Az Osztrák Turisztikai Napok (ÖTT) keretében május 18-án a kongresszus és rendezvénypiac jövője állt a szakmai rendezvények fókuszában. A statisztikai adatok ismertetéséből kiderül, hogy az elmúlt évben a 2020-as bázishoz képest már összességében és átlagosan 20 százalékkal nőtt a rendezvénynek száma Ausztriában. A tavalyi év során összesen 10.400 rendezvény, félmillió résztvevővel 811 ezer vendégéjszakát generált az osztrák turizmusgazdaságban. Fontos, hogy a "diszruptív időszakot" követően, hogy egyes meghatározó kategóriákban az átlagosnál nagyobb növekedést mértek: tavaly például a kongresszusok száma 27 százalékkal gyarapodott a koronavírus által leginkább sújtott 2020-as évhez képest. A témában tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az idei év még átmeneti évnek számít, a járvány utáni teljes visszaépülés még Ausztriában is várat magára. A legnagyobb nehézséget az ágazatnak az utazási korlátozások, munkaerőhiány és az elszabaduló árak jelentik.
Sandra Neukart, az Österreich Werbung operatív igazgatója ismertette a nyolc pilléren nyugvó új kongresszusi-turizmusstratégia részleteit, amelynek egyik legfontosabb célja a fenntarthatóság biztosítása minden tekintetben. Ausztria 2030-ra a világ legzöldebb és legfenntarthatóbb minősített célországa kíván lenne, amely érdekében folyamatosan növelik a zöld védjegy keretében megrendezett események számát. Az idei ÖTT már a Green Event védjegy kritériumainak megfelelően került megrendezésre. Érdekesség, hogy a kongresszusi turizmus jövőjéről szóló események és a sajtótájékoztató első alkalommal már a Metaversum-ban is „megélhető” és követhető volt.