Új célállomás a Continentalnál: Fiji

A Continental Airlines 2009 december 18-án elindítja új járatát Guamból és Honululuból Nadiba, Fiji szigetére.

Arany Ászok-szpot
Termék: Arany Ászok
Ügyfél:
Dreher Sörgyárak
Kampánycél:
a márka újrapozicionálása, a fogyasztók hűségének és a márka iránti elkötelezettségének erősítése
Ügynökség:
Leo Burnett
Kreatívigazgató:
Farkas Vilmos
Art director:
Hárságyi Péter
Szövegíró:
Radovics Péter
Produkciós cég:
Picture Base
Rendező:
Herczeg Attila


Kockázom ki már sokadjára a snitteket, keresem az alapötletet, aztán rájövök, hogy van itt legalább háromféle: csak attól függ, éppen kinek a szemével akarom látni a filmet. Nézzük egyesével!

Van ugye a marketingötlet, amely szerint próbáljuk meg elérni a focit szerető célcsoportnak azt az elég terebélyes részét, akik maguk is rúgják a bőrt. Ez kézenfekvő, de eddig mégsem tette meg senki ennyire határozott formában, atl-en keresztül. Ezért jár egy ceruzás kisötös zölddel.

Aztán tetten érhető valamiféle kampányötlet is, hogy a filmet, amelyben a magunk örömére focizunk, folytassuk tovább. Ez is kézenfekvő, sokszor mégsem tudunk konzekvensek lenni egy reklám folytatásában, úgyhogy ez is rendben van. És van maga a reklámötlet, amely szerint a csapat kikap, de az egyik lelkes csapattag pom-pom lányok beszervezésével szerez biztatást a hazaiaknak. Bár számomra ez nem annyira ötlet, mint inkább egy sztori, de annak legalább pontos, logikus és kedves, ezért szerethető. Ha azonban a tévénéző szemével akarom látni, akkor nem biztos, hogy túl sokat fogok fel az egészből. Sőt, bizonyos részeket egyáltalán nem fogok fel – pedig ugye a lényeg mindig a részletekben rejlik.

Pedig még a megvalósítás sem csúszott félre: korrekt a rendezői és az operatőri munka. A pénzt sem sajnálták rá, és valaki megfeszült a vágóasztalon is, hogy belegyötörje harminc másodpercbe. (Erről később.) Külön öröm, hogy pocakos embert látok hazai reklámban. Meg tömpe orrút, sőt, kopaszt. Átlagembereket, nem pedig célcsoportot. Mielőtt rávágnánk, hogy egy ilyen filmben ez alap, gondoljuk végig, hány olyan szereplőt látunk manapság a nekünk szóló reklámokban, mint amilyenek mi, átlagemberek vagyunk. Na ugye.

Jó az is, hogy a márka nincs a hajánál fogva belerángatva a filmbe. Nem egy korty sör után lesz csodacsatár valamelyik játékosból, hogy csak egy nagyon rossz példát mondjak. (Aki ült már sírva ügyfélkomment fölött, most tudja, hogy miről beszélek.) Ráadásul ezen felül is dicséret illeti az alkotókat: van a filmnek olyan snittje –  több is –, ami nincs agyonnyomva a brandszínnel. Nincs beleerőltetve még egy piros sál, piros autó, piros labda, mittudomén. Bájos a házilag összedobott, fénymásolt plakát is, rajta a szlogennel: „Helyi hölgyek, nemzetközi színvonal!”. És az egyik szaki béna, féllábas becsúszása is hitelessé teszi a szpotot. Sok olyan dolog van tehát ebben a filmben, ami működővé tehetné. Kár, hogy akinek szól, nem lát ezekből semmit. És miért?

 

{video|id=635|width=425|height=344}



Mert ez a szpot harminc másodpercben alig működik. Sietős. Harmincöt másodpercben vagy ne adj’ isten negyvenben viszont nemcsak nekem lenne dekódolható a sztori, hanem a reklámblokk alatt sörözgető, feleségével trécselő munkásembernek is. Megint azon spóroltak, amin nem kellene. Persze, értem én, a médiás mindig fontosabb, mint a kreatív. Az előbbi rengeteg számot gyárt, amire bármikor lehet hivatkozni: így a szpot többször van a tévében és költséghatékonyabb. Az utóbbi meg csak reklámot készít.

Mégis érdemes lenne a szpot kapcsán (is) felemelni a fejünket a TGI-GRP-RCH-SOV-STB adatokból, és elgondolkodni azon, amit a sarki zöldséges is tud. Vajon mikor lesz jobb hírem, mikor adom el a portékámat: ha kirakok öt szép, érett almát a pultra, vagy ha helyette nyolc és fél zöldebbet, satnyábbat? Kellett volna idő az amatőr plakátra, az amatőr becsúszásra, az olyan dolgokra, amitől valóban közel kerül a film a célcsoporthoz, de valaki megint amatőr volt egy kicsit. És most biztosan nem az alkotók. Szóval ez negyven másodpercben ötös, harmincötben négyes, harmincban…
Azért nincs nagy gáz: bár kapufáról, de bepattan a gól.

Értékelés: 3
 

Herczeg Attila egyéb munkái:
  • Djuice Kész cirkusz, Pannon (Leo Burnett) 2008
  • Est TV Magazin imázs, EMG (Dynamo) 2008
  • Pesti Est imázs, EMG (Dynamo) 2007
  • Fütyülős Barack imázs, Zwack (Publicis) 2007
  • Tide Black & White, Procter & Gamble (Leo Burnett) 2006

 
 


A Wizz Air felfüggeszti a dubaji, abu-dzabi-i járatait

A Wizz Air felfüggeszti a dubaji, abu-dzabi-i járatait 

A légitársaság azokat az ügyfeleket, akik közvetlenül foglaltak, az általuk megadott e-mail címeken és telefonszámokon értesíti.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

A forgalmi adatok és az úti célok alapján kiderült a MOL Limo-nál: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.
Karbantartási munkák a debreceni reptéren

Karbantartási munkák a debreceni reptéren 

Ez idő alatt leáll a forgalom.
Az izraeli légitársaság rendkívüli járatokat indít

Az izraeli légitársaság rendkívüli járatokat indít 

Az izraeli helyzet alakulása miatt minden menetrend szerinti járatot töröltek. Most hazaszállító járatok indítására készülnek.
A Wizz Air kitart a korábban vitatott hajtóműgyártó mellett

A Wizz Air kitart a korábban vitatott hajtóműgyártó mellett 

A korábbi problémák ellenére ismét Pratt & Whitney hajtóműveket rendelnek.
A Wizz Air módosította izraeli és jordán járatainak szüneteltetését

A Wizz Air módosította izraeli és jordán járatainak szüneteltetését 

Az ultrafapados légitársaság ideiglenesen felfüggesztette járatait Izraelbe és Jordániába – szeptember 15-ig egyik érintett úti célra sem közlekednek gépei.
Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok

Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok 

A rendőrség háromféle műszerrel mér – íme a különböző módszerek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.