Van okunk szégyenkezni

- ismerte el Vitézy Dávid BKK-vezető pénteken egy konferencián, Budapest közlekedéséről szólva. A konferenciát pedig az Idegenvezetők Világnapja alkalmából rendezték a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara épületében „Mit hoz az újév hazánk turizmusának” címmel.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője elismerte: az utasok tájékoztatása különösen idegen nyelven hagy kívánni valót maga után. Ciki a taxi-helyzet városban és a Ferihegyen egyaránt. A jegyrendszer sem hozza más uniós nagyvárosok színvonalát, áttekinhetetlen. Szintén jogosan éri bírálat a metró lejáratot őrző „kétajtós szekrényeket” illetve az ellenőreket, akik Budapesten nem éppen diplomáciai érzékükről és ehhez társuló nyelvismeretről ismerszenek meg, ugyanakkor akaratukon kívül is a turizmus marketing megkerülhetetlen szereplőivé válnak számos külföldi számára.

Vitézy ugyanakkor kijelentette: a tömegközlekedési hálózata miatt Budapestnek nincs mit szégyenkeznie; az üzemeltető BKV minden szörnyűsége ellenére európai mércével mérve is hatékony. Összekaristolt és firkált járművek pedig máshol is vannak - nyugtatta Vitézy az egyik hozzászólót.

A problémák orvoslása

tervbe van véve - derült ki. A BKV teljes tájékoztatási rendszere megújul, hamarosan az aluljárókban azt is tudni fogja a tévelygő utas, hogy a metró merre van, nem csupán azt, hogy hol lehet a legnagyobb Whopper menüt venni - fejtette ki a vezérigazgató. Mint mondta: átgondolják a járművek és állomások reklámfelületeinek kihasználását. Nem lesz könnyű, mivel hatályos szerződést kell úgy bontani, hogy abban a felületek szinte minden négyzetcentiméterét értékesítették.

A tájékoztatás megújulása keretében angol nyelven is olvasható lesz az információ a buszmegállókban, mindenféle állomásokon. A bemondásra szoruló információ rögzítését ezentúl „nem az angolul legjobban tudó titkárnővel” bonyolítják „föl nem ismerhető emberi nyelven” - nyugtatott Vitézy. A ferihegyi repülőtéren közlekedési információs pontokat hoznak létre, ahol tömegközlekedésről, taxikról tudhatnak meg mindent angolul beszélő munkatársaktól a turisták.

Elektromosan

Bevezetik idővel az elektronikus jegyrendszert, mely időalapú elszámolással könnyíti az utazást. Csökken továbbá a „a konfliktuspontok száma” (ellenőr kontra utas), ezáltal Budapest és akár az ország előnytelen megítélését is javítja az intézkedés. Utóbbihoz hozzátesz az is, hogy 2014-től a metró biztonsági embereit elektronikus beléptető rendszer váltja fel. Nem hátrány: a Ferihegyen is kapható lesz 24 órás jegy, így nem kell 320 forintért Kőbányáig zötykölődni, ahogy eddig, mert az volt a külföldi számára az első pont, ahol ezt meg tudta váltani. Ezentúl a 24 órással kezdheti a zötykölődést az utas. És a lassú 200-as busz marad. Vitézy nem vakította a hallgatóságot pusztán azért, hogy népszerűbb legyen, hanem beismerte: a jelen helyzetben, február 3., a Malév leállása óta a reptéri gyorsvasút egyelőre az álmok birodalmában siklik a pályán. Épp elég lesz a 2007-ben, Ferihegy 1-nél épült vasúti megálló rendbehozatala, mely fiatal kora ellenére mára úgy néz ki, mint amin a harmadik világháború vonult át.

A városban maradva

Vitézy elmondta: tervbe van véve a Duna bekapcsolása az urbánus létezés mindennapi színtereibe, ahogy az más, nem is olyan távoli városokban már gyakorlat. Azaz a pesti alsó rakpartról kitessékelik az autókat és jöhetnek azok, akiké a város, az emberek. Vitézy úgy látja, Budapest a Dunában rejlő potenciált nem használja ki ezen a téren. Felülvizsgálat tárgyát képezi a kikötői koncepció is. Tevek szerint a szállodahajók kikötőit a Március 15. tér környékére koncentrálnák. Magáról a térről viszont kivonulnak a buszok, megszűnik a Mátyás Pince előtti parkoló; odébb, a hajóállomásokhoz közel költözne. Utóbbi része annak a munkálatnak is, melynek keretében a Ferenciek tere és környezete válna ismét térré, az Erzsébet hídról érkező forgalom jelentősebb korlátozása mellett. Hasonló átépítés várható a Széchenyi (volt Roosevelt) téren is, ahol a forgalom a tér déli oldalán haladna, míg az északi a gyalogosoké lenne.

Nincs nagyváros ma már kerékpár és kerékpáros turizmus nélkül. Utóbbit segítené a Bubi, budapesti közösségi bringa, mely első lépésben 1000 bringát és 74 állomást - zömével a turisztikai fókuszpontok közelében - jelentene. Uniós forrásból tervezi a BKK a nemzetközi Eurovelo 6-os útvonal budapesti szakaszának európai szintre hozását.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.