Ausztria: 2030-ra mi leszünk a világ legzöldebb országa

Az Osztrák Turisztikai napokon ismertették Ausztria új kongresszusi-turizmusstratégiájának részleteit, amelynek egyik legfontosabb célja a fenntarthatóság biztosítása minden tekintetben - tudósított az eseményről a GD Consulting.

Az Osztrák Turisztikai Napok (ÖTT) keretében május 18-án a kongresszus és rendezvénypiac jövője állt a szakmai rendezvények fókuszában. A statisztikai adatok ismertetéséből kiderül, hogy az elmúlt évben a 2020-as bázishoz képest már összességében és átlagosan 20 százalékkal nőtt a rendezvénynek száma Ausztriában. A tavalyi év során összesen 10.400 rendezvény, félmillió résztvevővel 811 ezer vendégéjszakát generált az osztrák turizmusgazdaságban. Fontos, hogy a "diszruptív időszakot" követően, hogy egyes meghatározó kategóriákban az átlagosnál nagyobb növekedést mértek: tavaly például a kongresszusok száma 27 százalékkal gyarapodott a koronavírus által leginkább sújtott 2020-as évhez képest. A témában tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az idei év még átmeneti évnek számít, a járvány utáni teljes visszaépülés még Ausztriában is várat magára. A legnagyobb nehézséget az ágazatnak az utazási korlátozások, munkaerőhiány és az elszabaduló árak jelentik.


Sandra Neukart, az Österreich Werbung operatív igazgatója ismertette a nyolc pilléren nyugvó új kongresszusi-turizmusstratégia részleteit, amelynek egyik legfontosabb célja a fenntarthatóság biztosítása minden tekintetben. Ausztria 2030-ra a világ legzöldebb és legfenntarthatóbb minősített célországa kíván lenne, amely érdekében folyamatosan növelik a zöld védjegy keretében megrendezett események számát. Az idei ÖTT már a Green Event védjegy kritériumainak megfelelően került megrendezésre. Érdekesség, hogy a kongresszusi turizmus jövőjéről szóló események és a sajtótájékoztató első alkalommal már a Metaversum-ban is „megélhető” és követhető volt.


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.