Új célállomás a Continentalnál: Fiji

A Continental Airlines 2009 december 18-án elindítja új járatát Guamból és Honululuból Nadiba, Fiji szigetére.

Arany Ászok-szpot
Termék: Arany Ászok
Ügyfél:
Dreher Sörgyárak
Kampánycél:
a márka újrapozicionálása, a fogyasztók hűségének és a márka iránti elkötelezettségének erősítése
Ügynökség:
Leo Burnett
Kreatívigazgató:
Farkas Vilmos
Art director:
Hárságyi Péter
Szövegíró:
Radovics Péter
Produkciós cég:
Picture Base
Rendező:
Herczeg Attila


Kockázom ki már sokadjára a snitteket, keresem az alapötletet, aztán rájövök, hogy van itt legalább háromféle: csak attól függ, éppen kinek a szemével akarom látni a filmet. Nézzük egyesével!

Van ugye a marketingötlet, amely szerint próbáljuk meg elérni a focit szerető célcsoportnak azt az elég terebélyes részét, akik maguk is rúgják a bőrt. Ez kézenfekvő, de eddig mégsem tette meg senki ennyire határozott formában, atl-en keresztül. Ezért jár egy ceruzás kisötös zölddel.

Aztán tetten érhető valamiféle kampányötlet is, hogy a filmet, amelyben a magunk örömére focizunk, folytassuk tovább. Ez is kézenfekvő, sokszor mégsem tudunk konzekvensek lenni egy reklám folytatásában, úgyhogy ez is rendben van. És van maga a reklámötlet, amely szerint a csapat kikap, de az egyik lelkes csapattag pom-pom lányok beszervezésével szerez biztatást a hazaiaknak. Bár számomra ez nem annyira ötlet, mint inkább egy sztori, de annak legalább pontos, logikus és kedves, ezért szerethető. Ha azonban a tévénéző szemével akarom látni, akkor nem biztos, hogy túl sokat fogok fel az egészből. Sőt, bizonyos részeket egyáltalán nem fogok fel – pedig ugye a lényeg mindig a részletekben rejlik.

Pedig még a megvalósítás sem csúszott félre: korrekt a rendezői és az operatőri munka. A pénzt sem sajnálták rá, és valaki megfeszült a vágóasztalon is, hogy belegyötörje harminc másodpercbe. (Erről később.) Külön öröm, hogy pocakos embert látok hazai reklámban. Meg tömpe orrút, sőt, kopaszt. Átlagembereket, nem pedig célcsoportot. Mielőtt rávágnánk, hogy egy ilyen filmben ez alap, gondoljuk végig, hány olyan szereplőt látunk manapság a nekünk szóló reklámokban, mint amilyenek mi, átlagemberek vagyunk. Na ugye.

Jó az is, hogy a márka nincs a hajánál fogva belerángatva a filmbe. Nem egy korty sör után lesz csodacsatár valamelyik játékosból, hogy csak egy nagyon rossz példát mondjak. (Aki ült már sírva ügyfélkomment fölött, most tudja, hogy miről beszélek.) Ráadásul ezen felül is dicséret illeti az alkotókat: van a filmnek olyan snittje –  több is –, ami nincs agyonnyomva a brandszínnel. Nincs beleerőltetve még egy piros sál, piros autó, piros labda, mittudomén. Bájos a házilag összedobott, fénymásolt plakát is, rajta a szlogennel: „Helyi hölgyek, nemzetközi színvonal!”. És az egyik szaki béna, féllábas becsúszása is hitelessé teszi a szpotot. Sok olyan dolog van tehát ebben a filmben, ami működővé tehetné. Kár, hogy akinek szól, nem lát ezekből semmit. És miért?

 

{video|id=635|width=425|height=344}



Mert ez a szpot harminc másodpercben alig működik. Sietős. Harmincöt másodpercben vagy ne adj’ isten negyvenben viszont nemcsak nekem lenne dekódolható a sztori, hanem a reklámblokk alatt sörözgető, feleségével trécselő munkásembernek is. Megint azon spóroltak, amin nem kellene. Persze, értem én, a médiás mindig fontosabb, mint a kreatív. Az előbbi rengeteg számot gyárt, amire bármikor lehet hivatkozni: így a szpot többször van a tévében és költséghatékonyabb. Az utóbbi meg csak reklámot készít.

Mégis érdemes lenne a szpot kapcsán (is) felemelni a fejünket a TGI-GRP-RCH-SOV-STB adatokból, és elgondolkodni azon, amit a sarki zöldséges is tud. Vajon mikor lesz jobb hírem, mikor adom el a portékámat: ha kirakok öt szép, érett almát a pultra, vagy ha helyette nyolc és fél zöldebbet, satnyábbat? Kellett volna idő az amatőr plakátra, az amatőr becsúszásra, az olyan dolgokra, amitől valóban közel kerül a film a célcsoporthoz, de valaki megint amatőr volt egy kicsit. És most biztosan nem az alkotók. Szóval ez negyven másodpercben ötös, harmincötben négyes, harmincban…
Azért nincs nagy gáz: bár kapufáról, de bepattan a gól.

Értékelés: 3
 

Herczeg Attila egyéb munkái:
  • Djuice Kész cirkusz, Pannon (Leo Burnett) 2008
  • Est TV Magazin imázs, EMG (Dynamo) 2008
  • Pesti Est imázs, EMG (Dynamo) 2007
  • Fütyülős Barack imázs, Zwack (Publicis) 2007
  • Tide Black & White, Procter & Gamble (Leo Burnett) 2006

 
 


Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.