Bejött a svájci falunak a telefonálós pr-fogás

Nemrégiben Svédország turisztikai hivatala nagy sikert aratott azzal, hogy kreáltak az országnak egy telefonszámot, amit ha valaki felhívott, akkor egy random svéd emberrel beszélgethetett. Most Svájcban tesztelték a műfajt és úgy tűnik, hogy online ide vagy oda, a telefonos marketing még mindig működik. 

Svájc legkeletibb kantonjában, Graubündenben található Tschlin. A 166 fős falucska híres arról, hogy egy nagyon békés, csendes hely, ha a főtéren található nyilvános telefon megszólal, azt mindenki hallja. Ez adta egy turisztikai kampány alapját is: zavarjuk meg ezt az alpesi idillt egy folyamatosan csörgő telefonnal!

A Jung von Matt/Limmat(JVM) ügynökség hat napig tartó promóciójában arra buzdították az embereket, hogy tárcsázzák fel a telefonhoz tartozó számot, és ha a hívásra nem érkezik válasz, azaz senki nem veszi fel a kagylót, akkor az illető nyer egy utat Tschlinbe (vagy valami más nyereményt kap).

{youtube|id=6oexJACZ0-A}

Persze rögtön beindult a forgalom, és bár a faluban lakók élete látszólag nem változott, valaki mindig rohant a készülékhez. Meg is lett a kampány eredménye: a hat nap alatt 30 ezren próbálták hívni a számot, 4000-en beszélgettek is valakivel, közben a videót 1,5 millióan nézték meg, míg a honlapot félmillióan keresték fel. 

"A siker kulcsa az interakció volt" - mesélte az Adweeknek Christoph Kinsperger, a JVM senior tanácsadója. "Az emberek függetlenül attól, hogy a telefonálók voltak vagy tschlini lakosok, a kampány részévé váltak." De azt is megjegyezte, hogy azok sem voltak csalódottak, akiknek felvették a telefont (tehát nem nyertek), mert örültek a spontán beszélgetésnek. Ahogy ez volt a tanulsága a jól sikerült svéd kampánynak is, jó poén beszélgetni egy vadidegennel. 

A reklámot az Adweek oldalán találtuk. 

 

Forrás: Adweek.com/Kreatív Online


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.