Svájc legkeletibb kantonjában, Graubündenben található Tschlin. A 166 fős falucska híres arról, hogy egy nagyon békés, csendes hely, ha a főtéren található nyilvános telefon megszólal, azt mindenki hallja. Ez adta egy turisztikai kampány alapját is: zavarjuk meg ezt az alpesi idillt egy folyamatosan csörgő telefonnal!
A Jung von Matt/Limmat(JVM) ügynökség hat napig tartó promóciójában arra buzdították az embereket, hogy tárcsázzák fel a telefonhoz tartozó számot, és ha a hívásra nem érkezik válasz, azaz senki nem veszi fel a kagylót, akkor az illető nyer egy utat Tschlinbe (vagy valami más nyereményt kap).
{youtube|id=6oexJACZ0-A}
Persze rögtön beindult a forgalom, és bár a faluban lakók élete látszólag nem változott, valaki mindig rohant a készülékhez. Meg is lett a kampány eredménye: a hat nap alatt 30 ezren próbálták hívni a számot, 4000-en beszélgettek is valakivel, közben a videót 1,5 millióan nézték meg, míg a honlapot félmillióan keresték fel.
"A siker kulcsa az interakció volt" - mesélte az Adweeknek Christoph Kinsperger, a JVM senior tanácsadója. "Az emberek függetlenül attól, hogy a telefonálók voltak vagy tschlini lakosok, a kampány részévé váltak." De azt is megjegyezte, hogy azok sem voltak csalódottak, akiknek felvették a telefont (tehát nem nyertek), mert örültek a spontán beszélgetésnek. Ahogy ez volt a tanulsága a jól sikerült svéd kampánynak is, jó poén beszélgetni egy vadidegennel.
A reklámot az Adweek oldalán találtuk.
Forrás: Adweek.com/Kreatív Online