Bejött a svájci falunak a telefonálós pr-fogás

Nemrégiben Svédország turisztikai hivatala nagy sikert aratott azzal, hogy kreáltak az országnak egy telefonszámot, amit ha valaki felhívott, akkor egy random svéd emberrel beszélgethetett. Most Svájcban tesztelték a műfajt és úgy tűnik, hogy online ide vagy oda, a telefonos marketing még mindig működik. 

Svájc legkeletibb kantonjában, Graubündenben található Tschlin. A 166 fős falucska híres arról, hogy egy nagyon békés, csendes hely, ha a főtéren található nyilvános telefon megszólal, azt mindenki hallja. Ez adta egy turisztikai kampány alapját is: zavarjuk meg ezt az alpesi idillt egy folyamatosan csörgő telefonnal!

A Jung von Matt/Limmat(JVM) ügynökség hat napig tartó promóciójában arra buzdították az embereket, hogy tárcsázzák fel a telefonhoz tartozó számot, és ha a hívásra nem érkezik válasz, azaz senki nem veszi fel a kagylót, akkor az illető nyer egy utat Tschlinbe (vagy valami más nyereményt kap).

{youtube|id=6oexJACZ0-A}

Persze rögtön beindult a forgalom, és bár a faluban lakók élete látszólag nem változott, valaki mindig rohant a készülékhez. Meg is lett a kampány eredménye: a hat nap alatt 30 ezren próbálták hívni a számot, 4000-en beszélgettek is valakivel, közben a videót 1,5 millióan nézték meg, míg a honlapot félmillióan keresték fel. 

"A siker kulcsa az interakció volt" - mesélte az Adweeknek Christoph Kinsperger, a JVM senior tanácsadója. "Az emberek függetlenül attól, hogy a telefonálók voltak vagy tschlini lakosok, a kampány részévé váltak." De azt is megjegyezte, hogy azok sem voltak csalódottak, akiknek felvették a telefont (tehát nem nyertek), mert örültek a spontán beszélgetésnek. Ahogy ez volt a tanulsága a jól sikerült svéd kampánynak is, jó poén beszélgetni egy vadidegennel. 

A reklámot az Adweek oldalán találtuk. 

 

Forrás: Adweek.com/Kreatív Online


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.