A második hullám utazói jönnek hozzánk Délkelet-Ázsiából

A délkelet-ázsiai turisztikai piacépítés idei harmadik állomásaként a visegrádi partnerországok a közelmúltban road show-n vettek részt a Fülöp-szigeteken, Malajziában, Szingapúrban és Thaiföldön, ahol közösen irányították Közép-Európára a potenciális utazók figyelmét. A példamutató turisztikai együttműködés célja a forgalom élénkítése az ígéretes távoli piacokról. 

A délkelet-ázsiai országok utazói mind jelentősebb szerepet játszanak a világ turizmusában, a növekvő létszámú tehetős középosztály egyre szívesebben költ külföldi utazásokra. Ezt nagyban segíti, hogy vízum nélkül utazhatnak az EU területére, amit az Európa nagyvárosaival létrejött kiváló légi összeköttetések is támogatnak, elsősorban a Turkish Airlines, az Emirates, a Thai Airways és a Qatar Airways járatainak köszönhetően.

Magyarország és V4-es partnerei együtt szólítják meg ezeket az ígéretes távoli piacokat, ahol éves marketingterv szerint közösen promotálják Közép-Európa kínálatát. Idén márciusban délkelet-ázsiai újságírókat, áprilisban neves utazásszervezőket fogadtak tanulmányúton a visegrádi turisztikai együttműködés országaiban, október végén pedig közös szervezésű road show keretében „vitték házhoz” régiónk ajánlatait.

A „Discover Central Europe” szlogenre épülő országbemutatókra, a közép-európai szolgáltatók bemutatkozására és a helyi turisztikai szakmával és üzletemberekkel való találkozókra október 24-én Szingapúrban, október 25-én a malajziai Kuala Lumpurban, október 27-én a thaiföldi Bangkokban, 28-án pedig Manilában, a Fülöp-szigetek fővárosában került sor. A rendezvényeknek kiemelt hangsúlyt és rangot adott a visegrádi országok nagyköveteinek jelenléte.

A négy visegrádi ország bemutatkozásán összesen közel 120 délkelet-ázsiai utazási iroda, tour-operátor, desztinációs marketing irodai specialista vett részt. A Magyar Turisztikai Ügynökség asztalát mind a négy helyszínen összesen közel száz délkelet-ázsiai szakember kereste fel.



MICE-, gyógy- és vallási turizmusunk iránt is érdeklődtek

A helyi turisztikai szolgáltatók részéről nagy volt az érdeklődés a visegrádi négyek és ezen belül Magyarország turisztikai attrakciói iránt. A road show-n a Magyar Turisztikai Ügynökséget képviselő Vincze Zsuzsanna tapasztalatai szerint régiónk az ún. „második hullám” utazói körében különösen vonzó, akik első európai útjuk alkalmával már felfedezték a hagyományos nyugat-európai turisztikai célpontokat. Budapest látnivalói jól ismertek sok délkelet-ázsiai tour-operátor körében, érdeklődésük főként a szervezett egyéni körutazásokra és a MICE-ajánlatokra koncentrálódott. A beszélgetésekből egyértelművé vált, hogy a gyógy- és borturisztikai, valamint a kastélytúra-kínálattal – helyszíntől függően – szintén érdemes őket megszólítani. Számos iroda érdeklődött az egyedi programlehetőségek iránt; Malajziából például több túraszervező jelezte, hogy keresik a muszlim emlékhelyeket, ugyanakkor fontos szempont számukra a vallásuknak megfelelő halal étkezés biztosítása. A Fülöp-szigetekiek számára a keresztény zarándokhelyek felkeresése lehet új elem a visegrádi országok turisztikai termékkínálatában.


Proko Travel: így hozták haza utasaikat az elsötétült Lisszabonból

Proko Travel: így hozták haza utasaikat az elsötétült Lisszabonból 

Áramszünet, káosz, törölt járatok .
Catania kincsei

Catania kincsei 

Szent Ágota szomorú legendája összefonódik Szicília második legnagyobb városa, Catania történelmével.
Helyszíni beszámoló az Osztrák Utazási Szövetség tavaszi kongresszusáról

Helyszíni beszámoló az Osztrák Utazási Szövetség tavaszi kongresszusáról 

Idén először a kongresszust minősített zöld rendezvényként szervezték, megfelelve ezzel az osztrák környezetvédelmi védjegy kritériumainak.
Csak online foglalással látogatható ezentúl a híres Kék Lagúna

Csak online foglalással látogatható ezentúl a híres Kék Lagúna 

Látogatói foglalási rendszer kerül bevezetésre a Comino-i Kék Lagúna ökológiai védelme érdekében.
Útmutató a Hajnan-szigetre készülőknek – MUISZ-tanulmányút, 2. rész

Útmutató a Hajnan-szigetre készülőknek – MUISZ-tanulmányút, 2. rész 

Ha a „kínai Hawaii”-nak nevezett üdülőszigetre tervez nyaralást vagy utazási irodásként oda szervez csoportokat/egyéni utasokat – íme, néhány hasznos tanács.
A RateHawk közzétette a 2024-es év üzleti eredményeit

A RateHawk közzétette a 2024-es év üzleti eredményeit 

A foglalások száma 67 százalékkal növekedett
Lezárult az Invia Group felvásárlása

Lezárult az Invia Group felvásárlása 

A WP Holding véglegesítette a vezető európai turisztikai vállalat, az Invia Group SE részvényeinek 100 százalékos felvásárlását. Az akvizíció értéke 242,8 millió euró volt.
A Bécsi Szimfonikusok igencsak rendhagyó helyen koncertezik

A Bécsi Szimfonikusok igencsak rendhagyó helyen koncertezik 

Május 22-én és 23-án a Bécsi Szimfonikusok Barokkegyüttese két koncertet ad az osztrák főváros egyik különleges pontján.
Japán sztárépítészek Oszakában: ilyen lesz Pesten az Új Nemzeti Galéria

Japán sztárépítészek Oszakában: ilyen lesz Pesten az Új Nemzeti Galéria 

Az új múzeumépület a tervek szerint az egykori Petőfi Csarnok helyén épül fel.
Hatalmas a káosz: áramszünet három dél-európiai országban – frissítve

Hatalmas a káosz: áramszünet három dél-európiai országban – frissítve 

A döbbenetes méretű áramkimaradás Spanyolországot, Portugáliát és Franciaország egyes részeit sújtja. Repülőterek is leálltak az egész régióban az áramkimaradás miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.