Covid-biztos szabályzással készül Thaiföld a szezonra

A Thai Turisztikai Hivatal (TAT) csütörtöki budapesti szakmai rendezvényén a kiutazással foglalkozó szakemberek megtudhatták, milyen eszközökkel igyekszik helyreállítani idegenforgalmát a dél-kelet-ázsiai ország és részletes tájékoztatást kaphattak a február 1-je óta érvényben lévő beutazási szabályokról.

Elhangzott, hogy az idegenforgalomból élő Thaiföld a 2019-es csúcsévben közel 40 millió külföldi turistát fogadott, a pandémia és az ország járványügyi intézkedései azonban alaposan megtépázták az iparágat. Tavaly a koronavírus-járvány alatt Phuketen kiemelkedően magas átoltottságot céloztak és valósítottak meg, és a szigetet kísérleti jelleggel az ország egyedüli fogadóterületeként megnyitották a nemzetközi turizmus előtt, ami ehhez mérten csekély eredményt hozott: 2021 első 10 hónapjában 106 ezer külföldi turista érkezett az országba. A magyar piacról mindössze 1000 vendég utazott be, miközben békeidőben 35 000 honfitársunk is megfordult már évente az országban.

A TAT-t a magyar piacon képviselő Aviareps ügyvezető igazgatója, Tóth Attila elmondta, az elkövetkező évek célkitűzése a turisztikai marketingszervezet számára, hogy ezt a létszámot visszatornázzák.
Az eseményt Bhakavat Tanskul Thaiföld magyarországi nagykövete is megtisztelte jelenlétével, és hangsúlyozta, hogy a TAT a turisztikai szolgáltatókkal közösen mindent megtesz azért, hogy jól kidolgozott járványügyi stratégiával, kellő biztonsági és higiéniai feltételekkel fogadják 2022-ben a turistákat.

 

Ez mind kell: oltottság, tesztek, kötelező biztosítás, kijelölt hotelek

Ali Marzouki, a TAT prágai regionális irodájának munkatársa kiemelte, hogy a beutazási szabályok megalkotásánál a lakosság védelme és a turizmus újraindítása közötti egyensúlyra törekedtek a döntéshozók. Thaiföld két turistabarát verziót talált ki a karanténmentes beutazáshoz, a már működő Sandbox és a február 20-án újra életbe lépő Test&Go programokat. Mindkettő teljesen beoltott, vagy a betegségen átesett és egyszer beoltott utasok számára biztosít belépést. A belépési engedélyt a https://tp.consular.go.th/ honlapon, Thailand Pass QR Code néven szerezhetjük meg, és az indulás előtt rendelkezünk kell egy 72 órán belül készített negatív PCR teszttel. Mindkét esetben rendelkeznünk kell még 50.000 USD fedezetű, Covid-19 kezelési- és karantén költségeket is fedező biztosítással, oltottságról szóló igazolással (ezt  szükséges feltölteni a belépési engedélykérelem honlapján, angol nyelven) valamint szállodai foglalással a thai egészségügyi hatóságok által elismert SHA Extra+ hotelben, és be kell tudnunk mutatni, hogy rendelkezünk reptéri transzferrel a hotelbe, amelyet előzetesen ki is fizettük. (A Test and Go-nál 1 napra, a Sandboxnál 7 napra szóló szállodai foglalásról kell tudnunk számlát bemutatni.)

Mindkét program esetében az érkezéstől kezdődően összesen 2 PCR tesztet végeznek el rajtunk, az 1. és 5. napokon. Míg a Sandbox programban 7 éjszakát a kiválasztott régió határain belül kell töltenünk, addig a Test&Go-val már az első negatív tesztünk után folytathatjuk utazásunkat egy tetszőleges thaiföldi úti célba.
Amennyiben valamelyik tesztünk pozitív, akkor az utazót kórházba szállítják, és elkülönítik saját vagy/és biztosítója költségén. Az Aegon képviseletében Varsányi László azt emelte ki, hogy januárban optimalizálták csomagjaikat a pandémia okozta kellemetlen meglepetések kivédésére. Alapcsomagjuk, amely önmagában lefedi a thai hatóságok által előírt 50 000 dollárnyi biztosítási fedezetet, díjemelés nélkül kiegészült azzal a szolgáltatással, hogy járványügyi vészhelyzet esetén a karanténköltségek egy részét is állja a biztosítás. A covid kiegészítő csomaggal pedig tovább emelhetők a térítés összegei, és olyan eseményekre is biztonságot kínálnak, mint egy járványügyi zárlat miatt elrendelt országból való evakuálás, vagy a kiutazás ellehetetlenülése.

Nyitva 3 reptér és nemsokára észak felé is szabad azt út

Elter Tamás, a The Explorer magazin főszerkesztője, tengerkutatási szakíró arról számolt be a jelenlévőknek, hogy bár látszólag jelentős adminisztrációs többlet terhet rónak az új beutazási szabályok a turistákra, a határon való belépés gördülékenyen történik.

Phuket tavaly július óta tarta nyitva, és ahogyan korábban már megírtuk januárban további három területet tett látogathatóvá Thaiföld az úgynevezett Sandbox program keretében, amelybe azóta belekerül Bangkok-Pattaya-Koh Csang is. Így most a következő tartományok látogathatók a Sandbox program keretein belül: Bangkok és vonzáskörzete, Phuket, Krabi, a Phang Nga-öböl, valamint Surat Thani. Utóbbi területén taláható Ko Pha-ngan, és Ko Tao szigetek valamint Thaiföld legkeresettebb úti célja, Koh Samui is. Az összes felsorolt területen már minden szálloda, tengerpart, étterem és szolgáltató a megszokott módon üzemel és tart nyitva.

Jelenleg 3 repülőtér működik Thaiföldön: Bangkok, amely nemzetközi repülőjáratokat fogad, valamint Phuket és Koh Samui ahová belföldi járatokkal megoldott a továbbutazás. Phuketre napi 7 járat közlekedik már jelenleg. Hamarosan az északi régió központja, Chiang Mai repülőtere is újranyit – hangzott el a prezentáción. Hazánkból ismét elérhető a dél-kelet-ázsiai ország átszállással többek között Isztambulon, Dohán és Dubajon keresztül.

Nyáron indul újra a közvetlen járat Bécsből

Az EVA Air képviseletében Gyuricza Boglárka elmondta, hogy július 1-től tervezik újraindítani Bécs-Bangkok-Taipei járatukat. A péntekenként közlekedő járat a magyar utasok számára kedvező időpontban indul és érkezik, és 787-es Dreamliner gépekkel teljesíti a távot a légitársaság. A szakember szerint a géptípus előnye egyebek között az autós cégek által kifejlesztett komfortülés, valamint a jetlag minimalizálását célzó, ideális légnyomást, pára- és oxigéntartalmat biztosító kabin. A légitársaság partnereinek fedélzetén (Thai Airways, Bangkok Airways, Thai Smile) számos csatlakozást biztosít Bangkokból thaiföldi desztinációkba, ahová az utasok poggyásza közvetlenül érkezik. Az légifuvarozó 2019-ben 68 úti célt repült és 12 és fél millió embert utaztatott.

Turizmus Online


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.