Csúcsot döntött külföldön a magyar turisták költése

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint miatt – derül ki Bank360.hu elemzéséből. A legtöbbet Ausztriában hagytunk, de Németországban is több mint 121 milliárd forintot.

A magyarok tavaly 18 millió alkalommal utaztak külföldre, 36 százalékkal többször, mint 2021-ben. A tartózkodási idő ennél nagyobb mértékben, 60 százalékkal, 52,5 millió napra nőtt – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból. A kiutazók átlagosan 2,9 napot töltöttek külföldön. A növekedést elsősorban a többnapos, szabadidős utazások eredményezték. (Ilyen több napos utazásra 7,2 millió alkalommal mentek a magyarok, szemben a 2021-es 4,3 millióval.) Aki több napra ment, átlagosan 5,8 napig volt kint. Az utazási szokásokat is befolyásoló koronavírus-járvány előtti évhez, 2019-hez viszonyítva azonban még 28 százalékkal elmaradt a kiutazások száma (akkor 24,9 millió alkalmat regisztráltak).

Nagyon megugrott a költés
A külföldre utazó magyarok nagyon sokat költöttek 2022-ben külföldön: 1075 milliárd forintot, ami duplája volt az előző évi kiadásoknak. Az összeg mintegy harmada a szálláshelyre és vendéglátó-szolgáltatásokra ment el. (2021-ben 512 milliárdot, 2020-ban 404 milliárdot, 2019-ben pedig 970 milliárd forintot költöttek el a magyarok külföldön. Nominálisan a 2022-es költés volt eddig a legnagyobb összeg a KSH statisztikájában.)
A szabadidős céllal külföldre utazó magyarok 56 százaléka városokat, közel 22 százaléka tengerpartot, 12 százaléka hegyvidéket keresett fel. A legtöbbször Ausztriába mentünk, közel 6,3 millió úttal, a legtöbb napot is itt töltöttük, több mint tízmilliót, mint ahogy a legtöbb pénzt is itt költöttük el, 189,3 milliárd forintot. A második leglátogatottabb ország Szlovákia (4,2 millió utazással), míg a harmadik jóval lemaradva Szerbia volt (902 ezer úttal).

Napi 22 ezer forint volt az átlag

A második legtöbb összeget, 121,6 milliárd forintot a magyarok Németországban költötték el tavaly, az ide tett utak száma 860 ezer volt, a kint töltött napok száma pedig 5,4 millió. Kedvelt utazási célországokban költötték el a harmadik és negyedik legtöbbet a magyarok: Olaszországban 81,3 milliárdot, Görögországban 71 milliárdot. Továbbá Horvátországban 65 milliárdot, Spanyolországban és Portugáliában együttesen 61,5 milliárdot, Szlovákiában 53,4 milliárd forintot.

A 2022. negyedik negyedéves adatokat tekintve a magyarok 4,3 millió alkalommal utaztak külföldre, 22 százalékkal többször, mint az egy évvel korábbi időszakban. A kiutazók az egy évvel korábbinál folyó áron 65 százalékkal többet, 262 milliárd forintot költöttek, ami 21 százalékkal meghaladta a járvány előtti, 2019 azonos időszaki adatot a KSH statisztikái szerint.
Egy utazó napi átlagos költése 22 ezer forintot tett ki, ez 29 százalékkal magasabb volt a 2021-es negyedik negyedévi költésnél. Az utazásszám mellett a tartózkodási idő is számottevően, 28 százalékkal nőtt, mindez az általános árszínvonal-emelkedéssel együtt eredményezte az elköltött összeg jelentős bővülését.


Nálunk is sokat hagytak a külföldiek
2022-ben a hazánkba látogató külföldiek utazásának száma 26 százalékkal, 46,3 millió utazásra bővült az előző évhez viszonyítva, 2019-hez mérten azonban negyedével kevesebben érkeztek. A látogatók tartózkodási ideje (107 millió nap) 25 százalékkal nőtt. A látogatásokhoz kapcsolódó kiadások összege 2022-ben folyó áron 2303 milliárd forintot tett ki, amely az előző évhez mérten 71 százalékkal emelkedett, elérve a 2019-es kiadások szintjét. A KSH adatai szerint a külföldiek 2022-ben naponta átlagosan 21 500 forintot költöttek, 37 százalékkal többet, mint 2021-ben. A költések növekedésében szerepet játszhatott az infláció és forint gyengülése is – írja a Bank360.hu.

 


Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?