Wizz Air-utasok londoni kálváriája

Hétfőn este vagy két tucat magyar szeretett volna hazarepülni az angliai Lutonból Budapestre, de a Wizz Air-járatuk indulási időpontját először többször halasztották, végül törölték, írta meg elsőként a Telex.

Angliában hétfőn is 39-40 Celsius-fok körül volt a hőmérséklet, és emiatt a közlekedés is megbénult. Az aszfalt is olvad ilyen melegben, ezért a lutoni repteret is lezárták néhány órára hétfőn délután. Ezért is mondta a Telexnek az egyik utas, hogy számította rá, hogy csúszni fog a gépünk indulási ideje, számolt be a hírről a 24.hu portál is.

Az eredetileg kiírt este fél kilencből előbb 10.10, majd 10.30 lett, végül 0.10. Más gépek is csúsztak. Aztán este 11-kor minden gépet töröltek. Elszabadult a pokol, több ezer, 50-60 gépnyi ember hömpölygött a tranzitban. Meleg volt, még a falakról is izzadtság csorgott. Benne volt a hangulatban, hogy valami balhé, törés, zúzás lesz, nagyon felfokozott volt a hangulat, de ez szerencsére végül elmaradt.

 

Az említett géppel magyarok mellett grúzok, lengyelek és portugálok is repültek volna, de annál a kapunál, ahol a Wizz Air képviselőinek kellett volna lenniük, senkit nem találtak. Így nem tudták meg, mikor juthatnának haza, biztosítanak-e nekik szállást. Még reggel sem kaptak tájékoztatást, ezért a Lutonban rekedt utasok felhívták a magyar külügyet, ahol segítőkészek voltak, jegyzőkönyvet vettek föl az esetről, majd fél kilenc körül a magyar konzulátus több munkatársa ki is ment a reptérre. Ivóvizet is szereztek a bajba jutott utasoknak, és alternatív hazajutást is szervezni kezdtek. Mindeközben egy civilszervezet is segítséget nyújtott, vizet és élelmet szerzett a várakozóknak, a Wizz Air emberei viszont továbbra sem voltak elérhetőek.

Kedden már a hőség sem volt akadály a reptér számára, több Wizz Air-gép is indult Magyarország felé, de minden hely be volt foglalva, hiába próbálkoztak azokra jegyet venni. A Lutonban rekedt utas a Telexnek azt mondta, tíz nap múlva indul olyan járat, amelyikre tudnának foglalni. Több mint 24 órája vagyunk itt, 40 órája vagyok ébren, és még most sincs repülőgép. Azóta senki nem segített a légitársaságtól se személyesen, se telefonon, mondta el a portálnak az egyik utas.

Forrás: Telex / 24.hu


Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.