Ausztria a turizmus "soft power" nagyhatalma

Ez is kiderült a múlt héten lezajlott MSZÉSZ közgyűlés egyik nagyon érdekes előadásából.

Kovács Balázs (GD Consulting) Ausztiában élő turisztikai szakértő előadásában hangsúlyozta, hogy az osztrákok már megnevezésében is egyedi szempontból közelítenek az iparághoz: nem is turizmusról, hanem szabadidőgazdálkodásról beszélnek. Elmondta, hogy elemzők ma már azt is mérik, hogy egyes országok mennyire trendszetterek a világban, mennyire képesek maguk mögé állítani más államokat, hogy kövessék az általuk kialakított jó példát. Ez az úgynevezett soft power, és ezen a listán Ausztria előkelő helyet foglal el. A digitalizációba óriási összegeket invesztál az állam, az ágazat is rendkívül fejlett náluk ebből a szempontból: a 20 nyelvű vendégelégedettségi felmérésük már csak digitális formában érhető el.

A szakember csaknem két tucat olyan példát hozott a szomszédból, amelyek átvételét érdemes a hazai szolgáltatóknak is fontolóra venniük. Az egyik ilyen best practice, hogy a revPAR növelése érdekében példa nélküli módon szakosodtak a szállodák (parasztgazdaság, kolostorszálló, babahotel, stb.) és mind igazán egyéni és csak rá jellemző arculatot, kínálatot igyekezett felépíteni. Az is jó gyakorlat, hogy nem kedvezménykártyákat, hanem plusz szolgáltatást kínáló kártyákat vezettek be - ugyancsak a bevételek növelésére - ráadásul nem is az állami vállalatok, hanem a versenyszféra szolgáltatói, egy-egy adott régió, tartomány turisztikai piaci szereplői. A 2009-es európai kultúrális fővárosi évre önmagát újra kitaláló és az innovációban újradefiniáló Linz diadalmenete a mai napig tart, innen bőven hozott példákat a szakember, amelyekről korábban már írtunk.

Szintén elhangzott, hogy az osztrákok egyre inkább élen járnak a neuromarketingben, azaz nem a fogyasztók tudatos, hanem tudattalan döntéseit vizsgálják, és ehhez alakítják a promóciókat, és megemlítette a paradigmaváltó Bécset is, ahol már nem az a kérdés, hogy mit tehet a város a turistáért, hanem az, hogy a város mit tehet a helyiekért, hogy olyan vonzó életteret, helyszíneket teremtsen a számukra, amelyek a turisták érdeklődését is felkeltik.

Forrás: Turizmus Online


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.