A már hónapokkal ezelőtt bejelentett fúziót azért vizsgálta a hivatal, mert a két gigantikus légitársaság egy cégbe való egyesítése a piaci verseny csökkenését eredményezheti. A tanulmány szerint az USA-n belüli közlekedési hálózatban 1665 célpont esetében esik ki egy versenytárs, ami 53 millió utas számára járhat kedvezőtlen hatással. A hivatal szerint ugyanakkor a cégegyesülést követően sem gyengül számottevően a verseny, mivel új szereplők jelenhetnek meg az említett útvonalakon.
Az American-US Airways egyesülésével a legnagyobb amerikai légicég jön létre, hiszen a US-Airways 630 repülőgéppel, az American Airlines pedig 900 repülővel rendelkezik. Az előbbi több mint 200, az utóbbi pedig 260 reptérre közlekedtet járatokat az Egyesült Államokon belül. Nemzetközi viszonylatban az American számít jelentősebbnek, mert ez a cég 50 országba közlekedtet járatokat - New York-Budapesti járatukat a Malév csődje után szüntették meg - míg az előbbi csak tucatnyi, többnyire dél-amerikai reptérre küldi gépeit.
A mega fúzió további problémát jelenthet a nemzetközi légiszövetségekkel kapcsolatban, hiszen a US Airways a Star Alliance, míg az American a Oneworld szövetség tagja. Nem világos továbbá, hogy mi lesz az American Airlines csődeljárásával. A cég ugyanis 2011 novembere óta áll csődvédelem alatt, az egyesülést követően azonban ebből vélhetően "kiszabadulhat".
Az új cég neve American Airlines lesz, székhelyét pedig a texasi Fort Worthben (Dallas ikervárosa) határozták meg. A US Airways központja Pittsburgben volt. A mostani fúziót az amerikai légiközlekedés konszolidációjának újabb állomásának tekintik: 2008-ban a Delta fúzionált a Northwesttel, 2010-ben a United a Continentallal, 2011-ben pedig a Southwest Airlines az Airtrainnel.