A Yemenia egyik Airbus A310-300 típusú repülője járt szerencsétlenül, olvasható a légitársaság honlapján. A gépen 142 utas és 11 fős személyzet tartózkodott. A párizsi Roissy repülőtér információi szerint a járat hétfőn (helyi idő szerint) 8 óra 55 perckor indult a Roissyról, és Marseille érintésével Szanaába, a jemeni fővárosba ment. Utasai ott átszálltak ugyanennek a légitársaságnak egy A310-es gépére, amelynek célállomása Moroni, a Comore-szigetek fővárosa volt. A gépnek kedden (helyi idő szerint) hajnali 1 órakor kellett volna megérkeznie, de eltűnt a radarokról. Szanaában azt közölték, hogy a gép már bejelentkezett leszálláshoz, de a landolás előtt 15 perccel lezuhant. A pontos helyszín még nem ismeretes, a gép a fő szigettől 5-10 kilométerre csapódhatott az óceánba.
A tengerben már megtalálták a gép becsapódási helyét jelző kerozinfoltot, néhány holttest, és roncsok is láthatók. Eddig három holttestet emeltek ki a roncsok közül, de a jemeni állami légitársaság közlése szerint a mentőcsapatok találtak egy túlélőt is. Kórházi források értesülése szerint egy gyermek a túlélője a légi szerencsétlenségnek. Állampolgárságát és nemét nem közölték. A mentést a háborgó tenger és a rendkívül heves széllökések hátráltatják.
Az utasok között 66 francia állampolgár volt, többségük az egykori francia gyarmat, Comore-szigetek állampolgára is. Rajtuk kívül egy kanadai és egy palesztin utas is volt a gépen, a többiek állampolgárságát egyelőre nem közölte a jemeni védelmi minisztérium. A 11 fős személyzet tagjai között két marokkói, két etióp, egy indonéz és hat jemeni állampolgár volt.
A baleset idején nagyon rossz idő volt, erős szél fújt és viharos volt a tenger, mondta a Reutersnek egy illetékes. A helyi rendőrség névtelenül nyilatkozó alkalmazottja a baleset után azt mondta: az országnak nincsenek tengeri mentőalakulatai. Két francia katonai repülőgép és egy hajó indult el az esetleges túlélők és a roncsok felderítésére, mondta a Reutersnek a moroni nemzetközi repülőtér igazgatója.
Egyelőre nem tudni, mi okozta a katasztrófát, mondta Mohamed al-Szumairi, a Yemenia légitársaság vezérigazgató-helyettese. Az időjárási viszonyok nem voltak kedvezőek, a szél erőssége 61 kilométer/órás volt, de más tényezők is szerepet játszhattak a balesetben, tette hozzá. Az 535-ös szériaszámú gépet 1990-ben állították forgalomba, és 1999 óta tartozik a Yemenia flottájához. A légitársaságnak négy Airbus A310-ese, két Airbus A330-asa és egy Boeing 737-ese van. Az 51 százalékban állami, 49 százalékban szaúdi magánbefektetők tulajdonában lévő légitársaság tíz Airbus A350-300-ast is megrendelt.
Az Airbus A310-est 2007-ben megvizsgálta a francia közlekedési hatóság, és számos hibát és hiányosságot tapasztalt, mondta Dominique Bussereau francia közlekedési miniszter. A gép azóta nem volt Franciaországban. A légitársaság ugyan nem volt feketelistán, de a francia hatóságok fokozottan felügyelték a biztonsági előírások betartását. A jemeni légitársaság az utóbbi időben egy Airbus A330-assal üzemeltetett járatot Párizs és Szanaa között.
Egy hónapon belül ez már a második légiszerencsétlenség, amely Airbusszal történt. Június elsején a francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó A330 típusú Airbusa zuhant a tengerbe. A gép fedélzetén 228 ember volt, köztük négy magyar állampolgár és egy szlovákiai magyar. A gép viharzónába került, majd eltűnt a radarképernyőkről. A Comore-szigetek a Mozambiki-csatornában, Madagaszkártól mintegy 300 kilométerre északnyugatra és az afrikai kontinenstől ugyancsak hasonló távolságra keletre fekszik. 1996-ban egy Boeing 767-es zuhant a tengerbe a szigetekhez közel 175 emberrel a fedélzetén: a szerencsétlenséget 50 ember túlélte. Az etióp légitársaság gépét eltérítették. (Index)