Van okunk szégyenkezni

- ismerte el Vitézy Dávid BKK-vezető pénteken egy konferencián, Budapest közlekedéséről szólva. A konferenciát pedig az Idegenvezetők Világnapja alkalmából rendezték a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara épületében „Mit hoz az újév hazánk turizmusának” címmel.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője elismerte: az utasok tájékoztatása különösen idegen nyelven hagy kívánni valót maga után. Ciki a taxi-helyzet városban és a Ferihegyen egyaránt. A jegyrendszer sem hozza más uniós nagyvárosok színvonalát, áttekinhetetlen. Szintén jogosan éri bírálat a metró lejáratot őrző „kétajtós szekrényeket” illetve az ellenőreket, akik Budapesten nem éppen diplomáciai érzékükről és ehhez társuló nyelvismeretről ismerszenek meg, ugyanakkor akaratukon kívül is a turizmus marketing megkerülhetetlen szereplőivé válnak számos külföldi számára.

Vitézy ugyanakkor kijelentette: a tömegközlekedési hálózata miatt Budapestnek nincs mit szégyenkeznie; az üzemeltető BKV minden szörnyűsége ellenére európai mércével mérve is hatékony. Összekaristolt és firkált járművek pedig máshol is vannak - nyugtatta Vitézy az egyik hozzászólót.

A problémák orvoslása

tervbe van véve - derült ki. A BKV teljes tájékoztatási rendszere megújul, hamarosan az aluljárókban azt is tudni fogja a tévelygő utas, hogy a metró merre van, nem csupán azt, hogy hol lehet a legnagyobb Whopper menüt venni - fejtette ki a vezérigazgató. Mint mondta: átgondolják a járművek és állomások reklámfelületeinek kihasználását. Nem lesz könnyű, mivel hatályos szerződést kell úgy bontani, hogy abban a felületek szinte minden négyzetcentiméterét értékesítették.

A tájékoztatás megújulása keretében angol nyelven is olvasható lesz az információ a buszmegállókban, mindenféle állomásokon. A bemondásra szoruló információ rögzítését ezentúl „nem az angolul legjobban tudó titkárnővel” bonyolítják „föl nem ismerhető emberi nyelven” - nyugtatott Vitézy. A ferihegyi repülőtéren közlekedési információs pontokat hoznak létre, ahol tömegközlekedésről, taxikról tudhatnak meg mindent angolul beszélő munkatársaktól a turisták.

Elektromosan

Bevezetik idővel az elektronikus jegyrendszert, mely időalapú elszámolással könnyíti az utazást. Csökken továbbá a „a konfliktuspontok száma” (ellenőr kontra utas), ezáltal Budapest és akár az ország előnytelen megítélését is javítja az intézkedés. Utóbbihoz hozzátesz az is, hogy 2014-től a metró biztonsági embereit elektronikus beléptető rendszer váltja fel. Nem hátrány: a Ferihegyen is kapható lesz 24 órás jegy, így nem kell 320 forintért Kőbányáig zötykölődni, ahogy eddig, mert az volt a külföldi számára az első pont, ahol ezt meg tudta váltani. Ezentúl a 24 órással kezdheti a zötykölődést az utas. És a lassú 200-as busz marad. Vitézy nem vakította a hallgatóságot pusztán azért, hogy népszerűbb legyen, hanem beismerte: a jelen helyzetben, február 3., a Malév leállása óta a reptéri gyorsvasút egyelőre az álmok birodalmában siklik a pályán. Épp elég lesz a 2007-ben, Ferihegy 1-nél épült vasúti megálló rendbehozatala, mely fiatal kora ellenére mára úgy néz ki, mint amin a harmadik világháború vonult át.

A városban maradva

Vitézy elmondta: tervbe van véve a Duna bekapcsolása az urbánus létezés mindennapi színtereibe, ahogy az más, nem is olyan távoli városokban már gyakorlat. Azaz a pesti alsó rakpartról kitessékelik az autókat és jöhetnek azok, akiké a város, az emberek. Vitézy úgy látja, Budapest a Dunában rejlő potenciált nem használja ki ezen a téren. Felülvizsgálat tárgyát képezi a kikötői koncepció is. Tevek szerint a szállodahajók kikötőit a Március 15. tér környékére koncentrálnák. Magáról a térről viszont kivonulnak a buszok, megszűnik a Mátyás Pince előtti parkoló; odébb, a hajóállomásokhoz közel költözne. Utóbbi része annak a munkálatnak is, melynek keretében a Ferenciek tere és környezete válna ismét térré, az Erzsébet hídról érkező forgalom jelentősebb korlátozása mellett. Hasonló átépítés várható a Széchenyi (volt Roosevelt) téren is, ahol a forgalom a tér déli oldalán haladna, míg az északi a gyalogosoké lenne.

Nincs nagyváros ma már kerékpár és kerékpáros turizmus nélkül. Utóbbit segítené a Bubi, budapesti közösségi bringa, mely első lépésben 1000 bringát és 74 állomást - zömével a turisztikai fókuszpontok közelében - jelentene. Uniós forrásból tervezi a BKK a nemzetközi Eurovelo 6-os útvonal budapesti szakaszának európai szintre hozását.


Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.