A Monor–Pilis elkerülő szakasz megépítésének, az elkerülő út Pilis felőli végétől egy 5 kilométeres szakasz, valamint a főút Ceglédbercel és Cegléd közötti 9 kilométeres szakasza négynyomúsításának támogatásáról karácsony előtt döntött a kormány. Ha a beruházásra az Európai Bizottság is rábólint, 2009 nyarán elkezdődhetnek a munkálatok. Elsősorban Üllő, Gyömrő, Péteri, Monor, Gomba, Bénye, Pilis, Albertirsa, Ceglédbercel és Cegléd – és persze a keleti országrész – lakóinak az életét és közlekedését teszi könnyebbé és biztonságosabbá a 46,7 milliárdos beruházás, amellyel 2011-re végre befejeződik a nagy forgalmú 4-es főút Pest megyei szakaszának teljes rekonstrukciója.
A beruházást különösen indokolttá teszik az elmúlt évek forgalmi adatai, és az a becslés, miszerint az útszakasz jelenlegi forgalma 2012-re a másfélszeresére, 2018-ra pedig több mint a duplájára nő. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, jelentős európai uniós támogatással megvalósuló beruházás részeként csaknem 26 kilométer hosszú, 2x2 sávos, autópályává fejleszthető elkerülő út épül Monor és Pilis térségében. Az elkerülő szakasz pilisi végétől – az 51,0 kilométerszelvénytől – 5 kilométer hosszan 2x2 sávossá szélesítik a főutat, a közepén elválasztó sávval. A beruházás harmadik elemeként a 60,6 kilométerszelvénytől – vagyis Ceglédbercel határától – Ceglédig végzik el az elkövetkező időszakban a 4-es főút 2x2 sávossá szélesítését.