Újragondolt szolgáltatások az európai járatokon

Alacsonyabb árak, nagyobb rugalmasság, az utazói igények hatékonyabb kielégítése: 2010 januárjától megújul az Air France (AF) rövid- és középtávú járatainak szolgáltatása - jelentette be ma Párizsban a légitársaság vezetése.

Korábban olyan spekulációk láttak napvilágot, hogy az AF a fapados modellhez igazítja szolgáltatásait. A mai sajtótájékoztatón – melyen lapunk tudósítója egyetlen magyar újságíróként személyesen is részt vehetett - Pierre-Henri Gourgeon vezérigazgató egyértelművé tette, hogy a tervezett változtatásokkal valóban fel kívánják venni a versenyt a fapadosokkal, de az „Air France nem fog low-cost szolgáltatásokat nyújtani.” A nyilvánosságra hozott újítások ugyanakkor a hagyományos európai légitársaságok számára is kihívást jelentenek.

A tervezett változtatások lényege, hogy ezentúl két kabin lesz a rövid- és középtávú, tehát elsősorban Európán belüli járatokon: Voyageur és Premium. Az eddigi Premium Voyageurnek vagy Tempo Challenge-nek nevezett „prémium turistaosztály” megszűnik, ezek a széksorok ezentúl az igényekhez igazodva az üzleti osztályhoz fognak tartozni.

Az átalakítás az utazók igényeinek való jobb megfelelést és a hatékonyabb működést egyaránt szolgálja. A légitársaság által a nyáron végzett felmérések szerint az utasok elsősorban egyszerűbb, átláthatóbb árstruktúrát és jobb árakat igényelnének. Ennek megfelelően az AF alapvető szolgáltatásai nem változnak, és a kettős osztatú kabin is marad. A Voyageur kabin (a függönyön túli terület) azon utazók igényeit elégíti ki, akik egyszerű, nem drága terméket keresnek az AF szolgáltatásaival. Ők elsősorban szabadidős utazók. Ennek értelmében 23 kilogramm tömegű csomagot adhatnak fel, becsekkoláskor megválaszthatják ülőhelyüket (extra költségek nélkül), kapnak folyóiratot és a napszaknak megfelelő fedélzeti ellátást.

Újdonság, hogy online megkaphatják beszállókártyájukat is. Azok az utazók, akik találnak az interneten egy kiváló árat a légitársaság járataira, de még nem biztosak abban, hogy mikor tudnak utazni, egy tíz eurós díjért akár egy hétig is megtarthatják foglalásukat, és akkor is az eredeti áron foglalhatják le véglegesen utazásukat, ha közben az elérhető árak jelentősen emelkedtek. A légitársaság közlése szerint ők az egyetlenek, akik ilyen online szolgáltatást nyújtanak.

Az árstruktúrát általában is átalakították: több esetben árcsökkentés történt, és könnyebb lett megtalálni a legolcsóbb árakat: az árkereső képes egy csúcsidőben történő kiutazás magasabb árát kombinálni egy nem csúcsidőben történő visszaúttal, így az utas összességében olcsóbb jegyárra számíthat. Promóciós jegyárak ezentúl lesznek csak oda- vagy visszaútra. 50 eurós díjért minden turista osztályú jegy (kivéve a promóciósakat) módosítható lesz.

Az általános árcsökkentésre néhány példa: Párizs-Budapest legalacsonyabb publikált ára jelenleg 184 euró. Ez áprilistól 156 euróra csökken, ami 15%-os árcsökkentést jelent. Más vonalakon is 5-20% közötti az áresés. A legmagasabb árak még jobban csökkennek, akár 29%-kal.

Jelentős a változás az üzleti utasok számára is. Őket ezentúl két termék várja a business osztályon: a Premium Eco és a Premium Business. A Premium Eco azoknak ajánlható, akik rugalmas és hatékonyságot várnak a legjobb árakon, míg a Premium Business azokat szolgálja, akik hajlandók megfizetni a nagyobb kényelmet és privát szférát. A Premium Eco osztály publikált díjtételei átlagosan 20%-kal alacsonyabbak, mint a jelenleg a Tempo Challenge osztályon alkalmazott árak, és még a Premium Business árai is alacsonyabbak, mint a jelenlegi business class árak. A Premium jegyek egy útra vagy retúr is megválthatók, visszatéríthetők és módosíthatók pluszköltség nélkül. Az árcsökkentés a jelenlegi publikált árakhoz képest itt is eléri bizonyos esetekben a 20-30%-ot.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.