A vidéki üdülést népszerűsíti Németország

A vidéki turizmus élénkítése érdekében a Német Turisztikai Hivatal (DZT) összekapcsolja az aktuális tematikus kampányokat Németország értékesítésének sikeres alaptémáival.

Így a 2014-es évben két kampány, a „Természetesen egyedi”, amely a kiválasztott természeti tájak fenntartható turisztikai kínálatát népszerűsíti, és az „UNESCO-világörökség Németországban – Fenntartható természeti és kulturális turizmus” áll a vidéki regionális marketing középpontjában. A jövő évben a „Hagyomány és népszokások”, 2016-ban pedig a „Lenyűgöző természeti üdülés Németországban” mutatja be a turisztikai látnivalókat a nagyvárosokon túl. Ezáltal a két megatrend, a kultúra és az egészség különböző alaptematikái és együttműködései közös vezérfonalat kapnak.

Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke felhívja a figyelmet az ezen ajánlatokban rejlő lehetőségekre: „A vidék visszatükrözi Németország turisztikai kínálatának teljes spektrumát és sokszínűségét. Ennek megfelelően az elmúlt 10 évben majd 40 százalékos növekedéssel közel 16 millióra nőtt a külföldi vendégéjszakák száma a kevesebb mint 10 ezer lakossal rendelkező községekben. Ennek ellenére a beutazás összesített számainál a vidéki régiók alig érik el a 25 százalékot. Ezért az új „Németország régiói – Üdülés vidéken” tematikával hívjuk fel a figyelmet a nagyvárosokon túl lévő kulturális látványosságokra, illetve ezzel a motívummal mutatjuk meg vendéginknek a lenyűgöző természeti tájakat, a vonzó szabadidős kínálatot és a nemzetközi utazók számára kialakított kiemelkedő fenntarthatósági koncepciókat.”

Annak érdekében, hogy az alaptémák, a „vidéki régiók” aspektusa még intenzívebb marketingben részesüljön, a DZT folyamatosan bővíti és mélyíti az online kínálata tartalmát, piacspecifikus nyomtatott termékekkel áll elő különböző nyelveken és szövetségekkel, illetve szakemberekkel működik együtt. Így például a DZT online kínálatában található eseménynaptár felhívja a figyelmet a különösen kiemelkedő kulturális rendezvényekre, a fesztiválokra és a vidék eseményeire. A DZT egyebek mellett a Német Borintézettel (Deutsches Weininstitut) közösen népszerűsíti a borvidékeket, illetve a regionális és szezonális termékeket az utazók körében. A Német Gyógyfürdőszövetséggel való együttműködés eredményeként a DZT megszólítja azokat a gyógyturistákat, akik az elismert kúrahelyszíneken szeretnének feltöltődni. A túrázók és a kerékpárosok számára pedig aktuális zsebkönyvek mutatnak irányt az aktív pihenéshez – különböző nyelveken.

A DZT minőségi felmérésének eredménye azt mutatja, hogy a külföldi vendégek az átlagnál gyakrabban töltik pihenésüket, természeti, családi vagy aktív üdülésüket a vidéki régiókban. Ennek megfelelően a turisták gyakrabban szállnak meg apartmanokban, kempingekben és panziókban. A vidéki üdülés alatt a sétálás, a vásárlás, a túrázás, a semmittevés/feltöltődés és az egyéni kirándulások a legkedveltebb aktivitások.

A vidéki régiókban (kevesebb mint 10 ezer lakosú községek) 5,2 millió vendégéjszakával Hollandia magasan vezeti a küldőpiacok listáját, a második helyen Svájc áll, majd Belgium, Dánia, Ausztria és Franciaország következik. Németország ezen szomszédai a külföldi vidéki vendégéjszakák összesen több mint kétharmadát generálják.

A „Németország régiói – Üdülés vidéken” témával a DZT támogatja a német kormány célkitűzését, amely szerint nemzetközi marketingben kell részesíteni azokat a régiókat, amelyek ezidáig kevésbé profitáltak a turizmusból.


WARC-jelentés: a reklámköltések visszaestek a Trump-bejelentések okozta bizonytalan helyzetben

WARC-jelentés: a reklámköltések visszaestek a Trump-bejelentések okozta bizonytalan helyzetben 

A WARC módosított előrejelzése szerint a globális hirdetési kiadásokat 19,8 milliárd dollárral csökkentették az emelkedő makrogazdasági bizonytalanságok miatt.
Hová utaznak a legtöbben külföldre a húsvéti szünetben? – a Kiwi.com adatai alapján

Hová utaznak a legtöbben külföldre a húsvéti szünetben? – a Kiwi.com adatai alapján 

A tavaszi szünetben 36 százakékkal több magyar száll repülőre, mint tavaly.
Látványos fesztivál Máltán

Látványos fesztivál Máltán 

A Nemzetközi Tűzijáték Fesztivál áprilisban visszatér Máltára.
Impozáns termek, hatalmas csillárok – mindezt a föld gyomra rejti egy lengyel sóbányában

Impozáns termek, hatalmas csillárok – mindezt a föld gyomra rejti egy lengyel sóbányában 

Egy legenda szerint a lengyelországi helynek magyar kötődése is van.
A sorozatos tüntetések miatt korlátozások Isztambulban

A sorozatos tüntetések miatt korlátozások Isztambulban 

A sorozatos demonstrációk következtében a török hatóságok szigorú intézkedéseket vezettek be, többek közt utazási korlátozásokat rendeltek el Isztambulba és onnan kifelé.
Thaiföldre készül? Akkor mostanában kerülje el a magas épületeket!

Thaiföldre készül? Akkor mostanában kerülje el a magas épületeket! 

Péntek hajnalban két rendkívül erős földrengés is megrázta Délkelet-Ázsiát. A thaiföldi Bangkokban összedőlt egy épülő 30 emeletes toronyház, de külföldi turisták nem kerültek veszélybe.
Súlyos földrengés Délkelet-Ázsiában – Mianmar, Thaiföld is érintett – VIDEÓVAL

Súlyos földrengés Délkelet-Ázsiában – Mianmar, Thaiföld is érintett – VIDEÓVAL 

Erős, 7,7-es erősségű földrengés rázta meg pénteken Délkelet-Ázsiát. 
Belépés az Egyesült Királyságba: kötelező az ETA

Belépés az Egyesült Királyságba: kötelező az ETA  

Jön az ETA, vagyis az elektronikus utazási engedély, és máris emelik az árát.
OTP Travel: ütős katalógusbemutató exkluzív helyszínen

OTP Travel: ütős katalógusbemutató exkluzív helyszínen 

Az OTP Travel rendhagyó rendezvényén mutatta be viszonteladói partnereinek a 2025. évi utazási katalógusát.
Versenyeznek a művészek a Sagrada Familia főhomlokzatának kialakításáért

Versenyeznek a művészek a Sagrada Familia főhomlokzatának kialakításáért 

Mindhárom alkotótól „művészeti javaslatokat” rendelnek, és ezek alapján dönt majd a kuratórium arról, hogy kire vagy kikre bízzák az úgynevezett Dicsőség homlokzat elkészítését.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.