Van okunk szégyenkezni

- ismerte el Vitézy Dávid BKK-vezető pénteken egy konferencián, Budapest közlekedéséről szólva. A konferenciát pedig az Idegenvezetők Világnapja alkalmából rendezték a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara épületében „Mit hoz az újév hazánk turizmusának” címmel.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője elismerte: az utasok tájékoztatása különösen idegen nyelven hagy kívánni valót maga után. Ciki a taxi-helyzet városban és a Ferihegyen egyaránt. A jegyrendszer sem hozza más uniós nagyvárosok színvonalát, áttekinhetetlen. Szintén jogosan éri bírálat a metró lejáratot őrző „kétajtós szekrényeket” illetve az ellenőreket, akik Budapesten nem éppen diplomáciai érzékükről és ehhez társuló nyelvismeretről ismerszenek meg, ugyanakkor akaratukon kívül is a turizmus marketing megkerülhetetlen szereplőivé válnak számos külföldi számára.

Vitézy ugyanakkor kijelentette: a tömegközlekedési hálózata miatt Budapestnek nincs mit szégyenkeznie; az üzemeltető BKV minden szörnyűsége ellenére európai mércével mérve is hatékony. Összekaristolt és firkált járművek pedig máshol is vannak - nyugtatta Vitézy az egyik hozzászólót.

A problémák orvoslása

tervbe van véve - derült ki. A BKV teljes tájékoztatási rendszere megújul, hamarosan az aluljárókban azt is tudni fogja a tévelygő utas, hogy a metró merre van, nem csupán azt, hogy hol lehet a legnagyobb Whopper menüt venni - fejtette ki a vezérigazgató. Mint mondta: átgondolják a járművek és állomások reklámfelületeinek kihasználását. Nem lesz könnyű, mivel hatályos szerződést kell úgy bontani, hogy abban a felületek szinte minden négyzetcentiméterét értékesítették.

A tájékoztatás megújulása keretében angol nyelven is olvasható lesz az információ a buszmegállókban, mindenféle állomásokon. A bemondásra szoruló információ rögzítését ezentúl „nem az angolul legjobban tudó titkárnővel” bonyolítják „föl nem ismerhető emberi nyelven” - nyugtatott Vitézy. A ferihegyi repülőtéren közlekedési információs pontokat hoznak létre, ahol tömegközlekedésről, taxikról tudhatnak meg mindent angolul beszélő munkatársaktól a turisták.

Elektromosan

Bevezetik idővel az elektronikus jegyrendszert, mely időalapú elszámolással könnyíti az utazást. Csökken továbbá a „a konfliktuspontok száma” (ellenőr kontra utas), ezáltal Budapest és akár az ország előnytelen megítélését is javítja az intézkedés. Utóbbihoz hozzátesz az is, hogy 2014-től a metró biztonsági embereit elektronikus beléptető rendszer váltja fel. Nem hátrány: a Ferihegyen is kapható lesz 24 órás jegy, így nem kell 320 forintért Kőbányáig zötykölődni, ahogy eddig, mert az volt a külföldi számára az első pont, ahol ezt meg tudta váltani. Ezentúl a 24 órással kezdheti a zötykölődést az utas. És a lassú 200-as busz marad. Vitézy nem vakította a hallgatóságot pusztán azért, hogy népszerűbb legyen, hanem beismerte: a jelen helyzetben, február 3., a Malév leállása óta a reptéri gyorsvasút egyelőre az álmok birodalmában siklik a pályán. Épp elég lesz a 2007-ben, Ferihegy 1-nél épült vasúti megálló rendbehozatala, mely fiatal kora ellenére mára úgy néz ki, mint amin a harmadik világháború vonult át.

A városban maradva

Vitézy elmondta: tervbe van véve a Duna bekapcsolása az urbánus létezés mindennapi színtereibe, ahogy az más, nem is olyan távoli városokban már gyakorlat. Azaz a pesti alsó rakpartról kitessékelik az autókat és jöhetnek azok, akiké a város, az emberek. Vitézy úgy látja, Budapest a Dunában rejlő potenciált nem használja ki ezen a téren. Felülvizsgálat tárgyát képezi a kikötői koncepció is. Tevek szerint a szállodahajók kikötőit a Március 15. tér környékére koncentrálnák. Magáról a térről viszont kivonulnak a buszok, megszűnik a Mátyás Pince előtti parkoló; odébb, a hajóállomásokhoz közel költözne. Utóbbi része annak a munkálatnak is, melynek keretében a Ferenciek tere és környezete válna ismét térré, az Erzsébet hídról érkező forgalom jelentősebb korlátozása mellett. Hasonló átépítés várható a Széchenyi (volt Roosevelt) téren is, ahol a forgalom a tér déli oldalán haladna, míg az északi a gyalogosoké lenne.

Nincs nagyváros ma már kerékpár és kerékpáros turizmus nélkül. Utóbbit segítené a Bubi, budapesti közösségi bringa, mely első lépésben 1000 bringát és 74 állomást - zömével a turisztikai fókuszpontok közelében - jelentene. Uniós forrásból tervezi a BKK a nemzetközi Eurovelo 6-os útvonal budapesti szakaszának európai szintre hozását.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.