Újragondolt szolgáltatások az európai járatokon

Alacsonyabb árak, nagyobb rugalmasság, az utazói igények hatékonyabb kielégítése: 2010 januárjától megújul az Air France (AF) rövid- és középtávú járatainak szolgáltatása - jelentette be ma Párizsban a légitársaság vezetése.

Korábban olyan spekulációk láttak napvilágot, hogy az AF a fapados modellhez igazítja szolgáltatásait. A mai sajtótájékoztatón – melyen lapunk tudósítója egyetlen magyar újságíróként személyesen is részt vehetett - Pierre-Henri Gourgeon vezérigazgató egyértelművé tette, hogy a tervezett változtatásokkal valóban fel kívánják venni a versenyt a fapadosokkal, de az „Air France nem fog low-cost szolgáltatásokat nyújtani.” A nyilvánosságra hozott újítások ugyanakkor a hagyományos európai légitársaságok számára is kihívást jelentenek.

A tervezett változtatások lényege, hogy ezentúl két kabin lesz a rövid- és középtávú, tehát elsősorban Európán belüli járatokon: Voyageur és Premium. Az eddigi Premium Voyageurnek vagy Tempo Challenge-nek nevezett „prémium turistaosztály” megszűnik, ezek a széksorok ezentúl az igényekhez igazodva az üzleti osztályhoz fognak tartozni.

Az átalakítás az utazók igényeinek való jobb megfelelést és a hatékonyabb működést egyaránt szolgálja. A légitársaság által a nyáron végzett felmérések szerint az utasok elsősorban egyszerűbb, átláthatóbb árstruktúrát és jobb árakat igényelnének. Ennek megfelelően az AF alapvető szolgáltatásai nem változnak, és a kettős osztatú kabin is marad. A Voyageur kabin (a függönyön túli terület) azon utazók igényeit elégíti ki, akik egyszerű, nem drága terméket keresnek az AF szolgáltatásaival. Ők elsősorban szabadidős utazók. Ennek értelmében 23 kilogramm tömegű csomagot adhatnak fel, becsekkoláskor megválaszthatják ülőhelyüket (extra költségek nélkül), kapnak folyóiratot és a napszaknak megfelelő fedélzeti ellátást.

Újdonság, hogy online megkaphatják beszállókártyájukat is. Azok az utazók, akik találnak az interneten egy kiváló árat a légitársaság járataira, de még nem biztosak abban, hogy mikor tudnak utazni, egy tíz eurós díjért akár egy hétig is megtarthatják foglalásukat, és akkor is az eredeti áron foglalhatják le véglegesen utazásukat, ha közben az elérhető árak jelentősen emelkedtek. A légitársaság közlése szerint ők az egyetlenek, akik ilyen online szolgáltatást nyújtanak.

Az árstruktúrát általában is átalakították: több esetben árcsökkentés történt, és könnyebb lett megtalálni a legolcsóbb árakat: az árkereső képes egy csúcsidőben történő kiutazás magasabb árát kombinálni egy nem csúcsidőben történő visszaúttal, így az utas összességében olcsóbb jegyárra számíthat. Promóciós jegyárak ezentúl lesznek csak oda- vagy visszaútra. 50 eurós díjért minden turista osztályú jegy (kivéve a promóciósakat) módosítható lesz.

Az általános árcsökkentésre néhány példa: Párizs-Budapest legalacsonyabb publikált ára jelenleg 184 euró. Ez áprilistól 156 euróra csökken, ami 15%-os árcsökkentést jelent. Más vonalakon is 5-20% közötti az áresés. A legmagasabb árak még jobban csökkennek, akár 29%-kal.

Jelentős a változás az üzleti utasok számára is. Őket ezentúl két termék várja a business osztályon: a Premium Eco és a Premium Business. A Premium Eco azoknak ajánlható, akik rugalmas és hatékonyságot várnak a legjobb árakon, míg a Premium Business azokat szolgálja, akik hajlandók megfizetni a nagyobb kényelmet és privát szférát. A Premium Eco osztály publikált díjtételei átlagosan 20%-kal alacsonyabbak, mint a jelenleg a Tempo Challenge osztályon alkalmazott árak, és még a Premium Business árai is alacsonyabbak, mint a jelenlegi business class árak. A Premium jegyek egy útra vagy retúr is megválthatók, visszatéríthetők és módosíthatók pluszköltség nélkül. Az árcsökkentés a jelenlegi publikált árakhoz képest itt is eléri bizonyos esetekben a 20-30%-ot.


Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek

Karbantartási hiba a KLM-nél – járatokat törölnek 

Járatokat töröl a holland légitársaság repülőgépeinek karbantartási hibája miatt, jelentette a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál.
Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat

Rakétatalálat érte a tel-avivi reptér környékét – a légitársaságok törölték izraeli járataikat 

A jelentések szerint jemeni húszi területről lőtték ki a rakétát.
Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.