A légitársaságok jók adatvédelemben

A Tisztelt Vásárló Program részeként ismét Adatvédelmi Kommandót tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ). Az e-kereskedő szektor után a felmérés célpontjai az utazási irodák mellett szállás- és repülőjegy foglalással foglalkozó oldalak voltak. A felmérésből az látható, hogy elsősorban a nagyobb, illetve nemzetközi hátterű cégek megfelelően alakítják ki adatvédelmi tartalmaikat.

Az Adatvédelmi Kommandó adatfelvétele szeptemberben zajlott, összesen 30 cég kiválasztásával, a mintában vegyesen szerepeltek kisebb és a nagyobb cégek. Mivel az utazási szolgáltatásokat sok külföldi székhelyű, de ugyanakkor magyar honlappal rendelkező cég is kínál, ezért idén a kutatás nemzetközi vállalatokra is kiterjedt. Azt vizsgálták, hogy az adott cég honlapján található funkciók, mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés, az adatvédelmi tájékoztató- mennyire felelnek meg a jogszabályoknak.

A 30 vizsgált oldal átlageredménye közepes - ami az előírásoknak alapvetően megfelelőt jelent -, némileg magasabb a 2014. elején a webshopok, illetve kuponos oldalak esetében tapasztalt értéknél. A vizsgált cégek között határozottan kirajzolódott egy olyan csoport, ahol körültekintő alapossággal kezelték az adatvédelmi területet. Hozzá kell tenni, hogy ezekben az estekben nagyobb, illetve nemzetközi hátterű cégekről beszélhetünk, ahol vélhetően a központi anyagok helyi változatait - nem csupán fordításait - használták. A legjobban a három terület közül a légitársaságok oldalai szerepeltek.

Az eredmények lentebb olvashatók, azokból egy csodaszép infografika is készült.

Eredmények az 5-ös értékelési skálán:

Legrosszabb eredmény: 1,23

Az iparág átlaga: 2,78

Legjobb eredmény: 3,77

A vizsgálat során több típushiba jött elő a cégek részéről, mint:

1. Az adatvédelmi tájékoztató nem minden esetben könnyen megtalálható.

2. Adatkezelési tájékoztató sokszor még a korábbi adatvédelmi törvényre utal.

3. Kevés esetben tartalmazott az adatkezelési tájékoztató 18 éven aluliak kapcsán rendelkezést.

4. Sok esetben nem volt hírlevél célú adatvédelmi tájékoztató.

5. A hozzájárulás jelölésére szolgáló doboz előre kitöltött, „igen” állapotot mutat. Azaz, automatikusan védelmezi a hozzájárulást, nem megadni, hanem megvonni lehetséges „opt-out”.

Az Adatvédelmi Kommandó a Tisztelt Vásárló program részeként valósult meg, melynek célja összefogás a vásárlókkal és a márkákkal a fogyasztóbarát kereskedelmi gyakorlatért. A felmérés szakmai partnerei a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda és a Crane. Az Adatvédelmi Kommandó az elkövetkező időszakban továbbra is több szektort vizsgál át, így ösztönözve a cégeket az önszabályozás fontosságára és a jogi környezet betartására, a fogyasztók felé pedig objektív és hiteles képet szeretne nyújtani a piaci szereplőkről. A Tisztelt Vásárló Program alapítója a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és az Origo, szakmai partnerei: Crane, Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda, Multicom, Kutatócentrum. A program támogatója a Magyar Posta.

Háttér:

A vizsgálat során 5-ö skálán értékelték a cégeket, ahol 1-est ért, ha nincs, vagy egyáltalán nem megfelelő a fogyasztói tájékoztatásra szánt adatvédelmi tartalom, 5-öst pedig a kiemelten jó minőségű, a fogyasztói tájékoztatásra optimalizált adatvédelmi tartalom kapott, mely a törvényi előírások mellett a Tisztelt Vásárló Program vállalásainak is megfelel.


Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.