Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke így elemzi az aktuális helyzetet: „A kereslet Németország iránt 2010 óta átlagon felüli növekedést mutat a nemzetközi versenyben. A turizmus számára már az év kezdete óta kihívást jelentenek a világgazdaság nehéz keretfeltételei, a gazdasági szankciók, a Brexit, illetve az általános biztonsági helyzet a terrorfenyegetettség és a háborúk miatt. Ebben az összefüggésben még egy olyen erős márka, mint Németország számára sem ritka, hogy a különböző küldőpiacokon visszaesés tapasztalható. Több mint hat év után most először lassul le a németországi beutazás folyamatos növekedése és felfelé ívelő trendje.”
A magyar piacon is megfigyelhető a stagnálás, köszönhetően az általános terrorfenyegetettségnek és a magyar idegenforgalmi küldőpiacon is megfigyelhető bizonytalanságnak. A természetközeli, nagyvárosoktól távoli és személygépkocsival is elérhető desztinációkat viszont nem érinti ez a probléma. Szerencsés egybeesés a DZT 2016-os témaéve – „Természeti szépségek Németországban“ –, mely ezen régiók szépségeire hívja fel a figyelmet.
Forrás: Turizmus Online