Sebestyén István, a Magyar Rekord Egyesület elnöke az MTI-nek elmondta: korábban nem volt példa arra, hogy hiteles, mért körülmények között bárki tandem kerékpárral sebességi rekordot állított volna fel.
A tandempáros hátul tekerő tagja, Kovács Margit születése óta vak, aki sporttársával, Nagy Györggyel az esélyegyenlőségre, valamint a közös sport egyesítő erejére kívánták felhívni a figyelmet.
Az elnök kifejtette, hogy a sportolók az útszakasz építtetőinek jóvoltából az elmúlt két hétben rendszeresen edzettek a helyszínen, és próbálták meghatározni a legoptimálisabb ívvonalat, illetve az útvonal irányát.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője kifejtette: az augusztus utolsó hétvégéjén átadásra kerülő útszakasz három sáv és egy leállósáv kialakításával készült el, és az M0-ás autóút keleti szektorát köti össze az M0-ás felújított, kibővített déli szektorával. Hozzátette: utóbbi Budapest közlekedése szempontjából kiemelten fontos útszakasz. "Ezen a pályán nagyon kis emelkedők és lejtők találhatók, illetve a pályaívek is alkalmasak arra, hogy a maihoz hasonló rekordot lehessen felállítani rajta" - tette hozzá.
Az M0 déli szektor bővítése kapcsán épülő, 51. számú főút M5 csomópont közötti új, 6,3 kilométer hosszú szakaszának kivitelezése a NIF Zrt. beruházásában az Új Széchenyi Terv keretében, uniós források felhasználásával valósult meg.
Forrás: MTI