A délkelet-ázsiai országok utazói mind jelentősebb szerepet játszanak a világ turizmusában, a növekvő létszámú tehetős középosztály egyre szívesebben költ külföldi utazásokra. Ezt nagyban segíti, hogy vízum nélkül utazhatnak az EU területére, amit az Európa nagyvárosaival létrejött kiváló légi összeköttetések is támogatnak, elsősorban a Turkish Airlines, az Emirates, a Thai Airways és a Qatar Airways járatainak köszönhetően.
Magyarország és V4-es partnerei együtt szólítják meg ezeket az ígéretes távoli piacokat, ahol éves marketingterv szerint közösen promotálják Közép-Európa kínálatát. Idén márciusban délkelet-ázsiai újságírókat, áprilisban neves utazásszervezőket fogadtak tanulmányúton a visegrádi turisztikai együttműködés országaiban, október végén pedig közös szervezésű road show keretében „vitték házhoz” régiónk ajánlatait.
A „Discover Central Europe” szlogenre épülő országbemutatókra, a közép-európai szolgáltatók bemutatkozására és a helyi turisztikai szakmával és üzletemberekkel való találkozókra október 24-én Szingapúrban, október 25-én a malajziai Kuala Lumpurban, október 27-én a thaiföldi Bangkokban, 28-án pedig Manilában, a Fülöp-szigetek fővárosában került sor. A rendezvényeknek kiemelt hangsúlyt és rangot adott a visegrádi országok nagyköveteinek jelenléte.
A négy visegrádi ország bemutatkozásán összesen közel 120 délkelet-ázsiai utazási iroda, tour-operátor, desztinációs marketing irodai specialista vett részt. A Magyar Turisztikai Ügynökség asztalát mind a négy helyszínen összesen közel száz délkelet-ázsiai szakember kereste fel.
MICE-, gyógy- és vallási turizmusunk iránt is érdeklődtek
A helyi turisztikai szolgáltatók részéről nagy volt az érdeklődés a visegrádi négyek és ezen belül Magyarország turisztikai attrakciói iránt. A road show-n a Magyar Turisztikai Ügynökséget képviselő Vincze Zsuzsanna tapasztalatai szerint régiónk az ún. „második hullám” utazói körében különösen vonzó, akik első európai útjuk alkalmával már felfedezték a hagyományos nyugat-európai turisztikai célpontokat. Budapest látnivalói jól ismertek sok délkelet-ázsiai tour-operátor körében, érdeklődésük főként a szervezett egyéni körutazásokra és a MICE-ajánlatokra koncentrálódott. A beszélgetésekből egyértelművé vált, hogy a gyógy- és borturisztikai, valamint a kastélytúra-kínálattal – helyszíntől függően – szintén érdemes őket megszólítani. Számos iroda érdeklődött az egyedi programlehetőségek iránt; Malajziából például több túraszervező jelezte, hogy keresik a muszlim emlékhelyeket, ugyanakkor fontos szempont számukra a vallásuknak megfelelő halal étkezés biztosítása. A Fülöp-szigetekiek számára a keresztény zarándokhelyek felkeresése lehet új elem a visegrádi országok turisztikai termékkínálatában.
Forrás: Turizmus Online