A 21. század legjobb reklámjai - az AdAge szerint

Tizenötödik éve írjuk a 21. századot, az Advertising Age amerikai reklámos szaklap pedig ennek alkalámból megválasztotta a 21. század szerintük tizenöt legjobb reklámkampányát. 

Az összeállítás bevezetőjében egy rövid összegzés látható arról, hogy mennyire megváltozott a reklám környezete és mennyivel több csatornát lehet ma már felhasználni. Ezután leírják a kiválasztás szempontjait. 50 kampány volt a döntőben, ezeket szavaztatták meg a felkért zsűritagokkal, akiket a globális reklámszakma legfontosabb embereiből válogattak össze. A zsűrinek három kritérium alapján kellett sorrendet állítania:

 1. Mennyire volt hatással a reklám- és a populáris kultúrára a kampány?

 2. Mennyire sikerült új mércét felállítania, vagy mit jelentett a hirdető számára a kampány?

 3. Mennyire volt felejthetetlen a kampány?

Az AdAge az egyes helyezettekről nagyon részletes leírást is közöl, sorba veszi, hogy hogyan indult a kampány, mi volt az alapötlet, mi volt a cél, valamint meg is indokolja, hogy miért választotta be a legjobb 15-be a zsűri. Azért fontos ezt megemlíteni, mert több esetben nem egyetlen reklámról, hanem egy hosszú kampányról van szó, vagy nem hagyományos értelemben vett reklámról, hanem márkázott tartalomról. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az Advertising Age listája kifejezetten amerikai központú, és általában kampányokat tartalmaz, miközben nyilván elképesztően jó és fontos, ám egyszeri reklámok kimaradtak így.

15. UNICEF: Tap Project / Droga5 / 2007

{youtube|id=fyD8Je8vt3g|width=970} 

14. Chipotle: Back to the Start / CAA Marketing / 2011

{youtube|id=aMfSGt6rHos|width=970}

13. Budweiser: Whassup / DDB Chicago / 2000

{youtube|id=W16qzZ7J5YQ|width=970}

12. Metro Trains: Dumb Ways to Die / McCann Melbourne / 2013

{youtube|id=IJNR2EpS0jw|width=970}

11. Dos Equis: The Most Interesting Man in the World / EuroRSCG NY / 2006

{youtube|id=U18VkI0uDxE|width=970}

10. American Legacy: Truth / Crispin, Porter+Bogusky - Arnold / 2000

{youtube|id=S0fJyeW3v4o|width=970}

09. Procter & Gamble: Thank You, Mom / Wieden + Kennedy Portland / 2012

{youtube|id=2V-20Qe4M8Y|width=970}

08. Apple: Get a Mac / TBWA, Chiat, Day / 2006

{youtube|id=p5Yt30wrbl4|width=970}

07. American Express: Small Business Saturday / Digitas-Crispin / 2010

{youtube|id=dcyCepfNp7o|width=970}

06. Burger King: The Subservient Chicken / Crispin, Porter+Bogusky / 2001

{youtube|id=u1mQobjo43U|width=970}

05. Red Bull Stratos / 2012

{youtube|id=raiFrxbHxV0|width=970}

04. Old Spice: The Man Your Man Could Smell Like / Wieden + Kennedy / 2010

{youtube|id=owGykVbfgUE|width=970}

03. BMW - The Hire series / Fallon / 2001

{youtube|id=m9fgiE1JU9o|width=970}

02. Nike+ / R/GA NY / 2006

{youtube|id=upuoJ7lTsTs|width=970}

01. Dove: Real Beauty / Ogilvy & Mather Toronto / 2007

{youtube|id=R5Ynz3eje9s|width=970}

 

Forrás: Kreatív Online


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.