A repülőgép áthaladt a fölött a metrómegálló fölött is, amelynek álmennyezetéről másnap néhány darab leszakadt. A két történés között párhuzamot vont számos média.
A BKK szerkesztőségünknek eljuttatott közleménye szerint azonban semmi nem támasztja alá, hogy a Boeing 737-es szállítása miatt szakadt le az álmennyezet néhány darabja a Népliget metróállomáson.
A sajtóhírekkel szemben nem támasztja alá semmilyen vizsgálati eredmény, hogy a Terrorelhárítási Központ (TEK) számára szállított Boeing 737-es repülőgép miatt szakadt le az észak-déli metróvonal Népliget állomásán az álmennyezet egy darabja az elmúlt szombaton. A Budapesti Közlekedési Központhoz (BKK) benyújtott kérelemből kiderül: a szerelvény egyik tengelyén sem haladta meg a 9 tonnát a tengelyterhelés, írják.
A BKK-tól, mint közútkezelőtől a jármű és a szállítmány geometriai méretei miatt szükséges volt a közútkezelői engedély beszerzése, emellett a BKK közútkezelőként részletesen előírta a különleges szállítmány által használható útvonalat is és azt is, hogy a szállítócégnek kötelessége felvenni az érintett szakterületi képviselőkkel, így – a metróállomást is üzemeltető – BKV-val is a kapcsolatot. Hasonló tengelyterhelésű járművek rendszeresen közlekednek a Könyves Kálmán körúton.
A kiadott engedély mellett a szállítás folyamán, azaz május 3-áról, csütörtökről május 4-ére, péntekre virradó éjjel jelen voltak a BKK szakemberei is, akik nem tapasztaltak problémát és a kiadott engedélytől való eltérést a szállítás során.
A metróállomást üzemeltető BKV-nak a sajtóhírek kapcsán kiadott állásfoglalása alapján nem készült olyan vizsgálata, nincs ilyen vizsgálati eredménye, mely azt igazolná vissza, hogy a TEK által megbízott cég szállította repülőgép deformációkat okozott az észak-déli metró vonalán. A BKV műszaki munkatársai számára ismert az a tény, hogy a Népliget állomás szerkezetén a metróvonal építése után nem sokkal már apróbb meghibásodások voltak felfedezhetők. Az állomás nagy fesztávú födém-szerkezete rideg vakolattal van burkolva, mely a különböző igénybevételek (hő, lehajlás, rezgés, stb.) hatására repedezik, hullik. Az alagutat folyamatosan ellenőrzi és szemrevételezi a BKV infrastruktúra fenntartásáért felelős főmérnöksége, de ezek az ellenőrzések sem tártak fel összefüggést a Boeing 737-es repülőgép szállítása és a vakolathullás közt.
A BKV műszaki vizsgálata jelenleg is zajlik, amely azt hivatott eldönteni, hogy mitől szakadhatott le a metróállomás álmennyezetének egy darabja.