Németország globális törekvéseit a fenntarthatóság irányába számos index jelzi. Az egyik legbeszédesebb, hogy 162 ország közül a 6. helyen áll a fenntartható fejlődés terén mutatott aktivitásban. Ahogy az ország, úgy turisztikai marketingszervezete, a DZT is ezt az utat járja, amely két meghatározó témakörben népszerűsíti látnivalóit: kultúra és természeti értékek, és a mindkét témakörhöz kapcsolódó attrakciók esetében alapvető számukra, hogy azok fenntarthatóan, illetve akadálymentesen felfedezhetők legyenek.
„2013 óta minden kampányunkban megjelenik a zöld gondolat. 2023-ban a természet illetve a világörökségek állnak a középpontban, azonban ezek is a fenntarthatóság szemléletével egészülnek ki. A DZT az ENSZ által meghatározott 17 fenntarthatósági cél mentén szervezi teljes tevékenységét. A rendezvényeinket is ilyen szemléletben szervezzük világszerte: tömegközlekedéssel elérhető helyszínt választunk, a büféasztalon is helyi ételek szerepelnek, és a műanyagokat is száműzzük a vendéglátásból” – mondta el a szakember és hozzátette, hogy a német gasztronómia a helyi tradíciók felhasználása mellett most már olyan, a bolygó szempontjából fontos innovációkat is felhasznál, mint a rovarokból őrölt lisztek.
A rendszeresen utazó magyarok körében végzett felmérés alapján honfitársaink 43 százalék tartja fontosnak a fenntartható szállások megjelölését, és 89 százalékuknak általánosságban fontos a fenntarthatóság a turizmusban. Idén a Feel Good kampány a DZT legfontosabb akciója, amelynek fókuszában a vendégek értéktöbblete áll. Az egészség, a klímavédelem, a vidéki élet is megjelennek a kampányhoz tartozó kreatívokban. A társaság honlapján ökolábnyom-kalkulátor is elérhető, és ha valaki túl nagynak ítéli utazásának káros hatásait a bolygóra, kompenzációs módot is válaszhat.