Jóváhagyták az American Airlines és US Airways egyesülését

Az utolsó akadály is elhárult a két nagy amerikai légitársaság egyesülésének útjából. Az Egyesült Államok kormányának ellenőrzési hivatala (Government Accountability Office) ugyanis jóváhagyta az American Airlines és a US Airways együlését.

A már hónapokkal ezelőtt bejelentett fúziót azért vizsgálta a hivatal, mert a két gigantikus légitársaság egy cégbe való egyesítése a piaci verseny csökkenését eredményezheti. A tanulmány szerint az USA-n belüli közlekedési hálózatban 1665 célpont esetében esik ki egy versenytárs, ami 53 millió utas számára járhat kedvezőtlen hatással. A hivatal szerint ugyanakkor a cégegyesülést követően sem gyengül számottevően a verseny, mivel új szereplők jelenhetnek meg az említett útvonalakon.

Az American-US Airways egyesülésével a legnagyobb amerikai légicég jön létre, hiszen a US-Airways 630 repülőgéppel, az American Airlines pedig 900 repülővel rendelkezik. Az előbbi több mint 200, az utóbbi pedig 260 reptérre közlekedtet járatokat az Egyesült Államokon belül. Nemzetközi viszonylatban az American számít jelentősebbnek, mert ez a cég 50 országba közlekedtet járatokat - New York-Budapesti járatukat a Malév csődje után szüntették meg - míg az előbbi csak tucatnyi, többnyire dél-amerikai reptérre küldi gépeit.

A mega fúzió további problémát jelenthet a nemzetközi légiszövetségekkel kapcsolatban, hiszen a US Airways a Star Alliance, míg az American a Oneworld szövetség tagja. Nem világos továbbá, hogy mi lesz az American Airlines csődeljárásával. A cég ugyanis 2011 novembere óta áll csődvédelem alatt, az egyesülést követően azonban ebből vélhetően "kiszabadulhat".

Az új cég neve American Airlines lesz, székhelyét pedig a texasi Fort Worthben (Dallas ikervárosa) határozták meg. A US Airways központja Pittsburgben volt. A mostani fúziót az amerikai légiközlekedés konszolidációjának újabb állomásának tekintik: 2008-ban a Delta fúzionált a Northwesttel, 2010-ben a United a Continentallal, 2011-ben pedig a Southwest Airlines az Airtrainnel.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.