A Wizz Air légitársaság 2012-ben indította közvetlen London-Debrecen járatát, mely azóta a Debreceni Repülőtér legnépszerűbb járatává nőtte ki magát: jelenleg heti tíz alkalommal közlekedik. A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület a járat indítása óta következetes marketingmunkával igyekszik a brit utazóközönség figyelmét felhívni a város és térsége turisztikai kínálatára. Az egyesület szakemberei a piacépítésben a Magyar Turisztikai Ügynökség régiós és londoni képviseleteivel, valamint a helyi szolgáltatókkal közösen dolgoznak együtt. Az együttműködések eredményeként számos utazásszervezőnek, újságírónak és bloggernek szervezett tanulmányút (pl. CNN Travel, Rough Guide, Food&Travel, Wanderlust, Hole in the Donut Cultural Travel, Thomas Cook), online és print kampány valósult meg az elmúlt években, valamint az egyesület rendszeresen képviseli a várost és térségét szakmai workshopokon és turisztikai kiállításokon Londonban.
A minden év november elején Londonban megrendezendő World Travel Market a világ legnagyobb turisztikai seregszemléje, melyen több mint 180 ország és régió 5000 kiállítója, valamint 3000 sajtóképviselő és 300 turisztikai szakértő vesz részt a világ minden tájáról. A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület idén is a központi magyar standon mutatkozott be, továbbra is egyedüli vidéki desztinációként, melyek iránt évről évre egyre nagyobb az érdeklődés. A Budapestet megjárt és jól ismerő brit utazók egyre nyitottabbak a kevésbé ismert vidéki úti célok iránt, melyre Debrecen és térsége ideális alternatívát kínál. Minden évben egyre több brit utazásszervező állít össze Debrecent is tartalmazó csomagajánlatot és utaztat csoportokat a térségbe, és a nemzetközi piacra dolgozó újságírók, bloggerek részéről is fokozott az érdeklődés a fővároson túli desztinációk iránt.
Az egyesület a 2013-as WTM-en a Lonely Planet, a világ legnagyobb útikönyvkiadójának és online utazási platformjának munkatársával folytatott sikeres tárgyalást, aki 2014 májusában személyesen ismerkedett meg Debrecen és Hortobágy turisztikai kínálatával. A tanulmányútról megjelent online cikk és közösségi médiában elhelyezett posztok egyik legnagyobb eredménye, hogy a Lonely Planet munkatársainak és követőinek szavazatai alapján 2016-ban Debrecent is beválasztották a tíz legjobb ár-érték arányú turisztikai desztináció közé, melyek között mindössze három város található. Az idei WTM-en többen is a standon kihelyezett Lonely Planet logó miatt álltak meg a standnál és érdeklődtek Debrecen iránt. Az egyesület munkatársai több utazásszervezővel is tárgyalást folytattak, melyek témája a városnéző programoktól az agro- és kerékpáros turizmusig széles skálán mozgott.
A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület a brit piacon az elmúlt öt évben folytatott marketing tevékenységének sikerét a Lonely Planet elismerése mellett a Debrecenbe érkező brit vendégek számának folyamatos növekedése is igazolja.
Forrás: Turizmus Online