Fenntarthatóságban is úttörő Németország

Az úti cél Németország számára minden témában, minden területen kiemelten fontos a fenntarthatóság, és ebben úttörőnek számít és példamutató magatartást tanúsít az egész világ számára – szögezte le Czeiszing Miklós a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviseletének vezetője az Utazás Kiállítás szakmai napján Vágyak és törekvések a fenntartható turizmusért címmel megrendezett konferencián. 

Németország globális törekvéseit a fenntarthatóság irányába számos index jelzi. Az egyik legbeszédesebb, hogy 162 ország közül a 6. helyen áll a fenntartható fejlődés terén mutatott aktivitásban. Ahogy az ország, úgy turisztikai marketingszervezete, a DZT is ezt az utat járja, amely két meghatározó témakörben népszerűsíti látnivalóit: kultúra és természeti értékek, és a mindkét témakörhöz kapcsolódó attrakciók esetében alapvető számukra, hogy azok fenntarthatóan, illetve akadálymentesen felfedezhetők legyenek.

„2013 óta minden kampányunkban megjelenik a zöld gondolat. 2023-ban a természet illetve a világörökségek állnak a középpontban, azonban ezek is a fenntarthatóság szemléletével egészülnek ki. A DZT az ENSZ által meghatározott 17 fenntarthatósági cél mentén szervezi teljes tevékenységét. A rendezvényeinket is ilyen szemléletben szervezzük világszerte: tömegközlekedéssel elérhető helyszínt választunk, a büféasztalon is helyi ételek szerepelnek, és a műanyagokat is száműzzük a vendéglátásból” – mondta el a szakember és hozzátette, hogy a német gasztronómia a helyi tradíciók felhasználása mellett most már olyan, a bolygó szempontjából fontos innovációkat is felhasznál, mint a rovarokból őrölt lisztek.

A rendszeresen utazó magyarok körében végzett felmérés alapján honfitársaink 43 százalék tartja fontosnak a fenntartható szállások megjelölését, és 89 százalékuknak általánosságban fontos a fenntarthatóság a turizmusban. Idén a Feel Good kampány a DZT legfontosabb akciója, amelynek fókuszában a vendégek értéktöbblete áll. Az egészség, a klímavédelem, a vidéki élet is megjelennek a kampányhoz tartozó kreatívokban. A társaság honlapján ökolábnyom-kalkulátor is elérhető, és ha valaki túl nagynak ítéli utazásának káros hatásait a bolygóra, kompenzációs módot is válaszhat.

 

 


Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.