Május 28-31. között Tirolban a Kitzbüheli-Alpok egy bloggertalálkozó helyszínévé változott át: az Österreich Werbung a Tirol Werbunggal és a Kitzbühler Alpen Marketinggel együttműködve 16 országból (többek között USA-ból, Magyarországról, Nagy-Britanniából, Skandináviából és Kínából) hívott meg bloggereket egy ausztriai felfedezőútra. A bloggerek élményeiket szöveg, kép és videó formájában örökítették meg. Beszámolóikat a közösségi média különböző csatornáin terjesztették, ezáltal is hirdetve Ausztriát, mint tökéletes üdülési célpontot.
Az érdeklődés a bloggerút iránt hatalmas volt, több mint 350 jelentkezés érkezett. Közülük olvasószám, elérés és népszerűség alapján került kiválasztásra a16 blogger, akik meghívást kaptak Ausztriába. A négy nap alatt változatos programokban lehetett részük, érdeklődése szerint mindenki válogathatott az aktivitásokban. A résztvevők napi 3 különböző program közül választhattak, így voltak, akik bizonyíthatták bátorságukat egy erdei kötélpálya- kalandparkban vagy egy hegyikerékpáros túrán, mások egy kellemes séta alkalmával fedezhették fel a tiroli St Johannt, vagy a régió természeti szépségeit egy kirándulás során.
#inAustria Blogtrip 2015 from Martina on Vimeo.
A bloggertalálkozó online felülete a www.austria.info/inAustria oldalon található Social Wall, ahol a résztvevők minden Facebook, Instagram, Twitter anyaga megtalálható. A #inaustria és #loveTirol hashtaggel megjelölt posztok elérhetőek maradnak az út után is. A szervezők 16 bloggerrel (akik kb. 500 000 olvasót érnek el) számoltak, valamint 15 blogbejegyzéssel, 50 millió Twitter és Facebook poszttal és 350 fotóval. A bloggereket természetesen elkísérte egy videóstáb is, amely rövidfilmeket és egy összefoglaló videót is készített.
„A társadalmi átalakulásokkal a márkavezetés és kommunikáció is megváltozik” – magyarázta Dr. Michael Scheuch, az Österreich Werbung brand managementjének vezetője. „Monológok helyett egyre gyakrabban dialógusokra kerül sor. Egy olyan professzionális együttműködésben, ahol a bloggerek szerkesztői szabadsága teljes mértékben biztosított, garantált a hiteles tartalom. Így ők is a márka követeivé válnak, akik az Ausztriáról kialakított képet egyszerre alakítják és terjesztik.”
A „Bloggertalálkozó Ausztria” az Österreich Werbung aktuális tematikai súlypontjához, az „Ausztria. Európa találkozóhelye” koncepcióhoz tervezett aktivitás. A sikeres premier után már tervezés alatt áll egy következő, téli bloggerút szervezése.
A Tirol Werbung és a Kitzbüheler Alpen Marketing GmbH. támogatása mellett az utazást az Austrian Airlines és az ÖBB finanszírozta.
Forrás: Turizmus Online