Új híd a Duna vajdasági szakaszán

Új hidat avattak a Dunán a szerémségi Indjija közelében, Beskánál. Az építmény alig öt méterre íveli át a folyót attól az 1975-ben elkészült műtárgytól amelyet 1999-ben, a NATO bombázások idején találat ért, és egy része megsemmisült.

A 10-es korridor szerves részét képező új beskai hidat hétfő délután Boris Tadic szerb elnök adta át a forgalomnak.

A régi hidat is felújították, de hogy tehermentesítsék, a szakemberek négy évvel ezelőtt elkezdték egy új híd pilléreinek lerakását. A létesítmény hossza 2.205 méter, a rajta áthaladó autópálya szélessége 11 méter, két oldalán gyalogosjárda és szerviz út fut végig, a felvezető utak hossza 3.5 kilométer, a híd központi ívének hossza 540 méter és hat pilléren nyugszik.

A beskai Duna-híd építésében szerbeken kívül osztrák, magyar, horvát, norvég, svéd, angol és holland munkások és szakemberek vettek részt. A tervdokumentációt német, osztrák és szerb mérnökök dolgozták ki.

Összesen 67 ezer köbméter betont, 50 kilométernyi kábelt, 10 ezer tonna betonvasat építettek be a hídba, amelynek a tervezők szerint 125 év a "szavatossági ideje".

A híd építését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozta, a még nem végleges adatok szerint a költségek meghaladják a 33 millió eurót.

Az egymás mellett futó két ikerhíd jelenleg a legnagyobb Duna-hídnak tekinthető.

Forrás: MTI


Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.
Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados

Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados 

Az Airbus hamburgi gyárában tartott eseményen bemutatták a Wizz Air flottájának legújabb, 132. tagját, a 9H-WNM lajstromszámú Airbus A321neo--t, amelyik a légitársaság 20. születésnapja alkalmából egyedi festést kapott.
Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait

Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait 

A légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a késésekből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.
Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában

Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában 

Ausztriában rekordot döntött a vasúttal utazók száma. Módosították a vasúti közlekedésről szóló törvényt.
Hasít a lett légitársaság

Hasít a lett légitársaság 

A légitársaság továbbra is elkötelezett abban, hogy a legjobb összeköttetést kínálja a Baltikum és a világ több része között.
A MÁV elég sajátos módon kezeli, hogy vonataik a nagy hőség miatt folyamatosan késnek és meghibásodnak

A MÁV elég sajátos módon kezeli, hogy vonataik a nagy hőség miatt folyamatosan késnek és meghibásodnak 

Azt tanácsolják utasaiknak, hogy vonat helyett inkább menjenek busszal.
Bezárt a debreceni reptér - a budapesti már reagált is a váratlan lépésre

Bezárt a debreceni reptér - a budapesti már reagált is a váratlan lépésre 

Mint pénteken szerkesztőségünknek eljuttatott közleményükben írják, ők veszik át az átmenetileg bezárt debreceni repülőtér forgalmának egy részét.
Egyelőre zárva a debreceni reptér

Egyelőre zárva a debreceni reptér 

A Debrecen Nemzetközi Repülőtér a következő információt küldte ezzel kapcsolatban.
A mogyoródi Forma-1 futamra nem egyszerű a kijutás - vagy mégis?

A mogyoródi Forma-1 futamra nem egyszerű a kijutás - vagy mégis? 

A Formula 1 Magyar Nagydíjat július 19-21. között rendezik - telt ház, azaz négy nap alatt több mint 300 ezer néző várható a versenyhétvégén.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.