A második hullám utazói jönnek hozzánk Délkelet-Ázsiából

A délkelet-ázsiai turisztikai piacépítés idei harmadik állomásaként a visegrádi partnerországok a közelmúltban road show-n vettek részt a Fülöp-szigeteken, Malajziában, Szingapúrban és Thaiföldön, ahol közösen irányították Közép-Európára a potenciális utazók figyelmét. A példamutató turisztikai együttműködés célja a forgalom élénkítése az ígéretes távoli piacokról. 

A délkelet-ázsiai országok utazói mind jelentősebb szerepet játszanak a világ turizmusában, a növekvő létszámú tehetős középosztály egyre szívesebben költ külföldi utazásokra. Ezt nagyban segíti, hogy vízum nélkül utazhatnak az EU területére, amit az Európa nagyvárosaival létrejött kiváló légi összeköttetések is támogatnak, elsősorban a Turkish Airlines, az Emirates, a Thai Airways és a Qatar Airways járatainak köszönhetően.

Magyarország és V4-es partnerei együtt szólítják meg ezeket az ígéretes távoli piacokat, ahol éves marketingterv szerint közösen promotálják Közép-Európa kínálatát. Idén márciusban délkelet-ázsiai újságírókat, áprilisban neves utazásszervezőket fogadtak tanulmányúton a visegrádi turisztikai együttműködés országaiban, október végén pedig közös szervezésű road show keretében „vitték házhoz” régiónk ajánlatait.

A „Discover Central Europe” szlogenre épülő országbemutatókra, a közép-európai szolgáltatók bemutatkozására és a helyi turisztikai szakmával és üzletemberekkel való találkozókra október 24-én Szingapúrban, október 25-én a malajziai Kuala Lumpurban, október 27-én a thaiföldi Bangkokban, 28-án pedig Manilában, a Fülöp-szigetek fővárosában került sor. A rendezvényeknek kiemelt hangsúlyt és rangot adott a visegrádi országok nagyköveteinek jelenléte.

A négy visegrádi ország bemutatkozásán összesen közel 120 délkelet-ázsiai utazási iroda, tour-operátor, desztinációs marketing irodai specialista vett részt. A Magyar Turisztikai Ügynökség asztalát mind a négy helyszínen összesen közel száz délkelet-ázsiai szakember kereste fel.



MICE-, gyógy- és vallási turizmusunk iránt is érdeklődtek

A helyi turisztikai szolgáltatók részéről nagy volt az érdeklődés a visegrádi négyek és ezen belül Magyarország turisztikai attrakciói iránt. A road show-n a Magyar Turisztikai Ügynökséget képviselő Vincze Zsuzsanna tapasztalatai szerint régiónk az ún. „második hullám” utazói körében különösen vonzó, akik első európai útjuk alkalmával már felfedezték a hagyományos nyugat-európai turisztikai célpontokat. Budapest látnivalói jól ismertek sok délkelet-ázsiai tour-operátor körében, érdeklődésük főként a szervezett egyéni körutazásokra és a MICE-ajánlatokra koncentrálódott. A beszélgetésekből egyértelművé vált, hogy a gyógy- és borturisztikai, valamint a kastélytúra-kínálattal – helyszíntől függően – szintén érdemes őket megszólítani. Számos iroda érdeklődött az egyedi programlehetőségek iránt; Malajziából például több túraszervező jelezte, hogy keresik a muszlim emlékhelyeket, ugyanakkor fontos szempont számukra a vallásuknak megfelelő halal étkezés biztosítása. A Fülöp-szigetekiek számára a keresztény zarándokhelyek felkeresése lehet új elem a visegrádi országok turisztikai termékkínálatában.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.