Korábban olyan spekulációk láttak napvilágot, hogy az AF a fapados modellhez igazítja szolgáltatásait. A mai sajtótájékoztatón – melyen lapunk tudósítója egyetlen magyar újságíróként személyesen is részt vehetett - Pierre-Henri Gourgeon vezérigazgató egyértelművé tette, hogy a tervezett változtatásokkal valóban fel kívánják venni a versenyt a fapadosokkal, de az „Air France nem fog low-cost szolgáltatásokat nyújtani.” A nyilvánosságra hozott újítások ugyanakkor a hagyományos európai légitársaságok számára is kihívást jelentenek.
A tervezett változtatások lényege, hogy ezentúl két kabin lesz a rövid- és középtávú, tehát elsősorban Európán belüli járatokon: Voyageur és Premium. Az eddigi Premium Voyageurnek vagy Tempo Challenge-nek nevezett „prémium turistaosztály” megszűnik, ezek a széksorok ezentúl az igényekhez igazodva az üzleti osztályhoz fognak tartozni.
Az átalakítás az utazók igényeinek való jobb megfelelést és a hatékonyabb működést egyaránt szolgálja. A légitársaság által a nyáron végzett felmérések szerint az utasok elsősorban egyszerűbb, átláthatóbb árstruktúrát és jobb árakat igényelnének. Ennek megfelelően az AF alapvető szolgáltatásai nem változnak, és a kettős osztatú kabin is marad. A Voyageur kabin (a függönyön túli terület) azon utazók igényeit elégíti ki, akik egyszerű, nem drága terméket keresnek az AF szolgáltatásaival. Ők elsősorban szabadidős utazók. Ennek értelmében 23 kilogramm tömegű csomagot adhatnak fel, becsekkoláskor megválaszthatják ülőhelyüket (extra költségek nélkül), kapnak folyóiratot és a napszaknak megfelelő fedélzeti ellátást.
Újdonság, hogy online megkaphatják beszállókártyájukat is. Azok az utazók, akik találnak az interneten egy kiváló árat a légitársaság járataira, de még nem biztosak abban, hogy mikor tudnak utazni, egy tíz eurós díjért akár egy hétig is megtarthatják foglalásukat, és akkor is az eredeti áron foglalhatják le véglegesen utazásukat, ha közben az elérhető árak jelentősen emelkedtek. A légitársaság közlése szerint ők az egyetlenek, akik ilyen online szolgáltatást nyújtanak.
Az árstruktúrát általában is átalakították: több esetben árcsökkentés történt, és könnyebb lett megtalálni a legolcsóbb árakat: az árkereső képes egy csúcsidőben történő kiutazás magasabb árát kombinálni egy nem csúcsidőben történő visszaúttal, így az utas összességében olcsóbb jegyárra számíthat. Promóciós jegyárak ezentúl lesznek csak oda- vagy visszaútra. 50 eurós díjért minden turista osztályú jegy (kivéve a promóciósakat) módosítható lesz.
Az általános árcsökkentésre néhány példa: Párizs-Budapest legalacsonyabb publikált ára jelenleg 184 euró. Ez áprilistól 156 euróra csökken, ami 15%-os árcsökkentést jelent. Más vonalakon is 5-20% közötti az áresés. A legmagasabb árak még jobban csökkennek, akár 29%-kal.
Jelentős a változás az üzleti utasok számára is. Őket ezentúl két termék várja a business osztályon: a Premium Eco és a Premium Business. A Premium Eco azoknak ajánlható, akik rugalmas és hatékonyságot várnak a legjobb árakon, míg a Premium Business azokat szolgálja, akik hajlandók megfizetni a nagyobb kényelmet és privát szférát. A Premium Eco osztály publikált díjtételei átlagosan 20%-kal alacsonyabbak, mint a jelenleg a Tempo Challenge osztályon alkalmazott árak, és még a Premium Business árai is alacsonyabbak, mint a jelenlegi business class árak. A Premium jegyek egy útra vagy retúr is megválthatók, visszatéríthetők és módosíthatók pluszköltség nélkül. Az árcsökkentés a jelenlegi publikált árakhoz képest itt is eléri bizonyos esetekben a 20-30%-ot.