A második hullám utazói jönnek hozzánk Délkelet-Ázsiából

A délkelet-ázsiai turisztikai piacépítés idei harmadik állomásaként a visegrádi partnerországok a közelmúltban road show-n vettek részt a Fülöp-szigeteken, Malajziában, Szingapúrban és Thaiföldön, ahol közösen irányították Közép-Európára a potenciális utazók figyelmét. A példamutató turisztikai együttműködés célja a forgalom élénkítése az ígéretes távoli piacokról. 

A délkelet-ázsiai országok utazói mind jelentősebb szerepet játszanak a világ turizmusában, a növekvő létszámú tehetős középosztály egyre szívesebben költ külföldi utazásokra. Ezt nagyban segíti, hogy vízum nélkül utazhatnak az EU területére, amit az Európa nagyvárosaival létrejött kiváló légi összeköttetések is támogatnak, elsősorban a Turkish Airlines, az Emirates, a Thai Airways és a Qatar Airways járatainak köszönhetően.

Magyarország és V4-es partnerei együtt szólítják meg ezeket az ígéretes távoli piacokat, ahol éves marketingterv szerint közösen promotálják Közép-Európa kínálatát. Idén márciusban délkelet-ázsiai újságírókat, áprilisban neves utazásszervezőket fogadtak tanulmányúton a visegrádi turisztikai együttműködés országaiban, október végén pedig közös szervezésű road show keretében „vitték házhoz” régiónk ajánlatait.

A „Discover Central Europe” szlogenre épülő országbemutatókra, a közép-európai szolgáltatók bemutatkozására és a helyi turisztikai szakmával és üzletemberekkel való találkozókra október 24-én Szingapúrban, október 25-én a malajziai Kuala Lumpurban, október 27-én a thaiföldi Bangkokban, 28-án pedig Manilában, a Fülöp-szigetek fővárosában került sor. A rendezvényeknek kiemelt hangsúlyt és rangot adott a visegrádi országok nagyköveteinek jelenléte.

A négy visegrádi ország bemutatkozásán összesen közel 120 délkelet-ázsiai utazási iroda, tour-operátor, desztinációs marketing irodai specialista vett részt. A Magyar Turisztikai Ügynökség asztalát mind a négy helyszínen összesen közel száz délkelet-ázsiai szakember kereste fel.



MICE-, gyógy- és vallási turizmusunk iránt is érdeklődtek

A helyi turisztikai szolgáltatók részéről nagy volt az érdeklődés a visegrádi négyek és ezen belül Magyarország turisztikai attrakciói iránt. A road show-n a Magyar Turisztikai Ügynökséget képviselő Vincze Zsuzsanna tapasztalatai szerint régiónk az ún. „második hullám” utazói körében különösen vonzó, akik első európai útjuk alkalmával már felfedezték a hagyományos nyugat-európai turisztikai célpontokat. Budapest látnivalói jól ismertek sok délkelet-ázsiai tour-operátor körében, érdeklődésük főként a szervezett egyéni körutazásokra és a MICE-ajánlatokra koncentrálódott. A beszélgetésekből egyértelművé vált, hogy a gyógy- és borturisztikai, valamint a kastélytúra-kínálattal – helyszíntől függően – szintén érdemes őket megszólítani. Számos iroda érdeklődött az egyedi programlehetőségek iránt; Malajziából például több túraszervező jelezte, hogy keresik a muszlim emlékhelyeket, ugyanakkor fontos szempont számukra a vallásuknak megfelelő halal étkezés biztosítása. A Fülöp-szigetekiek számára a keresztény zarándokhelyek felkeresése lehet új elem a visegrádi országok turisztikai termékkínálatában.


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.