A szakmai vásár értékelése még pozitívabb, mint az előző évben: a kiállítók 98 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt a résztvétellel (2018: 94 százalék). Ezen felül 94 százalékuknak áll szándékában, hogy 2020-ban is részt vegyen a GTM-en. Összességében a kiállítók 85 százaléka jó vagy nagyon jó platformnak tartja a GTM-et az üzletkötésekhez. A résztvevők 80 százaléka a nemzetközi key accountokkal folytatott beszélgetések során legalább hat új kapcsolattal gazdagodott, több mint 50 százalékuk pedig több mint tíz új üzleti partnerre tett szert.
Az „Educational Programme” keretén belül a DZT és partnerei információkkal látták el a nemzetközi vendégeket a legújabb németországi trendekkel, fejlődésekkel és turisztikai termékekkel kapcsolatban. A RheinMain CongressCenterben megrendezett kétnapos workshopon a résztvevők kereken 300 kiállítóval találkozhattak a hotelszakma, a beutaztató ügynökségek, a szállító cégek, illetve a helyi és regionális turisztikai szervezetek részéről, akik a nemzetközi szakmai közönségnek bemutatták a kínálatuk sokszínűségét és minőségét. Az online „Networking Tool” segítségével előzetesen kereken 18 ezer időpontot egyeztettek a résztvevők.
A kiállítók az idén különös dicsérettel illették az akadálymentes lebonyolítást, illetve a helyszíni szervezői segítséget. Pozitív fogadtatásban részesült még a tömegközlekedési eszközök használata és az útvonalak rövidsége Wiesbadenben.
Időszerű rendezvényszervezés: kommunikáció a közösségi médiában és „green event”
Annak érdekében, hogy a rendezvény a lehető legszélesebb körben elérhető legyen, a DZT idén ismét bevonta a közösségi média csatornákat – mint például Twitter (Hashtag #gtm19) – a kommunikációjába.
A DZT már 2012-óta „green event-ként”, azaz zöld rendezvényként szervezi meg a GTM-et. A 45. GTM szintén figyelembe vette a fenntarthatóság aspektusait. Ezek például a résztvevők környezetbarát utaztatása a vasút segítségével, a regionális forrásokat felhasználó catering cégek, az egyszer használatos edények mellőzése vagy a tömegközlekedés bevonása a szervezésbe.
Kupaátadás a záró eseményen
A hagyományoknak megfelelően a vendéglátó város a záró eseményen átadta a GTM-kupát a következő vendéglátó desztinációnak, Mecklenburg–Elő-Pomerániának.
A következő GTM 2020. május 10–12. között Rostockban és Schwerinben kerül megrendezésre.