A Deutsche Lufthansa AG hárommillió euró üzemi eredményt ért el 2011 első hat hónapjában. Ez a szám 174 millió euróval haladja meg az előző évi értéket. A Csoport tehát a japán katasztrófasorozat és az észak-afrikai zavargások okozta mintegy kétszázmillió eurós veszteség ellenére pozitív üzemi eredményt ért el. „A fél éven át tartó erős ellenszél dacára a Lufthansa továbbra is a világ nyereséges légitársaságai közé tartozik. Minden üzletágunk keményen dolgozik azon, hogy sikerüljön még jobban magunk mögé utasítani versenytársainkat” – jelentette ki Stephan Gemkow a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának pénzügyekért és repülési szolgáltatásokért felelős tagja az első fél évi eredmények bejelentése alkalmából. Az első hat hónap 206 millió eurós nettó vesztesége 102 millió euróval gyengébb mint az előző évben, elsősorban az IAS 39 számviteli szabvány alkalmazásából eredő negatív mérési hatás miatt.
A Csoport legnagyobb árbevételt termelő üzletága, a Passenger Airline Group mínusz 239 euróra javította üzemi eredményét, ami 103 millió euró növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A nagyobb összárbevétel és a kedvező egy utasra jutó átlagos árbevétel mellett ez a flotta folyamatos modernizálásának és a Lufthansa kontinentális járatain bevezetett új európai utaskabinnak is köszönhető, ami jelentősen mérsékelte a fajlagos költséget. A Lufthansa Passenger Airlines sikeresen értékesítette megnövelt kapacitásait az európai forgalomban. A Japánban és Észak-Afrikában zajló események, az európai árnyomás és a magas üzemanyagköltség azonban negatívan befolyásolta az eredményt, ami azt jelenti, hogy bár a légitársaság hozzájárult a Csoport összesített üzemi eredményének javulásához, továbbra is 100 millió euró üzemi veszteséggel zárta a fél évet. A SWISS nagyon jó eredményt ért el az első hat hónapban, és a tavalyi értéket közel megduplázva 104 millió euró üzemi eredményt jelentett. Az Austrian Airlinesnak az év elején vártnál jóval keményebb viszonyok között kellett helytállnia, ezért 64 millió euró üzemi veszteséget jelentetett az első fél évre. Ugyanez érvényes a bmi-re, amely 120 millió euró üzemi veszteséget termelt. A Csoporton belül az Austrian Airlinest és a bmi-t érintette a legsúlyosabban a japán és észak-afrikai események hatása. A Germanwings üzemi vesztesége 46 millió euró volt.