Debrecen Londonban - ötödször is

A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület idén immár ötödik alkalommal vett részt november 7. és 9. között Londonban a világ legnagyobb turisztikai vásárán, a World Travel Marketen. A megjelenés apropóját az elmúlt öt évben következetesen folytatott piacépítés mellett az esemény előtt pár héttel megjelent hír is adta, miszerint a Lonely Planet Debrecent a legjobb tíz ár-érték arányú desztinációk között ajánlja az utazók figyelmébe 2017-re.

A Wizz Air légitársaság 2012-ben indította közvetlen London-Debrecen járatát, mely azóta a Debreceni Repülőtér legnépszerűbb járatává nőtte ki magát: jelenleg heti tíz alkalommal közlekedik. A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület a járat indítása óta következetes marketingmunkával igyekszik a brit utazóközönség figyelmét felhívni a város és térsége turisztikai kínálatára. Az egyesület szakemberei a piacépítésben a Magyar Turisztikai Ügynökség régiós és londoni képviseleteivel, valamint a helyi szolgáltatókkal közösen dolgoznak együtt. Az együttműködések eredményeként számos utazásszervezőnek, újságírónak és bloggernek szervezett tanulmányút (pl. CNN Travel, Rough Guide, Food&Travel, Wanderlust, Hole in the Donut Cultural Travel, Thomas Cook), online és print kampány valósult meg az elmúlt években, valamint az egyesület rendszeresen képviseli a várost és térségét szakmai workshopokon és turisztikai kiállításokon Londonban.

A minden év november elején Londonban megrendezendő World Travel Market a világ legnagyobb turisztikai seregszemléje, melyen több mint 180 ország és régió 5000 kiállítója, valamint 3000 sajtóképviselő és 300 turisztikai szakértő vesz részt a világ minden tájáról. A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület idén is a központi magyar standon mutatkozott be, továbbra is egyedüli vidéki desztinációként, melyek iránt évről évre egyre nagyobb az érdeklődés. A Budapestet megjárt és jól ismerő brit utazók egyre nyitottabbak a kevésbé ismert vidéki úti célok iránt, melyre Debrecen és térsége ideális alternatívát kínál. Minden évben egyre több brit utazásszervező állít össze Debrecent is tartalmazó csomagajánlatot és utaztat csoportokat a térségbe, és a nemzetközi piacra dolgozó újságírók, bloggerek részéről is fokozott az érdeklődés a fővároson túli desztinációk iránt.

Az egyesület a 2013-as WTM-en a Lonely Planet, a világ legnagyobb útikönyvkiadójának és online utazási platformjának munkatársával folytatott sikeres tárgyalást, aki 2014 májusában személyesen ismerkedett meg Debrecen és Hortobágy turisztikai kínálatával. A tanulmányútról megjelent online cikk és közösségi médiában elhelyezett posztok egyik legnagyobb eredménye, hogy a Lonely Planet munkatársainak és követőinek szavazatai alapján 2016-ban Debrecent is beválasztották a tíz legjobb ár-érték arányú turisztikai desztináció közé, melyek között mindössze három város található. Az idei WTM-en többen is a standon kihelyezett Lonely Planet logó miatt álltak meg a standnál és érdeklődtek Debrecen iránt. Az egyesület munkatársai több utazásszervezővel is tárgyalást folytattak, melyek témája a városnéző programoktól az agro- és kerékpáros turizmusig széles skálán mozgott.

A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület a brit piacon az elmúlt öt évben folytatott marketing tevékenységének sikerét a Lonely Planet elismerése mellett a Debrecenbe érkező brit vendégek számának folyamatos növekedése is igazolja.


Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.