A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép
a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülők.
Az első gép szeptember közepén áll kereskedelmi forgalomba a vállalat több útvonalán.
Marjan Rintel vezérigazgató a flottacserével kapcsolatban azt mondta:
A Boeing 737-esek cseréje kezdődött el az Airbusok érkezésével, aennek a váltásnak köszönhetően halkabb, alacsonyabb fogyasztású és kibocsátású repülőgépekkel újítjuk meg flottánkat.
A KLM 2021 decemberében jelentette be, hogy rendelést adott le 100 darab Airbus A320neo típuscsaládba tartozó gépre, illetve további 60 példány vételére opciót is szerzett. Az új repülőgépek a KLM és a Transavia flottájába kerülnek.
A repülőgép nevében szereplő "neo" az új hajtóműopcióra (New Engine Option) vonatkozik, a CFM International által gyártott LEAP 1A hajtóművekkel
egy utaskilométerre vetítve 20 százalékkal üzemanyagtakarékosabb az új gép, mint a most használt Boeing 737-esek és ugyanennyivel alacsonyabb az emissziójuk, zajkibocsátásuk pedig fele akkora.
A szélesebb üléseknek és asztaloknak köszönhetően az utasok nagyobb kényelemben utazhatnak, minden ülésnél USB-C csatlakozók, valamint mobil-, vagy tablettartó érhető el, a hangulatvilágítás pedig a napszakhoz igazodik. A repülőgép a személyzet számára is nagyobb kényelmet nyújt azzal, hogy szélesebb a folyosó és könnyebben kezelhetők és nagyobbak a fej fölötti csomagtárolók.
Az első, PH-AXA lajstromú repülőgép szeptember közepén mutatkozik be a koppenhágai, berlini és stockholmi járatokon, ezt követően Párizsba, Prágába és Bécsbe közlekedik majd. A KLM idén további három új A321neo repülőgépet vesz át az Airbustól.