Újragondolt szolgáltatások az európai járatokon

Alacsonyabb árak, nagyobb rugalmasság, az utazói igények hatékonyabb kielégítése: 2010 januárjától megújul az Air France (AF) rövid- és középtávú járatainak szolgáltatása - jelentette be ma Párizsban a légitársaság vezetése.

Korábban olyan spekulációk láttak napvilágot, hogy az AF a fapados modellhez igazítja szolgáltatásait. A mai sajtótájékoztatón – melyen lapunk tudósítója egyetlen magyar újságíróként személyesen is részt vehetett - Pierre-Henri Gourgeon vezérigazgató egyértelművé tette, hogy a tervezett változtatásokkal valóban fel kívánják venni a versenyt a fapadosokkal, de az „Air France nem fog low-cost szolgáltatásokat nyújtani.” A nyilvánosságra hozott újítások ugyanakkor a hagyományos európai légitársaságok számára is kihívást jelentenek.

A tervezett változtatások lényege, hogy ezentúl két kabin lesz a rövid- és középtávú, tehát elsősorban Európán belüli járatokon: Voyageur és Premium. Az eddigi Premium Voyageurnek vagy Tempo Challenge-nek nevezett „prémium turistaosztály” megszűnik, ezek a széksorok ezentúl az igényekhez igazodva az üzleti osztályhoz fognak tartozni.

Az átalakítás az utazók igényeinek való jobb megfelelést és a hatékonyabb működést egyaránt szolgálja. A légitársaság által a nyáron végzett felmérések szerint az utasok elsősorban egyszerűbb, átláthatóbb árstruktúrát és jobb árakat igényelnének. Ennek megfelelően az AF alapvető szolgáltatásai nem változnak, és a kettős osztatú kabin is marad. A Voyageur kabin (a függönyön túli terület) azon utazók igényeit elégíti ki, akik egyszerű, nem drága terméket keresnek az AF szolgáltatásaival. Ők elsősorban szabadidős utazók. Ennek értelmében 23 kilogramm tömegű csomagot adhatnak fel, becsekkoláskor megválaszthatják ülőhelyüket (extra költségek nélkül), kapnak folyóiratot és a napszaknak megfelelő fedélzeti ellátást.

Újdonság, hogy online megkaphatják beszállókártyájukat is. Azok az utazók, akik találnak az interneten egy kiváló árat a légitársaság járataira, de még nem biztosak abban, hogy mikor tudnak utazni, egy tíz eurós díjért akár egy hétig is megtarthatják foglalásukat, és akkor is az eredeti áron foglalhatják le véglegesen utazásukat, ha közben az elérhető árak jelentősen emelkedtek. A légitársaság közlése szerint ők az egyetlenek, akik ilyen online szolgáltatást nyújtanak.

Az árstruktúrát általában is átalakították: több esetben árcsökkentés történt, és könnyebb lett megtalálni a legolcsóbb árakat: az árkereső képes egy csúcsidőben történő kiutazás magasabb árát kombinálni egy nem csúcsidőben történő visszaúttal, így az utas összességében olcsóbb jegyárra számíthat. Promóciós jegyárak ezentúl lesznek csak oda- vagy visszaútra. 50 eurós díjért minden turista osztályú jegy (kivéve a promóciósakat) módosítható lesz.

Az általános árcsökkentésre néhány példa: Párizs-Budapest legalacsonyabb publikált ára jelenleg 184 euró. Ez áprilistól 156 euróra csökken, ami 15%-os árcsökkentést jelent. Más vonalakon is 5-20% közötti az áresés. A legmagasabb árak még jobban csökkennek, akár 29%-kal.

Jelentős a változás az üzleti utasok számára is. Őket ezentúl két termék várja a business osztályon: a Premium Eco és a Premium Business. A Premium Eco azoknak ajánlható, akik rugalmas és hatékonyságot várnak a legjobb árakon, míg a Premium Business azokat szolgálja, akik hajlandók megfizetni a nagyobb kényelmet és privát szférát. A Premium Eco osztály publikált díjtételei átlagosan 20%-kal alacsonyabbak, mint a jelenleg a Tempo Challenge osztályon alkalmazott árak, és még a Premium Business árai is alacsonyabbak, mint a jelenlegi business class árak. A Premium jegyek egy útra vagy retúr is megválthatók, visszatéríthetők és módosíthatók pluszköltség nélkül. Az árcsökkentés a jelenlegi publikált árakhoz képest itt is eléri bizonyos esetekben a 20-30%-ot.


Ilyenről még nem is hallottunk, pedig Bécsben már élesben tesztelik

Ilyenről még nem is hallottunk, pedig Bécsben már élesben tesztelik 

Kísérleti projekt indult az osztrák fővárosban – igencsak különleges témában.
Hidrogénhajtású repülőgép tervet mutatott be az Airbus

Hidrogénhajtású repülőgép tervet mutatott be az Airbus 

Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.
Ismert hazai szállodás szakemberek a magyar hajózási startup-nál

Ismert hazai szállodás szakemberek a magyar hajózási startup-nál 

A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.
Forgalomban vizsgázott az új magyar busz

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz 

Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.
Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.