A napokban tették le az új bécsi vasúti logisztikai terminál, a Güterterminal Wien-Inzersdorf alapkövét az osztrák főváros déli részén, az egykori Inzersdorf-Metzgerwerke vasútállomás tőszomszédságában.
A multifunkciós vasúti terminál 40 focipályányi területen (55 hektáron) mintegy 300 millió eurós beruházással az ÖBB saját forrásaiból és az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg és várhatóan 2017-re készül el.
Az új létesítménynek köszönhetően teljesen átszerveződik és koncentrálódik a bécsi és környékbeli vasúti árufuvarozás. A belvárosi rendező- és teherpályaudvarok helyét lakások és irodák veszik át, és jelentősen csökken a városon keresztül-kasul tologatott tehervagonok száma is. A szállítási idő rövidülésével pedig tovább nőhet a vasúti áruszállítás népszerűsége és versenyképessége.
„Az új inzersdorfi terminállal több legyet ütünk egy csapásra” – magyarázza Maria Vassilakou főpolgármester-helyettes. „Kiváló helyen fekvő belvárosi területekhez jutunk, ahol egyaránt kellemes lakni és dolgozni. Ugyanakkor biztosítjuk a vasút számára mindazon feltételeket, amelyek segítségével nőhet a közúti áruszállítással szembeni versenyképessége, amivel még több kipufogógáztól kímélhetjük meg a környezetet.”
A terminál helyének kiválasztásakor a környezetvédelmi szempontok, a térstruktúra, az árukapacitás, a meglévő közúti- és vasúti hálózathoz való kapcsolódás valamint a rendelkezésre álló hely nagysága voltak a fő szempontok. A lakosságot, a kerületi képviselőket és a környezetvédelmi jogvédőket több kerekasztal-beszélgetés során vonták be a projektbe. Az új teherpályaudvar multifunkcionális vasúti terminálként, modulonként valósul meg.
Az első építési szakaszban a kombinált árufuvarozáshoz és az egyedi küldemények továbbításához szükséges létesítmények valósulnak meg, de később kiszolgáló vágányokkal, konténertárolóval valamint különböző kiszolgáló berendezésekkel és épületekkel bővül.