A 21. század legjobb reklámjai - az AdAge szerint

Tizenötödik éve írjuk a 21. századot, az Advertising Age amerikai reklámos szaklap pedig ennek alkalámból megválasztotta a 21. század szerintük tizenöt legjobb reklámkampányát. 

Az összeállítás bevezetőjében egy rövid összegzés látható arról, hogy mennyire megváltozott a reklám környezete és mennyivel több csatornát lehet ma már felhasználni. Ezután leírják a kiválasztás szempontjait. 50 kampány volt a döntőben, ezeket szavaztatták meg a felkért zsűritagokkal, akiket a globális reklámszakma legfontosabb embereiből válogattak össze. A zsűrinek három kritérium alapján kellett sorrendet állítania:

 1. Mennyire volt hatással a reklám- és a populáris kultúrára a kampány?

 2. Mennyire sikerült új mércét felállítania, vagy mit jelentett a hirdető számára a kampány?

 3. Mennyire volt felejthetetlen a kampány?

Az AdAge az egyes helyezettekről nagyon részletes leírást is közöl, sorba veszi, hogy hogyan indult a kampány, mi volt az alapötlet, mi volt a cél, valamint meg is indokolja, hogy miért választotta be a legjobb 15-be a zsűri. Azért fontos ezt megemlíteni, mert több esetben nem egyetlen reklámról, hanem egy hosszú kampányról van szó, vagy nem hagyományos értelemben vett reklámról, hanem márkázott tartalomról. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az Advertising Age listája kifejezetten amerikai központú, és általában kampányokat tartalmaz, miközben nyilván elképesztően jó és fontos, ám egyszeri reklámok kimaradtak így.

15. UNICEF: Tap Project / Droga5 / 2007

{youtube|id=fyD8Je8vt3g|width=970} 

14. Chipotle: Back to the Start / CAA Marketing / 2011

{youtube|id=aMfSGt6rHos|width=970}

13. Budweiser: Whassup / DDB Chicago / 2000

{youtube|id=W16qzZ7J5YQ|width=970}

12. Metro Trains: Dumb Ways to Die / McCann Melbourne / 2013

{youtube|id=IJNR2EpS0jw|width=970}

11. Dos Equis: The Most Interesting Man in the World / EuroRSCG NY / 2006

{youtube|id=U18VkI0uDxE|width=970}

10. American Legacy: Truth / Crispin, Porter+Bogusky - Arnold / 2000

{youtube|id=S0fJyeW3v4o|width=970}

09. Procter & Gamble: Thank You, Mom / Wieden + Kennedy Portland / 2012

{youtube|id=2V-20Qe4M8Y|width=970}

08. Apple: Get a Mac / TBWA, Chiat, Day / 2006

{youtube|id=p5Yt30wrbl4|width=970}

07. American Express: Small Business Saturday / Digitas-Crispin / 2010

{youtube|id=dcyCepfNp7o|width=970}

06. Burger King: The Subservient Chicken / Crispin, Porter+Bogusky / 2001

{youtube|id=u1mQobjo43U|width=970}

05. Red Bull Stratos / 2012

{youtube|id=raiFrxbHxV0|width=970}

04. Old Spice: The Man Your Man Could Smell Like / Wieden + Kennedy / 2010

{youtube|id=owGykVbfgUE|width=970}

03. BMW - The Hire series / Fallon / 2001

{youtube|id=m9fgiE1JU9o|width=970}

02. Nike+ / R/GA NY / 2006

{youtube|id=upuoJ7lTsTs|width=970}

01. Dove: Real Beauty / Ogilvy & Mather Toronto / 2007

{youtube|id=R5Ynz3eje9s|width=970}

 

Forrás: Kreatív Online


Kanapé-utazás Japánba

Kanapé-utazás Japánba 

Egy év kihagyás után a Japán Alapítvány Budapesti Iroda idén újra megrendezi online formában a JFF Online Japán Filmfesztivált.
Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár

Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár 

A várban időzve nem tudjuk elengedni az érzést, hogy mi mindenről tudnának mesélni ezek a vastag kőfalak.
Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek  a bécsiek

Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek a bécsiek 

Május közepétől vehetik birtokba a fürdőzők Bécs legújabb szabadstrandját, az Arena Beach-et.
Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.