A 10-es korridor szerves részét képező új beskai hidat hétfő délután Boris Tadic szerb elnök adta át a forgalomnak.
A régi hidat is felújították, de hogy tehermentesítsék, a szakemberek négy évvel ezelőtt elkezdték egy új híd pilléreinek lerakását. A létesítmény hossza 2.205 méter, a rajta áthaladó autópálya szélessége 11 méter, két oldalán gyalogosjárda és szerviz út fut végig, a felvezető utak hossza 3.5 kilométer, a híd központi ívének hossza 540 méter és hat pilléren nyugszik.
A beskai Duna-híd építésében szerbeken kívül osztrák, magyar, horvát, norvég, svéd, angol és holland munkások és szakemberek vettek részt. A tervdokumentációt német, osztrák és szerb mérnökök dolgozták ki.
Összesen 67 ezer köbméter betont, 50 kilométernyi kábelt, 10 ezer tonna betonvasat építettek be a hídba, amelynek a tervezők szerint 125 év a "szavatossági ideje".
A híd építését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozta, a még nem végleges adatok szerint a költségek meghaladják a 33 millió eurót.
Az egymás mellett futó két ikerhíd jelenleg a legnagyobb Duna-hídnak tekinthető.
Forrás: MTI