Új londoni reptér épül a Temzén?

A brit fővárostól 50 kilométerre, a Temze (Thames) folyó deltájában új megareptér épülhet.

Az, hogy mindhárom londoni repülőtér (Gatwick, Heathrow, Stansted) kapacitásának végére ért, komoly gátja a fejlődésnek. Míg a német repülőterek folyamatosan bővülnek (frankfurti új pálya/terminál, Berlin Brandenburg új repülőtér, müncheni új terminál és pálya), addig a szigetország reptereinek fejlesztése megrekedt.

Pedig már a 40-es évek táján felmerült a Temze folyónak a La Manche-csatornába torkolló végén egy nagyrészt a folyó deltában építendő repülőtér terve, melyet most a Lord Norman Foster által vezetett tervező iroda, Boris Johnson londoni főpolgármester megrendelésére ismét előterjesztett.

A Thames Hub Airport intermodális gyűjtő-elosztó pont lenne légi, vízi és földi csatlakozásokkal, a személy- és a teherforgalom számára egyaránt. A fővárostól 50 kilométerre lévő Hoo-félszigeten épülhetne meg négy, párhuzamos, egyenként 4.000 méteres fel- és leszállópálya, valamint a köztük lévő terminálok, évi 150 millió utas kapacitással. Ezzel a legnagyobb európai gyűjtő-elosztó pont címet is szeretnék megszerezni.

A Temze HUB-nak a további előnye, hogy európai versenytársaival ellentétben 24 órás üzemelése lenne, éjszakai zajkorlátozások nélkül. A kontinensen ezt egyetlen repülőtérnek sem sikerült kiharcolnia, és emiatt például Frankfurtban nem tudják teljesen kihasználni az új pálya előnyeit. Hasonló a probléma Amszterdamban és Hamburgban is.

A HUB az angliai és az európai vasúti hálózatba bekapcsolható nagy sebességű, négy sínpáros utas- és áruszállító vasúti összeköttetéssel, a terminálok alatti ki- és beszálló helyekkel, rámpákkal napi 300.000 utas szállítására lenne tervezve. A tervek elkészítésének költsége 1 millió font körüli, míg a 2060-ra befejeződő, de időközben már részben használatba vehető projekt 57 milliárd euróba kerülne az adófizetőknek.

Mindenesetre Boris Johnson londoni főpolgármester és a Forster iroda vezetője is bizakodó. Véleményük szerint Anglia nem engedheti meg magának, hogy a légi szállításban kivívott vezető helyét bárki veszélyeztesse.


Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.