A 21. század legjobb reklámjai - az AdAge szerint

Tizenötödik éve írjuk a 21. századot, az Advertising Age amerikai reklámos szaklap pedig ennek alkalámból megválasztotta a 21. század szerintük tizenöt legjobb reklámkampányát. 

Az összeállítás bevezetőjében egy rövid összegzés látható arról, hogy mennyire megváltozott a reklám környezete és mennyivel több csatornát lehet ma már felhasználni. Ezután leírják a kiválasztás szempontjait. 50 kampány volt a döntőben, ezeket szavaztatták meg a felkért zsűritagokkal, akiket a globális reklámszakma legfontosabb embereiből válogattak össze. A zsűrinek három kritérium alapján kellett sorrendet állítania:

 1. Mennyire volt hatással a reklám- és a populáris kultúrára a kampány?

 2. Mennyire sikerült új mércét felállítania, vagy mit jelentett a hirdető számára a kampány?

 3. Mennyire volt felejthetetlen a kampány?

Az AdAge az egyes helyezettekről nagyon részletes leírást is közöl, sorba veszi, hogy hogyan indult a kampány, mi volt az alapötlet, mi volt a cél, valamint meg is indokolja, hogy miért választotta be a legjobb 15-be a zsűri. Azért fontos ezt megemlíteni, mert több esetben nem egyetlen reklámról, hanem egy hosszú kampányról van szó, vagy nem hagyományos értelemben vett reklámról, hanem márkázott tartalomról. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az Advertising Age listája kifejezetten amerikai központú, és általában kampányokat tartalmaz, miközben nyilván elképesztően jó és fontos, ám egyszeri reklámok kimaradtak így.

15. UNICEF: Tap Project / Droga5 / 2007

{youtube|id=fyD8Je8vt3g|width=970} 

14. Chipotle: Back to the Start / CAA Marketing / 2011

{youtube|id=aMfSGt6rHos|width=970}

13. Budweiser: Whassup / DDB Chicago / 2000

{youtube|id=W16qzZ7J5YQ|width=970}

12. Metro Trains: Dumb Ways to Die / McCann Melbourne / 2013

{youtube|id=IJNR2EpS0jw|width=970}

11. Dos Equis: The Most Interesting Man in the World / EuroRSCG NY / 2006

{youtube|id=U18VkI0uDxE|width=970}

10. American Legacy: Truth / Crispin, Porter+Bogusky - Arnold / 2000

{youtube|id=S0fJyeW3v4o|width=970}

09. Procter & Gamble: Thank You, Mom / Wieden + Kennedy Portland / 2012

{youtube|id=2V-20Qe4M8Y|width=970}

08. Apple: Get a Mac / TBWA, Chiat, Day / 2006

{youtube|id=p5Yt30wrbl4|width=970}

07. American Express: Small Business Saturday / Digitas-Crispin / 2010

{youtube|id=dcyCepfNp7o|width=970}

06. Burger King: The Subservient Chicken / Crispin, Porter+Bogusky / 2001

{youtube|id=u1mQobjo43U|width=970}

05. Red Bull Stratos / 2012

{youtube|id=raiFrxbHxV0|width=970}

04. Old Spice: The Man Your Man Could Smell Like / Wieden + Kennedy / 2010

{youtube|id=owGykVbfgUE|width=970}

03. BMW - The Hire series / Fallon / 2001

{youtube|id=m9fgiE1JU9o|width=970}

02. Nike+ / R/GA NY / 2006

{youtube|id=upuoJ7lTsTs|width=970}

01. Dove: Real Beauty / Ogilvy & Mather Toronto / 2007

{youtube|id=R5Ynz3eje9s|width=970}

 

Forrás: Kreatív Online


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.