Az eddigi kisméretű iroda helyett a 2B terminálon most jóval tágasabb és kényelmesebb irodába költözhetett a Turkish Airlines repülőtéri irodája a ferihegyi repülőtér 2A termináljának galériáján. A 44 négyzetméteres irodát a Budapest Airport Ingatlangazdálkodási Igazgatósága rövid két hét alatt alakította át a török kollégák igényei szerint.
A török nemzeti légitársaság az elmúlt évben Budapest és Isztambul között mintegy 90.000 utast szállított és az idei évre jelentős forgalomnövekedést prognosztizálnak, ami elérheti a 115.000 főt is - közölte Levend Arisoy, a Turkish Airlines magyarországi vezérképviselője, amikor az új irodát átadták a repülőtéren. Mint elmondta, július 15-től, vagyis a turistaszezon kezdetétől a heti hét járatot heti tízre növeli a Turkish, hiszen egyre nagyobb az igény a szoros légi összeköttetésre Budapest és Isztambul közt.
A Turkish Airlines tervei szerint
a heti tíz járat a téli szezonban is megmarad, mivel a jelek szerint az utasok egy jó része nagyon kényelmesnek tartja a török légitársaság kínálta átszállási lehetőségeket, akár a Közel-Keletre, akár Dél-Kelet Ázsiába vagy Ausztrália irányába. Ezt támasztja alá, hogy a statisztikák szerint az isztambuli utasok mintegy negyven százaléka tart a két kontinens határán fekvő török nagyvárosba, míg további negyven százalékuk átszáll valamelyik további külföldi török járatra és húsz százalékuk belföldi járattal folytatja útját – Antalyába, Izmirbe és más jól ismert török üdülőhelyekre.
A Star Alliance tag Turkish Airlines 164 gépén tavaly nem kevesebb, mint 29 millió utast szállított a világ 139 városába és további 42 belföldi járatot működtetett Törökországban.