Annak érdekében, hogy tovább javuljon Magyarország mint turisztikai desztináció megközelíthetősége, elérhetősége, az MT Zrt. a májusi Routes Europe járatfejlesztési konferencia után megkezdte a konkrét üzleti ajánlatok összeállítását a stratégia partnerekkel közösen. Az eredmények a 2012. évi nyári menetrendi időszakban realizálódhatnak, tájékoztatta a TurizmusOnline-t a Magyar Turizmus Zrt.
Mint ismeretes, a légi forgalom fejlesztése, valamint Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében az MT Zrt. szorosabbra fűzte együttműködését a Budapest Airport Zrt.-vel, illetve a hazai és a nemzetközi turisztikai szakma számos szereplőjével a közel egy éve megújult Légi Marketing Alap (LMA) keretében. Az MT Zrt. és a Budapest Airport Zrt. stratégiai marketing együttműködését a legutóbbi, Szardínián megrendezett Routes Europe szakmai fórumon is elismerték.
AZ LMA jelenleg a komoly potenciállal rendelkező magyarországi nemzetközi repülőtereknek – Budapest, Sármellék és Debrecen – tud segítséget nyújtani az új légi járatok megszerzéséhez. A Légi Marketing Alapból az új légi járatok és Magyarország mint turisztikai desztináció népszerűsítésére fordított összegek sokszorosan megtérülnek.
Az LMA eddigi eredményei, valamint a Budapest Airport Zrt. által elnyert marketing díj is azt erősítik, hogy az aktív marketingtevékenység mellett a jövőben érdemes az LMA-ra elkülönített keretet megemelni annak érdekében, hogy további új légi járatok érkezzenek Magyarországra.
Az LMA keretében végzett marketingmunka folytatásaként az MT Zrt. a stratégiai partnereivel közösen, konkrét üzleti ajánlatokat állít össze légitársaságok részére, a 2012. évi nyári menetrendi időszak tervezéséhez. A tárgyalásokat a Berlinben, 2011. október 2-3-án megrendezésre kerülő World Routes világkonferencián zárják le, amely után már konkrét, új járatnyitás(ok)ról szóló bejelentések is várhatók a 2012. évre vonatkozóan.