A vidéki üdülést népszerűsíti Németország

A vidéki turizmus élénkítése érdekében a Német Turisztikai Hivatal (DZT) összekapcsolja az aktuális tematikus kampányokat Németország értékesítésének sikeres alaptémáival.

Így a 2014-es évben két kampány, a „Természetesen egyedi”, amely a kiválasztott természeti tájak fenntartható turisztikai kínálatát népszerűsíti, és az „UNESCO-világörökség Németországban – Fenntartható természeti és kulturális turizmus” áll a vidéki regionális marketing középpontjában. A jövő évben a „Hagyomány és népszokások”, 2016-ban pedig a „Lenyűgöző természeti üdülés Németországban” mutatja be a turisztikai látnivalókat a nagyvárosokon túl. Ezáltal a két megatrend, a kultúra és az egészség különböző alaptematikái és együttműködései közös vezérfonalat kapnak.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke felhívja a figyelmet az ezen ajánlatokban rejlő lehetőségekre: „A vidék visszatükrözi Németország turisztikai kínálatának teljes spektrumát és sokszínűségét. Ennek megfelelően az elmúlt 10 évben majd 40 százalékos növekedéssel közel 16 millióra nőtt a külföldi vendégéjszakák száma a kevesebb mint 10 ezer lakossal rendelkező községekben. Ennek ellenére a beutazás összesített számainál a vidéki régiók alig érik el a 25 százalékot. Ezért az új „Németország régiói – Üdülés vidéken” tematikával hívjuk fel a figyelmet a nagyvárosokon túl lévő kulturális látványosságokra, illetve ezzel a motívummal mutatjuk meg vendéginknek a lenyűgöző természeti tájakat, a vonzó szabadidős kínálatot és a nemzetközi utazók számára kialakított kiemelkedő fenntarthatósági koncepciókat.”

Annak érdekében, hogy az alaptémák, a „vidéki régiók” aspektusa még intenzívebb marketingben részesüljön, a DZT folyamatosan bővíti és mélyíti az online kínálata tartalmát, piacspecifikus nyomtatott termékekkel áll elő különböző nyelveken és szövetségekkel, illetve szakemberekkel működik együtt. Így például a DZT online kínálatában található eseménynaptár felhívja a figyelmet a különösen kiemelkedő kulturális rendezvényekre, a fesztiválokra és a vidék eseményeire. A DZT egyebek mellett a Német Borintézettel (Deutsches Weininstitut) közösen népszerűsíti a borvidékeket, illetve a regionális és szezonális termékeket az utazók körében. A Német Gyógyfürdőszövetséggel való együttműködés eredményeként a DZT megszólítja azokat a gyógyturistákat, akik az elismert kúrahelyszíneken szeretnének feltöltődni. A túrázók és a kerékpárosok számára pedig aktuális zsebkönyvek mutatnak irányt az aktív pihenéshez – különböző nyelveken.

A DZT minőségi felmérésének eredménye azt mutatja, hogy a külföldi vendégek az átlagnál gyakrabban töltik pihenésüket, természeti, családi vagy aktív üdülésüket a vidéki régiókban. Ennek megfelelően a turisták gyakrabban szállnak meg apartmanokban, kempingekben és panziókban. A vidéki üdülés alatt a sétálás, a vásárlás, a túrázás, a semmittevés/feltöltődés és az egyéni kirándulások a legkedveltebb aktivitások.

A vidéki régiókban (kevesebb mint 10 ezer lakosú községek) 5,2 millió vendégéjszakával Hollandia magasan vezeti a küldőpiacok listáját, a második helyen Svájc áll, majd Belgium, Dánia, Ausztria és Franciaország következik. Németország ezen szomszédai a külföldi vidéki vendégéjszakák összesen több mint kétharmadát generálják.

A „Németország régiói – Üdülés vidéken” témával a DZT támogatja a német kormány célkitűzését, amely szerint nemzetközi marketingben kell részesíteni azokat a régiókat, amelyek ezidáig kevésbé profitáltak a turizmusból.


Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Utasbiztosítások és a közel-keleti konfliktus

Utasbiztosítások és a közel-keleti konfliktus 

Utasbiztosítási feltételek a közel-keleti konfliktus árnyékában.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Magyar vályogkemence Chicagóban

Magyar vályogkemence Chicagóban 

A Paradigma Ariadné is ott van a 2025-ös Chicagói Építészeti Biennálé (CAB) kiállítói között.
Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.