alkotókat: van a filmnek olyan snittje –  több is –, ami nincs agyonnyomva a brandszínnel. Nincs beleerőltetve még egy piros sál, piros autó, piros labda, mittudomén. Bájos a házilag összedobott, fénymásolt plakát is, rajta a szlogennel: „Helyi hölgyek, nemzetközi színvonal!”. És az egyik szaki béna, féllábas becsúszása is hitelessé teszi a szpotot. Sok olyan dolog van tehát ebben a filmben, ami működővé tehetné. Kár, hogy akinek szól, nem lát ezekből semmit. És miért?

 

{video|id=635|width=425|height=344}



Mert ez a szpot harminc másodpercben alig működik. Sietős. Harmincöt másodpercben vagy ne adj’ isten negyvenben viszont nemcsak nekem lenne dekódolható a sztori, hanem a reklámblokk alatt sörözgető, feleségével trécselő munkásembernek is. Megint azon spóroltak, amin nem kellene. Persze, értem én, a médiás mindig fontosabb, mint a kreatív. Az előbbi rengeteg számot gyárt, amire bármikor lehet hivatkozni: így a szpot többször van a tévében és költséghatékonyabb. Az utóbbi meg csak reklámot készít.

Mégis érdemes lenne a szpot kapcsán (is) felemelni a fejünket a TGI-GRP-RCH-SOV-STB adatokból, és elgondolkodni azon, amit a sarki zöldséges is tud. Vajon mikor lesz jobb hírem, mikor adom el a portékámat: ha kirakok öt szép, érett almát a pultra, vagy ha helyette nyolc és fél zöldebbet, satnyábbat? Kellett volna idő az amatőr plakátra, az amatőr becsúszásra, az olyan dolgokra, amitől valóban közel kerül a film a célcsoporthoz, de valaki megint amatőr volt egy kicsit. És most biztosan nem az alkotók. Szóval ez negyven másodpercben ötös, harmincötben négyes, harmincban…
Azért nincs nagy gáz: bár kapufáról, de bepattan a gól.

Értékelés: 3
 

Herczeg Attila egyéb munkái:
  • Djuice Kész cirkusz, Pannon (Leo Burnett) 2008
  • Est TV Magazin imázs, EMG (Dynamo) 2008
  • Pesti Est imázs, EMG (Dynamo) 2007
  • Fütyülős Barack imázs, Zwack (Publicis) 2007
  • Tide Black & White, Procter & Gamble (Leo Burnett) 2006

 
 


airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.